Hur gammal är du?

Hur gammal är du?
Jag är så gammal så jag var med när vi slog om till högertrafik.
Jag minns första dagen med högertrafik när vi åkte på landsvägen och en mötande bilist fortfarande körde vänstertrafik.
Morsan halvgapar till pappa.
-Akta Akta, byt fil vi krockar ju.
-Farsgubben.
- Nää, nää, det är han som ska flytta på sig inte vi.
Det blev rena chickenracet ett tag där, men vi vann den andra bytte fil efter en stund.

Så gammal är jag.?

Hur gammal är du?
Jag minns första dagen med högertrafik när vi åkte på landsvägen och en mötande bilist fortfarande körde vänstertrafik.
-Farsgubben.
Det blev rena chickenracet ett tag där, men vi vann den andra bytte fil efter en stund.

Så gammal är jag.?
Jag är så gammal att jag såg chickenracet i Rederiet strax efter 20:00 en torsdag.

Hur gammal är du?
Nämnt min ålder tidigare men tar den även i bild från 1958
Skärmavbild 2023-12-02 kl. 18.17.57.png

Hur gammal är du?
Jag har inte läst alla inlägg, men mer än hälften här verkar vara 50 plus eller minus ett år (jag tillhör samma kategorin). Det är väl lite konstigt. Eller är det precis generationen som brukar hänga på cykelforum?
Verkar så. Känns som att ungdomar, som inte tävlar cykel, sysslar med annat idag. Såg nästa aldrig motionärer på racercyklar, fr.a. inte i klungor som idag, då jag tävlade på 80-talet.

Senast ändrad:
Hur gammal är du?
Verkar så. Känns som att ungdomar, som inte tävlar cykel, sysslar med annat idag. Såg nästa aldrig motionärer på racercyklar, fr.a. inte i klungor som idag, då jag tävlade på 80-talet.
Nya tider. De nya cyklisterna är inte ungdomar på landsväg. MTB verkar locka fler yngre.
En vild gissning är att på motionslopp som Siljan Runt, så är snittåldern +50. Om tio år är snittåldern 60 om inget görs för att locka ungdomar.

Hur gammal är du?
Nya tider. De nya cyklisterna är inte ungdomar på landsväg. MTB verkar locka fler yngre.
En vild gissning är att på motionslopp som Siljan Runt, så är snittåldern +50. Om tio år är snittåldern 60 om inget görs för att locka ungdomar.
När jag, nu 44, gick i lågstadiet var vi ofta ute och cyklade för det fanns inget annat att göra om man inte ville leka med Lego (och vid fint väder var det ”ut och lek!” som gällde). Nu är cykla i bästa fall ett transportmedel, sällan ett rent tidsfördriv. Antar att nuläget krymper urvalsgruppen rejält.

Senast ändrad:
Hur gammal är du?
När jag, nu 44, gick i lågstadiet var vi ofta ute och cyklade för det fanns inget annat att göra om man inte ville leka med Lego (och vid fint väder var det ”ut och lek!” Som gällde). Nu är cykla i bästa fall ett transportmedel, sällan ett rent tidsfördriv. Antar att nuläget krymper urvalsgruppen rejält.
Känner igen det där. Cyklade omkring en massa hit och dit som liten. Fläktade skönt när det var varmt. Problemfri tillvaro.

Hur gammal är du?
-Farsgubben.

Så gammal är jag.?
Jag är äldre

Hur gammal är du?
Prisnivån på dagens cyklar är ju ett lätt sätt att bli av med yngre. Det är medelålders, kanske mer mot övre medelåldern som har råd eller vilja att lägga pengar på cyklar. Sen när det gäller forum passar det nog också målgruppen. Många yngre skulle nog aldrig hänga på den här typ av forum. Vore lite som att titta på linjär tv. Tror 45-55 är lite sweet spot. Vi har en relation till MTB som kom när vi var unga, då var det häftigt. Antingen hade man inte råd då och tar igen det nu, eller så har man cyklat hela livet, eller som mig som återupptäckt MTB. Forumformatet är också rätt, det var ju det som fanns i internets vagga.

Senast redigerad av en moderator:
Hur gammal är du?
Prisnivån på dagens cyklar är ju ett lätt sätt att bli av med yngre. Det är medelålders, kanske mer mot övre medelåldern som har råd eller vilja att lägga pengar på cyklar. Sen när det gäller forum passar det nog också målgruppen. Många yngre skulle nog aldrig hänga på den här typ av forum. Vore lite som att titta på linjär tv. Tror 45-55 är lite sweet spot. Vi har en relation till MTB som kom när vi var unga, då var det häftigt. Antingen hade man inte råd då och tar igen det nu, eller så har man cyklat hela livet, eller som mig som återupptäckt MTB. Forumformatet är också rätt, det var ju det som fanns i internets vagga.
Det är väl fortfarande det enda rätta? Formatet. Jag försökte ett tag köra mig fb och förstod ingenting. Klarar knappt av att använda yt längre...

Hur gammal är du?
Det är väl fortfarande det enda rätta? Formatet. Jag försökte ett tag köra mig fb och förstod ingenting. Klarar knappt av att använda yt längre...

Fortmatet är "bara" resultatet av en stor optimering. Tyvärr jobba många av de smartaste personer nu hos stora techbolag för att förlänga tiden att folk sitter bakom plattform isf att utveckla saker av samhällsnytta. Riktigt trist tycker jag. Resultatet är att de flesta barn, och också många vuxna, tittar nästan permanent på sociala medier och YT. (Även om några, mig inklusive, kanske spenderar lite för mycket tid här).

Hur gammal är du?
Fortmatet är "bara" resultatet av en stor optimering. Tyvärr jobba @jomper nu hos happyride för att förlänga tiden att folk sitter bakom plattform isf att utveckla saker av samhällsnytta. Riktigt trist tycker jag. Resultatet är att de flesta memils, och också många andra cyklister, tittar nästan permanent på happyride. (Även om några, mig inklusive, kanske spenderar lite för mycket tid på att cykla).
Korrigerade några typos.

Hur gammal är du?
Jag har inte läst alla inlägg, men mer än hälften här verkar vara 50 plus eller minus ett år (jag tillhör samma kategorin). Det är väl lite konstigt. Eller är det precis generationen som brukar hänga på cykelforum?
Många har ju hängt här jättelänge, så förr var medelåldern gissningsvis lägre (än vad den här tråden verkar visa på). Dessutom tror jag att de som är omkring 50 har större behov av att fundera över sin ålder än de som är 20-30, så den här tråden är förmodligen ett dåligt exempel på urval.

Jag själv nojar lite över att jag, som nyss kom närmre 40 än 30, förmodligen snart kommer sluta vara yngst på randoloppen...

Hur gammal är du?
Ja folk i min ålder hänger ju mest på tiktok, eller om man är bakåtsträvare, instagram. Då tycker jag detta är mycket bättre, moderatorer går att prata och resonera med, till skillnad från outgrundliga algoritmer

Hur gammal är du?
Jag håller med… Eller så är det något med forum som inte klickar så bra med yngre. min ålder får man väl en hyfsad ledtråd till via mitt nick.

Hmmm.... Ledtråd: Laan. LAN alltså.

Ja det höll vi på med i mitten/ slutet av 90-talet hemma hos en kompis. Vi hade lånat ihop några nätverkskort och drog coax-kabel mellan tre olika rum för att kunna spela mot varandra utan att tjuvkika på varandras tjockskärmar.
Så du är född 1998 alltså. =)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp