Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
eh sa:Att Åre är bra men går att göra bättre är jag med på! Men att Järvsö går att jämföra med Åre är jag inte med på.
Har kört där några dagar de senaste tre åren. Kul! Gillar drop zone som kom till i år. Kreativt.
I övrigt tycker jag inte det hänt så mycket. Och berget är litet. De gör det mycket bra efter sina resurser men jag vill ha fallhöjd. Fjäll. Väder. Att köra 1000-metern, organic, månskogen, getrappet tar mig ca 20-30 minuter. Och jag gör hellre det en gång en dag än att jag ligger hela dagen och snurrar i Järvsö. Så mycket bättre är det tycker jag. Sen ligger Järvsö på halva distansen från Stockholm och är man knäpp som jag så kan man körs upp på morgonen, åka hela dagen och vara hemma igen till aktuellt. Bättre än Flottsbro men inget substitut för Åre...
eh sa:Att Åre är bra men går att göra bättre är jag med på! Men att Järvsö går att jämföra med Åre är jag inte med på.
Min son gillar drop-zone, mest för att folk kan se när han droppar tror jag. :-) Men jag skulle aldrig köra den själv.Luthman Photography sa:Drop zone i järvsö är väl det fånigaste de byggt på länge? Ingen av de mer erfarna cyklisterna jag pratat med ser poängen. En stentrappa ner till ett drop. Jippi.
dhgubbe sa:Hur var slutet på sommaren i åre? Blev det bättre?
Den kommer inte att gå.Paco sa:Några nyheter om 8:an kommer gå nåt i år?
Glisseur sa:Den kommer inte att gå.Paco sa:Några nyheter om 8:an kommer gå nåt i år?
H. sa:Hur ser det ut med snöläget? Kommer man kunna köra högzon veckan efter midsommar?
Glisseur sa:Den kommer inte att gå.Paco sa:Några nyheter om 8:an kommer gå nåt i år?
H. sa:Hur ser det ut med snöläget? Kommer man kunna köra högzon veckan efter midsommar?
Mårten sa:Också nyfiken på hur läget ser ut, men inför festivalveckan.
Webkamerorna ger inte en helt positiv bild... Glisseur, vad säger du?
rularn sa:Glisseur sa:Den kommer inte att gå.Paco sa:Några nyheter om 8:an kommer gå nåt i år?
Varför kommer den inte att gå även i år?????
Glisseur sa:VM8:an är svindyr att köra.
Glisseur sa:Personligen ser jag hellre att cyklisterna får bättre tillgång till Kabinbanan under högsäsong, och/eller att pengarna läggs på nya leder än att köra VM8:an.
Mårten sa:Glisseur sa:Personligen ser jag hellre att cyklisterna får bättre tillgång till Kabinbanan under högsäsong, och/eller att pengarna läggs på nya leder än att köra VM8:an.
+1
Tack för lägesrapporten också! Håller tummarna för högsommarvärme så att snön försvinner... Iofs. är det ganska kul att hetsa över snöfälten också. :)
Förra året löste dom det genom att inte låta cyklisterna använda kabinen alls. Tog en evighet att ta sig till toppen :(.Lars.E sa:Mårten sa:Glisseur sa:Personligen ser jag hellre att cyklisterna får bättre tillgång till Kabinbanan under högsäsong, och/eller att pengarna läggs på nya leder än att köra VM8:an.
+1
Tack för lägesrapporten också! Håller tummarna för högsommarvärme så att snön försvinner... Iofs. är det ganska kul att hetsa över snöfälten också. :)
+1
Men hur löser man tillgången till Kabinbanan när mängder med dyrt betalande "vandrare" står på kö och vill upp?
Jag kan ju på ett sätt förstå Skistar som prioriterar den grupp som ger mest pengar per kabin, även om jag självklart önskar att cyklisterna skulle prioriteras.
Nja... Kabin var stängd för cyklister fram till kl.13 under högsäsong. En ganska väsentlig skillnad.pbeijer sa:Förra året löste dom det genom att inte låta cyklisterna använda kabinen alls. Tog en evighet att ta sig till toppen :(.
Den veckan jag var där var den inte öppen alls för cyklister utom en eller två dagar då den var öppen från kl 13.Glisseur sa:Nja... Kabin var stängd för cyklister fram till kl.13 under högsäsong. En ganska väsentlig skillnad.pbeijer sa:Förra året löste dom det genom att inte låta cyklisterna använda kabinen alls. Tog en evighet att ta sig till toppen :(.
pbeijer sa:Den veckan jag var där var den inte öppen alls för cyklister utom en eller två dagar då den var öppen från kl 13.Glisseur sa:Nja... Kabin var stängd för cyklister fram till kl.13 under högsäsong. En ganska väsentlig skillnad.pbeijer sa:Förra året löste dom det genom att inte låta cyklisterna använda kabinen alls. Tog en evighet att ta sig till toppen :(.
pbeijer sa:Den veckan jag var där var den inte öppen alls för cyklister utom en eller två dagar då den var öppen från kl 13.Glisseur sa:Nja... Kabin var stängd för cyklister fram till kl.13 under högsäsong. En ganska väsentlig skillnad.pbeijer sa:Förra året löste dom det genom att inte låta cyklisterna använda kabinen alls. Tog en evighet att ta sig till toppen :(.
Livet är bra jävla orättvist.rekrevs sa:Det var förövrigt de två dagarna som det regnade när vi var där förra året.
Glisseur sa:pbeijer sa:Den veckan jag var där var den inte öppen alls för cyklister utom en eller två dagar då den var öppen från kl 13.Glisseur sa:Nja... Kabin var stängd för cyklister fram till kl.13 under högsäsong. En ganska väsentlig skillnad.pbeijer sa:Förra året löste dom det genom att inte låta cyklisterna använda kabinen alls. Tog en evighet att ta sig till toppen :(.
Skistar gjorde väl en kovändning på den punkten när dom insåg att det var lugnt med vandrare på eftermiddagarna om jag inte minns helt fel.
Livet är bra jävla orättvist.rekrevs sa:Det var förövrigt de två dagarna som det regnade när vi var där förra året.
Som sagt, man körde cyklister från kl.13 större delen av sommaren ifjol. Även när det var fint väder. Vilket, tro det eller ej, faktiskt inträffade ett tvåsiffrigt antal dagar.rekrevs sa:Nu var ju det inte riktigt det som var min poäng utan det faktum att dom enbart körde cyklister i kabinbanan när det regnade och det inte var så mycket vandrare.
Men om kabinbanan är tillgänglig för cyklister på eftermiddagarna varje dag och inte bara när det regnar så blir det nog bra.
Glisseur sa:Som sagt, man körde cyklister från kl.13 större delen av sommaren ifjol. Även när det var fint väder. Vilket, tro det eller ej, faktiskt inträffade ett tvåsiffrigt antal dagar.rekrevs sa:Nu var ju det inte riktigt det som var min poäng utan det faktum att dom enbart körde cyklister i kabinbanan när det regnade och det inte var så mycket vandrare.
Men om kabinbanan är tillgänglig för cyklister på eftermiddagarna varje dag och inte bara när det regnar så blir det nog bra.
Lars.E sa:Glisseur sa:Som sagt, man körde cyklister från kl.13 större delen av sommaren ifjol. Även när det var fint väder. Vilket, tro det eller ej, faktiskt inträffade ett tvåsiffrigt antal dagar.rekrevs sa:Nu var ju det inte riktigt det som var min poäng utan det faktum att dom enbart körde cyklister i kabinbanan när det regnade och det inte var så mycket vandrare.
Tyvärr öppnade inte Kabin 13 för cyklister de dagar jag var där under semestern (utom vid sämre väder då det var färre "vandrare").
Min Gissning är att det inte kommer att vara färre "vandrare" denna sommar... Vilket kan innebära att Kabin inte öppnar 13 under de fina dagarna även denna sommar?
Att kunna starta dagen med ett helåk på Skutan är ju annars ett fantastiskt bra sätt att starta en fin sommardag.
Lars.E sa:Glisseur sa:Som sagt, man körde cyklister från kl.13 större delen av sommaren ifjol. Även när det var fint väder. Vilket, tro det eller ej, faktiskt inträffade ett tvåsiffrigt antal dagar.rekrevs sa:Nu var ju det inte riktigt det som var min poäng utan det faktum att dom enbart körde cyklister i kabinbanan när det regnade och det inte var så mycket vandrare.
Tyvärr öppnade inte Kabin 13 för cyklister de dagar jag var där under semestern (utom vid sämre väder då det var färre "vandrare").
Min Gissning är att det inte kommer att vara färre "vandrare" denna sommar... Vilket kan innebära att Kabin inte öppnar 13 under de fina dagarna även denna sommar?
Att kunna starta dagen med ett helåk på Skutan är ju annars ett fantastiskt bra sätt att starta en fin sommardag.
Kung Stalle sa:Asså jag är inte helt säker på att jag fattade rätt men vare så att liften öppnade för cyklister kl 13 på regniga dagar? Är det rätt uppfattat?
Stalle