Hur levererar Bike-Discount

Dolk

Ny medlem
Paketet är på väg. Kommer det till lokala poststället eller till dörren?

Jag föredrar faktiskt safins livs framför min egen dörr där jag sällan är hemma.

Tack på förhand

Om du menar H&S Bike-Discount så kommer det till postens utlämningsställe (Konsum i vårt fall) här i söder i alla fall.

H&S Bike-Discount leverera hem till dörren varje gång jag beställt från dem, senas i Måndags kom Poståkeriet till dörren med ett paket.

//Källis

Det beror nog lite på hur stort paketet är tror jag. Jag har iaf fått några paket hemkörda från H&S (när jag inte var hemma så klart). Men vissa paket därifrån har jag fått hämta på utlämningsstället.

Alla paket ska köras ut av Poståkeriet, är du inte hemma ska dem lämna en lapp(avi) i brevlådan så får du hämta paketet på ditt utlämningsställe.

Vikt eller storlek på paketet har ingen betydelse.

//Källis

Senast redigerad av en moderator:
Fast i vissa fall har jag fått hämtavi till utlämningsstället direkt och nu senast fick jag en infolapp om att de försökt lämna ut paketet men det var ingen avi. Jag ringde poståkeriet och ändrade utlämningsadress till jobbet.

Det går med DPD, dvs Posten. Märk dock att dom har ändrat reglerna för utkörning. Numera får man avi vid första leveransförsöket (om man inte är hemma). Paketet går dock inte till ditt utlämningsställe, utan du får kontakta Posten för ny leverans eller besked om var paketet finns att hämta. Fullständigt idiotiskt om du frågar mig. Eftersom jag bor i lägenhet och sällan är hemma på dagarna så kommer inte Chaffisen in så han kan lämna avin som då går med post, dvs jag får den en dag senare. Då ligger paketet på någon av Postens terminaler, dvs dom stänger 17.30. Är jag alltså inte hemma en bit innan fem för att kunna ringa numret som står på avin och sedan hinna åka och hämta paketet så får jag vänta en dag till. Det funkade mycket bättre när jag kunde gå med trackingnumret till mitt utlämningsställe första dan och hämta direkt. Nu vet jag varken vart jag ska ringa eller var paketet är. Uppenbarligen har någon på Posten tänkt lite *för* mycket och missat bieffekterna av detta "genialiska" system.

Tog kanppt två dagar få paketet från tyskland till min ort sen tog det tre dagar för posten att köra ut det, då jag insåg jag inte skulle vara hemma då dom skulle leverera (till dörren) så ringde jag och bad dom lämna det på postens utlämningsställe, funkade bra. Dock irriterande att det ska ta tre dagar för posten och komma hem med paketet till mig..

Samma erfarenhet som JT, d.v.s. om man missar hemköringen får man agera detektiv för att leta sig fram till rätt terminal. (Ej att förväxla med utlämningsställe.)

H&S är billiga, bra och snabba, så ingen skugga faller över dem.

Idag fick jag en ny erfarenhet av Postens DPD-hantering. Mitt paket har legat i två dagar på en terminal här i Göteborg. Dom har inte ens försökt köra ut varken igår eller idag. När jag ringer dom så meddelar dom att jag inte ens kan hämta paketet själv trots att dom vet var paketet är. "Efterlysningar måste göras av avsändaren. Du kan inte hämta paketet när det ligger på en terminal.", säger dom. Jävla smart system. Jag kan alltså varken få besked om när (eller ens OM) det kommer köras ut om inte heller hämta paketet själv.
Så jävla korkat. Nu måste jag alltså be Bike-Discount, som inte borde vara ett dugg inblandad i detta, att pressa Posten.

Suck, beställde av HS i vintras,funkade kanon, det gick direkt till mitt utlämningsställe precis som jag vill ha det. De flesta har väl ett utlämningsställe i närheten, varför ska de krångla till det?
Tänkte beställa igen av dom, men jag tappade sugen efter den här tråden. Jag hatar att strula för sånt här. Jag har varken tid eller lust att vara hemma just då posten råkar åka förbi.

Jepp! det är helt idiotiskt,men som vanligt när det gäller Posten har väl någon mongo tänkt till :/.
Dpd och/eller produktkod 98 paket(utland privat med utkörning, vanligen ifrån tyskland)söks alltså en gång.På Dpd lämnas i vissa fall avi med nummer att ringa 0771595959 för ny utkörning eller avhämtning på Poståkeriet eller utlämningställe,i vissa fall och i alla 98 paket fall söks kund en gång men aviseras inte och paketet märks "605" avgår sedan ifrån Poståkeri filial tillbaks till sorteringsterminal för avisering och hamnar i postbehållare till ditt utlämningsställe dagen efter.

minst sagt, beställde en ram från usa, kom till sverige på 3 dagar, landade i malmö, så skulle posten frakta den hela 60 mil eller nått (efter att amerikanska posten fraktat den 400 mil eller så på tre dagar :D), tog 4 dagar för posten att få den till uppsala via stockholm. det är måndag o posten har haft paketet i 4 dagar. vid detta lag så ringer jag posten o undrar vart paketet är, då det står "Uppsala, Försändelsen ankomstbehandlas", hon på postens support ringer upp uppsala terminalen, men de har inte sett mitt paket. så hon ber mig återkomma dagen därpå, ringer dagen därpå o frågar om min paket, tjejen ja pratar mer ringer igen till uppsala terminalen, o medelar mig sen att de sagt att paketet va till privatperson (no shit sherlock :D) o de kör inte ut till privatperson, så då måste det göras om till privatpaket, o det görs i stockholm, så den ahr skickats tillbaka dit. detta skedde alltså första dagen jag ringde, då ja ringt till dem o de sa att den inte fanns i uppsala (kunde ju gjort deras jobb, som de fått betalt för, o hämtat den själv). nu är ja lite sur, dels för att ja ringt o frågat efter det o kunde hämtat det. o dels för att måste de frakta den via 3 postcentraler innan de fattar att det är privatperson o gör om det till ett vanligt paket. men även för att de promt måste frakta den till stockholm igen, alltså 7 mil tillbaka på resan så att säga, bara för att göra om den till privatpaket. kunde de inte gjort det på plats i uppsala!? en blev lovad att på onsdagen skulel ja få ut en avi med tullavgift osv. kan ju säga att nu, fredag, 4 dagar efter att ja blev lovad att få en avi, har ja ännu inte fått den. paketet har ja hämtat ut då ja hade kollinummer, men vad hade hänt om ja inte hade fått det av han som skickat paketet, då hade den stått där o ja hade inte fått veta nått flrän de skickade tillbaka den till var den kom ifrån. det kan ju faktiskt drabba nån som inte har t.ex. internet att söka på. att de sen tar ut 100 kr för att de gett mig "servicen" att ge "hjälp" att tulla är ju ett hån, att hålla på så här är ju knappast service.

o ska sägas att de senaste två gångerna ja köpt från cyclecomponents o valt sms avi, inte fan har ja fått nå sms, o numret är 100% rätt ifyllt på cyclecomponents.

posten ä fan snugg på sämre än schenker

Ja, det är mycket skäll nu. Jag håller med om att logistikbolagen har förbättringspotential. T ex borde man kunna skapa ett eget användar konto och själv kan följa sina försändelser och enkelt styra hur försendelsen skall hanteras.

Men..

Det är fan sjukt billigt att betala 10 EUR (bike-components) för att få ett paket levererat till sin dörr från tyskland. Är det verkligen lönsamt? Hade de bättre koll kanske det vore mycket dyrare.

Hmmm, jag har precis beställt från Bike-discount. Angav min hemadress i beställnignen, men ni skulle alltså rekommendera att ändra till jobbadressen? Det är ju där jag är mellan 8-17 när de kommer att köra ut paketet.

/S

Om du vill slippa krångel, och det är lätt för utköraren att hitta dig på din arbetsplats så skulle nog jag rekommendera att du försöker byta.

Jag tror DHL skulle kunna sälja en budget version av frakt. Där man i sverge enbart kan hämta antingen malmö, götet eller 08 (endast ett ställe per stad). Den stora kostanden i logistiken måste ju ligga i utkörningen till mottageren eller åtminstone i närheten av denne. Allt annat är ju så mega bulk transport.

Men varför babblar jag egentligen en affärsider här !? Ska dricka upp ölen och krama min fru nu.

Edit: typ fett dåligt språk

Då gör jag det med en gång. jag får många jobbrelaterade paket levererade till mig så det bör inte var några problem för dem att hitta mig. Risken är att godsmottagningen på jobbet blir sura för att det är ett privatpaket, men den smällen tar jag hellre än behöva strula med Post och paketnummer som byts vid landgränskorsningar...

/S

Jag köote litet grejor från Hong Kong och då var det EMS som stod för leveransen. På morgonen blev jag uppringd av en glad kille som frågade om de skulle leverera till mitt jobb i stället eftersom han (som han sa) "gissar att du inte är hemma på dagtid?" Så borde ju alla fraktbolag göra!

Som Vito skriver så är det nån klippa på Posten som har sparat in några ören per paket. Sämre service och längre leveranstid blev kostnaden.
/J

Vadå sparat, det måste ju vara billigare att köra alla paket till utlämningsställena och skicka en avi istället för att åka runt till alla och försöka leverera på olika platser.

precis, ja erbjöd ju till o med att åka o hämta paketet på terminalen, så hade de ju tjänat lite stålar på att slippa köra ut det till postkontoret o hade absolut tjänat en hel del på att sluppit köra den till stockholm igen o för att inte tala om så hade de sluppit sorteringen som tillkom i stockholm.

när jag beställt från bike-discount.de så har jag dock fått sakerna hemköra av posten, varför kan de köra hem vissa paket, men inte andra.

de gånger det kommit med EMS från asien, har ja fått hämsta ut det på lokala postkontoret, eller ja just ja, tobakshandeln kanske ä bättre benämning på det, för nå riktigt postkontor äre ju inte

Tillbaka
Topp