Hur många mil fick ni ihop 2019?

Hasse#7 sa:
Hatten av för er två. Ni säger aldrig nej till en långtur. Kanske tappade ni lite form när jag störde er uppladdning inför PBP. Hursomhelst är det ju inte konstigt att det känns svårt/omöjligt att hänga med när man knappt cyklar alls i jämförelse. Men nu har jag inte ont i knät så nästa år är helt upp till mig att träna.
Du stör aldrig! Det är ett sant nöje att få cykla med dig! ?

jonte987 sa:
jomper sa:
320 km loggade i Strava, är jag sämst? Skyller på två barn i blöjålder + ett äldre. Uppskattningsvis 200 mil till i samband med pendling och ett gäng till för vardagscykling hemma så max 250 mil.

Sprungit ungefär 40 mil också och är rätt säker på att jag väger mindre än jag gjort de senaste 15-20 åren så all is not bad.

Nej, jag ligger nog runt det samma. Också små barn

Samma här.

Minus springandet?

1367 mil men jag hoppas komma över 1400. Det är den lägsta siffran sedan jag cyklade mitt första hela år 2012. Två av dessa år har jag brutit nyckelbenet men ändå cyklat mer än 2019.

Vart bara 27 mil tyvärr, Sen kraftig krasch och 3 operationer , 5 mån sjukskrivning + cykelförbud till maj 2020. Sen sjutton ska det bli hojja av :))

Luktapåblommorna sa:
eucalyptus sa:
OnT: ni som zwiftar, räknar ni in de milen i vad ni presterat under året? Är ju lite missvisande kan man tycka.

Ni som gruppcyklar, räknar ni ner era turer med en faktor på 0.7? Är ju lite missvisande att sitta och suga hjul, sparar ungefär 30%.

Fläktcykling (Inomhusmil) räknas självklart inte.

Hjulsugeri på gruppcykling bedöms från fall till fall. Men grundregeln är 0 km för hjulsugare som står över sin förning.

Luktapåblommorna sa:
eucalyptus sa:
OnT: ni som zwiftar, räknar ni in de milen i vad ni presterat under året? Är ju lite missvisande kan man tycka.

Ni som gruppcyklar, räknar ni ner era turer med en faktor på 0.7? Är ju lite missvisande att sitta och suga hjul, sparar ungefär 30%.
En mil är en mil i min bok. Ska man ha en korrektionsfaktor på att det går lättare om man ligger på rulle bör man ha alla möjliga andra korrektionsfaktorer med. Snart hinner man inte cykla för att man ska sitta och laborera med korrektionsfaktormodeller. Bättre att inse att sträckan man cyklat är ett av många möjliga mått på ens totala cykling under året och att detta mått inte är någon universell sanning kring hur mycket man tränat (eller vad man nu kan inbilla sig att det skulle vara). Fördelen med att mäta sträcka är att det är enkelt och intuitivt.

Senast ändrad:
Luktapåblommorna sa:
eucalyptus sa:

Suga hjul på en riktigt snabb snabbgrupp kan vara nog så jobbigt, orkar man inte ta sin förning så brukar man åka ganska snabbt.

11480km någon/några utomhusdagar återstår dock.

874 mil. Brukar landa på strax över 1000. Men i år har det varit mycket husrenovering och mer MTB än tidigare. Får ta igen det nästa år ?

izar sa:
Luktapåblommorna sa:
eucalyptus sa:

Suga hjul på en riktigt snabb snabbgrupp kan vara nog så jobbigt, orkar man inte ta sin förning så brukar man åka ganska snabbt.

Har du kört med någon snabbgrupp på zwift? Är rätt tungt där också.

Nu är jag inte så noga med mina få mil, men borde det inte gå för strava att känna av lift? Nu får jag istället snälla mail att jag klättrar så fint?

Luktapåblommorna sa:
izar sa:
Luktapåblommorna sa:
eucalyptus sa:

Har du kört med någon snabbgrupp på zwift? Är rätt tungt där också.

Nä, kör bara i grupp ute. MR för ett par år sedan i Bärsäkargruppen så åkte folk av hela tiden trots att de flesta av de som åkte av inte tog någon förning utan låg på rulle.

stats.JPG

10969 km fick jag ihop fram till den 24:e dec

Senast ändrad:
125 mil ute och ca 50 inne på trainern.
Gick skapligt fram till semestern men därefter
tog latmasken överhanden.
Snart nytt år o nya möjligheter.

10266km så långt. 5600km landsväg ute och ca 400km mtb innan jag bröt nacken och fick mycket tid att cykla inne. 4000km zwift sedan dess.

Imponerande siffror av er...

366,7 mil tom idag - vilket tar mig över målet med en mil/dag under året. En del racer, en större del XC och lite pendling. Många rundor bestående av en dryg snabbmil efter jobbet.

Borde vara timmar i sadeln som räknas.
Vi cyklar alla olika fort och i olika terräng. Mest mil blir lite längst kuk och min pappa har bazooka tycker jag.

78timmar effektiv tid. Ett riktigt dåligt år (till).

Tillbaka
Topp