Hur många mil i år?

Hur många mil i år?
Alla verkar ju cykla så grymt långt!

Själv var man nyss nöjd med att ha klarat 284,4 mil nu första året som cyklist (målet var att nå 200).

Hur många mil i år?
TOST sa:

Själv var man nyss nöjd med att ha klarat 284,4 mil nu första året som cyklist (målet var att nå 200).
Eller så ljuger man, eller - troligare - det är vi skrytpellar som cyklat långt som skriver i tråden.

Hur många mil i år?
mhenry sa:
emilh sa:
mhenry sa:
Det finns ett Excel-ark :)

Jösses Martin! Det funkar alltså att ha pendlingen som Private utan att det faller bort från totalen nu?

Du är väl inte så långt efter! Japp, det funkar, men privata aktiviteter ingår väl inte i challenges. Och andra användare får väl se ett lägre tal.

Har ett par hundra mil kvar till 2000 :)
Verkar kunna se samma total för dig som du, så det verkar inte skilja längre. Challenges som återstår då...

Hur många mil i år?
mhenry sa:
emilh sa:
mhenry sa:

Jösses Martin! Det funkar alltså att ha pendlingen som Private utan att det faller bort från totalen nu?

Du är väl inte så långt efter! Japp, det funkar, men privata aktiviteter ingår väl inte i challenges. Och andra användare får väl se ett lägre tal.

Jag har noterat att Stravas summering för årets distans ligger lite under siffran jag får om jag (fortfarande i Strava) lägger ihop varje veckas distans vilket även är den siffra jag får från Veloviewer ... så kanske har du redan passerat 2000 mil =)

Hur många mil i år?
Testade det men fick ett par mil mindre haha. Men hade ändå tänkt skaffa mig några mils marginal innan årsskiftet. Antar att du siktar på 15 000 km? :)

Hur många mil i år?
NLC sa:
mhenry sa:
emilh sa:
mhenry sa:

Jag har noterat att Stravas summering för årets distans ligger lite under siffran jag får om jag (fortfarande i Strava) lägger ihop varje veckas distans vilket även är den siffra jag får från Veloviewer ... så kanske har du redan passerat 2000 mil =)

Finns en funktion i Strava som räknar om totalsträckan. Kolla – ej i mobilversionen – på din profil efter refresh stats. Jag fick ihop 17 mil extra.

Hur många mil i år?
NLC sa:
mhenry sa:
Hehe, ungefär som andra natten på en 100-milare. Förvirring. Din veloviewer-bild är något missvisande. Eller hallucinerar jag?

Ja, den grafiken verkar släpa lite . Eller så hallucinerar vi båda :-P

Fast nu när jag uppdaterade så verkar det som Veloviewer (i grafiken) räknar med stationär cykling som loggat virtuell "bakhjulsfart" ... Inget kan man lita på !

Hur många mil i år?
Jag körde den där funktionen häromdagen. Men nu blev jag av med 10,1 km. Misstänkt likt en tur till Djurgårdsbron på 10,11 km som jag laddade upp häromdagen.

Hur många mil i år?
Lejon sa:
TOST sa:

Eller så ljuger man, eller - troligare - det är vi skrytpellar som cyklat långt som skriver i tråden.

Nädå. Ett uselt år cykelmässigt. 580 mil bara. 300 isch mindre än i fjol. Pinsamt.

Hur många mil i år?
Ganska precis 400 mil i år fördelat på de 8 månader jag faktiskt cyklat något. Kunde alltså varit 50% mer mil om jag snittat likadant hela året, vilket inte hade varit en omöjlighet...

Hur många mil i år?
Årets satsning med att börja avverka spaltmeter har resulterat i en negativ trend hos cylklingsmil-departementet. Bara 100 mil i år vilket är en minskning med 28.99% från föregående vilket är synd men vi tar nya tag nästa år och tar med oss erfarenheterna från detta.

Hur många mil i år?
mtbkr sa:
Är det bara jag som inte cyklar med gps?

Nä. Jag har den bara när jag cyklar ovana sträckor, typ de flesta breveter där man i tröttheten också kan behöva lite stöd. Inte på träningsrundor pendling osv.

Det är så härligt att vara lyckligt omedveten om hur långt man har cyklat :-)

Hur många mil i år?
Nu blir det nog inte så mycket mer. Nästan uteslutande jobbpendling då det är vad som hinns med. Var föräldraledig i januari och har haft någon månads semester.
439C08D0-2E88-446D-AE4E-BFE9BB423346.jpeg

Hur många mil i år?
kitzblitz sa:
mtbkr sa:
Är det bara jag som inte cyklar med gps?

Nä. Jag har den bara när jag cyklar ovana sträckor, typ de flesta breveter där man i tröttheten också kan behöva lite stöd. Inte på träningsrundor pendling osv.

Det är så härligt att vara lyckligt omedveten om hur långt man har cyklat :-)

Haha, precis! Ingen aning hur långt jag cyklat i år men jag cykelpendlar drygt 3 mil per dag 4-5 dagar i veckan (oftast) men utan GPS. Räknas inte det då? ;)

Kör nästan bara min Suunto när jag kör mtb och springer.

Hur många mil i år?
GoranS sa:
Lite undrande kring hur internetcyklingsmil bokförs. Frågan är om de blir fler än antalet riktiga cyklingsmil i år.

Min uppfattning är att plattkörning på Zwift går relativt snabbt = fler mil. Men precis som i verkligheten är det ju egentligen antalet timmar som är intressant ur träningssynpunkt, inte distansen. Sen är det förstås kul att räkna distansen ändå.

Hur många mil i år?
Adhocalias sa:
GoranS sa:
Lite undrande kring hur internetcyklingsmil bokförs. Frågan är om de blir fler än antalet riktiga cyklingsmil i år.

Min uppfattning är att plattkörning på Zwift går relativt snabbt = fler mil. Men precis som i verkligheten är det ju egentligen antalet timmar som är intressant ur träningssynpunkt, inte distansen. Sen är det förstås kul att räkna distansen ändå.
Nu tänkte jag mer internetcykling i form av att via internet följa andra som cyklar, typ TABR, RAAM, brevet-lopp, Ötzi, ...

Hur många mil i år?
GoranS sa:
Adhocalias sa:
GoranS sa:

Nu tänkte jag mer internetcykling i form av att via internet följa andra som cyklar, typ TABR, RAAM, brevet-lopp, Ötzi, ...

Sånt borde räknas dubbelt, med tanke på hur skitjobbigt det kan vara att trycka f5.

Hur många mil i år?
GoranS sa:
Adhocalias sa:
GoranS sa:

Om man internetcyklar samtidigt som man cyklar då?

Hur många mil i år?
mhenry sa:
GoranS sa:
Adhocalias sa:
GoranS sa:

Om man internetcyklar samtidigt som man cyklar då?
[Stereotyp]Typiskt kvinnligt.[/Stereotyp]

Hur många mil i år?
Om du övergår från att räkna mil till timmar så bör det ju vara trivialt. Fast då får du kanske skapa en ny "skryttråd". ;-)

Hur många mil i år?
522 mil nånting får jag ihop från runkeeper och strava sammanlagt. Bytte halvvvägs. Tyckte blev ganska lugnt, har inte hetsat ett dugg med träningen förutom lite på hösten.

Hur många mil i år?
Jag synkar mina Zwift rundor med Strava och så hamnar dom tillsammans med mina uterundor... någon som hittat ett sätt att exkludera Zwift rundor från uterundor i Strava?

Hur många mil i år?
molleben sa:
Jag synkar mina Zwift rundor med Strava och så hamnar dom tillsammans med mina uterundor... någon som hittat ett sätt att exkludera Zwift rundor från uterundor i Strava?

Veloviewer och en plugin till Chrome (stravatix?) har finessen att kunna filtrera bort "virtual rides" från statistiken. Finns säkert fler verktyg.

Tillbaka
Topp