Hur gammal är du?

Hur gammal är du?
Skogsgubben sa:
Precis som föregående talare varierar även min ålder. Jag föddes 1977.

Edit: Någon smet emellan. Borde alltså skrivit "förrföregående talare".

När jag registrerade mig trodde jag att jag skulle vara typ äldst på forumet. (Därav mitt användarnamn.) Men här känner man sig ju ung :-)

-77a här med, som cyklist fyller jag 1 i juli?

Hur gammal är du?
Uppnått en så pass hög ålder att jag har börjat tänka på att gå ner i arbetstid. För tjänstemän i statsförvaltningen finns ett erbjudande om att de sista fem åren fram till pension arbeta 50 procent och få 80 procent av lönen. Ansökan ska vara inne senast den 31 maj... Med lite planering och en förstående chef skulle jag kunna jobba bara varannan vecka. Ett erbjudande som det kanske är svårt att tacka nej till?

Hur gammal är du?
S.Englund sa:
Uppnått en så pass hög ålder att jag har börjat tänka på att gå ner i arbetstid. För tjänstemän i statsförvaltningen finns ett erbjudande om att de sista fem åren fram till pension arbeta 50 procent och få 80 procent av lönen. Ansökan ska vara inne senast den 31 maj... Med lite planering och en förstående chef skulle jag kunna jobba bara varannan vecka. Ett erbjudande som det kanske är svårt att tacka nej till?

Kolla vad det innebär för pensionen. Det kan bli en besvikelse...
Jag har uppnått reguljär pensionsålder och upptäcker att det nog behövs ett halvtidsjobb om det skall bli andra nöjen än duvmatning. Dessbättre har jag ett erbjudande att ta ställning till.

Hur gammal är du?
Jag hör till generationen som inte har någon arbetsmoral och dessutom ändå inte vill ha ett riktigt fast jobb ens om vi haft arbetsmoral. Påstår de som påstår sig förstå sig på saker i den äldre generationen. Förmodligen för att slippa fast anställda.

Hur gammal är du?
Hur gammal är du?
Hasse#7 sa:
Skogling sa:
Jag är 50 om mindre än ett år.

Jag var yngre än 50 för ett år sen.
Skrmavbild2018-02-18kl.17.59.10.png

Hur gammal är du?
Föddes två dar innan bilder läckte ut på Stockholms finansborgarråd, Ulf Adelsoh, dansandes i bastkjol på en nattklubb i Filippinerna under en tjänsteresa...

Å samma år som Björn Borg blev utsedd till världsmästare i Tennis.

Tillbaka
Topp