minst sagt, beställde en ram från usa, kom till sverige på 3 dagar, landade i malmö, så skulle posten frakta den hela 60 mil eller nått (efter att amerikanska posten fraktat den 400 mil eller så på tre dagar :D), tog 4 dagar för posten att få den till uppsala via stockholm. det är måndag o posten har haft paketet i 4 dagar. vid detta lag så ringer jag posten o undrar vart paketet är, då det står "Uppsala, Försändelsen ankomstbehandlas", hon på postens support ringer upp uppsala terminalen, men de har inte sett mitt paket. så hon ber mig återkomma dagen därpå, ringer dagen därpå o frågar om min paket, tjejen ja pratar mer ringer igen till uppsala terminalen, o medelar mig sen att de sagt att paketet va till privatperson (no shit sherlock :D) o de kör inte ut till privatperson, så då måste det göras om till privatpaket, o det görs i stockholm, så den ahr skickats tillbaka dit. detta skedde alltså första dagen jag ringde, då ja ringt till dem o de sa att den inte fanns i uppsala (kunde ju gjort deras jobb, som de fått betalt för, o hämtat den själv). nu är ja lite sur, dels för att ja ringt o frågat efter det o kunde hämtat det. o dels för att måste de frakta den via 3 postcentraler innan de fattar att det är privatperson o gör om det till ett vanligt paket. men även för att de promt måste frakta den till stockholm igen, alltså 7 mil tillbaka på resan så att säga, bara för att göra om den till privatpaket. kunde de inte gjort det på plats i uppsala!? en blev lovad att på onsdagen skulel ja få ut en avi med tullavgift osv. kan ju säga att nu, fredag, 4 dagar efter att ja blev lovad att få en avi, har ja ännu inte fått den. paketet har ja hämtat ut då ja hade kollinummer, men vad hade hänt om ja inte hade fått det av han som skickat paketet, då hade den stått där o ja hade inte fått veta nått flrän de skickade tillbaka den till var den kom ifrån. det kan ju faktiskt drabba nån som inte har t.ex. internet att söka på. att de sen tar ut 100 kr för att de gett mig "servicen" att ge "hjälp" att tulla är ju ett hån, att hålla på så här är ju knappast service.
o ska sägas att de senaste två gångerna ja köpt från cyclecomponents o valt sms avi, inte fan har ja fått nå sms, o numret är 100% rätt ifyllt på cyclecomponents.
posten ä fan snugg på sämre än schenker