Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lux har jag å andra sidan aldrig sett angivet för en floodlampa av den sorten man har i skogen.Jonas sa:För ljusstarka blir lite jobbiga när man kör bakom folk med reflekterande delar på kläderna eller annorstädes. Så jag säger köp en superbra reflexväst istället så lär folk bakom dimma ner i ten självbevarelsedrift och du har löst ditt problem...
Det är väl annars dessutom lux du vill veta, då lumen utan att veta spridningsmönstret omöjligen kan svara på din fråga.
800 är på tok för klent för att slippa skugga om nån kör för nära bakom. Det dubbla kanske är mer rimligt.Bengt-re sa:500-800 lumen är precis rätt. Tillräckligt med ljus och inte enorm strömförbrukning.
Köp något bra.
Fast det gör inte så mycket om en sekundär lampa som fyller ut från styret är lite svagare tycker jag.Makten sa:Det beror på hur bredstrålande lampan är. Lumen är ju totalt ljusflöde, så ju snävare ljuskonen är, desto starkare blir det per ytenhet (vilket man mäter i lux). En smalstrålande hjälmlampa kan funka med 800-1000 lumen, men bör kombineras med något mer bredstrålande på styret, som då gärna får vara starkare i lumen mätt för att de ska upplevas som lika ljusstarka.
Bengt-re sa:500-800 lumen är precis rätt. Tillräckligt med ljus och inte enorm strömförbrukning.
Köp något bra.
Jonas sa:... Så jag säger köp en superbra reflexväst istället så lär folk bakom dimma ner i ten självbevarelsedrift och du har löst ditt problem...
Makten sa:... En smalstrålande hjälmlampa kan funka med 800-1000 lumen, men bör kombineras med något mer bredstrålande på styret, som då gärna får vara starkare i lumen mätt för att de ska upplevas som lika ljusstarka.
Rattnalle sa:800 är på tok för klent för att slippa skugga om nån kör för nära bakom. Det dubbla kanske är mer rimligt.Bengt-re sa:500-800 lumen är precis rätt. Tillräckligt med ljus och inte enorm strömförbrukning.
Köp något bra.
Men tipset om reflexer är förmodligen nog så effektivt :)
Långsamt puls är sällan lagligt eftersom drygt 3Hz är någorlunda snabbt..Stervelo sa:Om du menar bakåtlampa har jag en exposure TraceR, den finns i mk2 nu, min är första.
Den har folk bett mig stänga av när vi kör gruppcykling i gryning, inte helt mörkt med andra ord.
Långsam, laglig pulsande ljus har den. Rejäl tjong i pulserna.
s sa:Tycker det funkar alldeles utmärkt med 1000 lumen på styret och 1200 på hjälmen. Styrlampan har jag ändå bara för att fylla ut och minska kontrasten mot pannlampans sken. (Uppmätta engelska och tyska lumen och inte några fantasifulla Kinalumen.)