cubefritzz
Aktiv medlem
Hur får jag loss denna mutter? Har verktyget men inte kraften.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
hur då? och med vad?Värma lite kanske?
tack åker och köper en idag. ?Minbrännare från biltema är alltid bra att ha hemma. Ingen stor investering
Jag använder den främst för att bränna av bromsbeläggtack åker och köper en idag. ?
hur då? och med vad?
Bättre köpa en riktig varmluftspistol på en gång då.Jag använder en hårtork för att värma saker (direkta anledningen att köpa den var termoplastika hastighetsskor). Jag letade efter en med dålig recension för att den blir för varmt för håret. Temperaturen är klart mindre hög en på en brännare, som kan vara ett nackdel med också ett fördel.
Bättre köpa en riktig varmluftspistol på en gång då.
Verktyget i skruvstädet och sen vrida hela hjulet så lossnar det, obs vrid åt rätt håll ?
Läste lite för snabbtDet är rätt metod, men det ser ut att TS redan använder den.
Om alla delar fixar kraften så har en längre hävstång hjälpt mig ett par gånger.Försöker just nu byta hjullager. Jag har verktyget, skruvstäd och tagit i av kung och fosterland men muttern rubbar sig inte. Några bra tips önskas.
Jo jag förstår, tänkte mer i ts och de flesta andra cykelrelaterade fall.Det berör. Termoplastika skor behöver formas mellan 65 och 70 grad. De flesta varmluftspistoler går inte så lågt. Kanske man man reglera lite med avståndet. Men en föhn som är just tillräckligt varm är trevligt.
Till cykeldelar är det mindre kritiskt, men även dår vill man undvika höga temperatur där t.ex. lacken losnar.
Håller dock med att något lite kraftigare än en hårtork är bra.
Jo jag förstår, tänkte mer i ts och de flesta andra cykelrelaterade fall.
Nädå, har kört med varmluftspistol på lackerade ytor oräkneliga gånger, men givetvis får man iakta lite försiktighet, bränner man bara på så kommer man bränna lacken.Undrar fortfarande om brännare och varmluftspistol inte är farligt för lack eller kolfiber.
I fall av TS är det dock ingen fara med bara aluminium och stål utan lack.