Tellus Sömnlös i Rudan... jo nog blev det sömnlöst alltid *gääääsp*. Har knappt vaknat än.
Gick ut som siste man i laget. Hade ätit lite dåligt under dagen och körde på en aning för hårt första varvet. Var helt mosig redan när jag kom in för varvning och rullade fram till avspärrningen alldeles bredvid vårt tält. "Ge mig något sött!" Mosade in en halv snickers i munnen och körde vidare med jordnötsbitarna halvvägs ner i vrångstrupen. Tog mig runt ett varv till och Oskar bytte av mig när jag kom in för andra gången. Helt slut efter två varv, jösses, det skulle bli ett långt dygn kände jag.
Fick i mig lite käk och blaskade av mig det värsta av leran, sedan följde en lååång underbar massage.
Mörkerkörningen gick bättre. Oskars älgstek gjorde att benen fick ny kraft och hornen växte en aning i pannan. Var nästan lite sugen på att köra ett tredje varv men avstod eftersom det fortfarande var många timmar kvar.
Fick ihop några varv till under morgonen och förmiddagen. Oftast lyckades jag tajma in någon regnskur när jag körde. Det gäller att hålla sig ren! =)
24-timmars var helt nytt för min del och det jobbigaste var helt klart att inte sova. Visst fanns det tid men det gick inte att slappna av och somna. Fick ihop 35 timmar i sträck utan sömn. Bääää!
Det näst jobbigaste var den ständiga känslan av att vara... inte direkt hungrig men "omätt". Pasta, bröd och sportdryck står en upp i halsen efter ett tag. "Jag vill äta bark!" fick jag ur mig vid något tillfälle. Totalt sett var det för lite mat som stoppades i munnen. Bakläxa!
Spricka i revben och ryggvärk efter en vurpa i Åre, jodå det bet ifrån duktigt ibland. Höll dock ihop skapligt ändå tills tävlingen var över. Efteråt var det inte mycket kvar. Kunde knappt lyfta in väskorna i bilen.
Banan var varierad och rolig med ständigt överraskande nya moment (kanske inte så överraskende efter några varv men iaf=)), tekniska stigar varvade med lite grusväg, halvsvåra stigningar och ett par snabba utförslöpor och mer lättkörda stigar. Toppen!
Pelles tacklista:
Alla som var där - Tack, ni gjorde det riktigt trevligt!
Mattias L, Tess och alla bakom arrangemanget - Bra jobbat!
Team www.happymtb.org (Oskar, Jonas, Leo och jag) - Femteplats helt utan ambitioner. Bra kört gubbar!
Anna - Vår femte lagmedlem (sssh, säg inget till domar'n) som satte fart på våra trötta ben och utan vars hjälp min rygg hade rasat för tidigt.
Micke och Carro - Styrde upp oss på matfronten och tvättade cyklar och stöttade.
Tobbe och Harri - Med kameran alltid redo!
Markus, Peter, Erik m.fl. som skrotade omkring och var allmänt gemytliga.
Och sist men inte minst vill jag tacka min familj som alltid finns bakom mig och... hahaha, nej jag skojar bara! ;-)
Repris nästa år???