Hur många mil i år?

Hur många mil i år?
Jag slits mellan att vara nöjd med tiden jag trots många hinder lagt ner, och att inse hur lite man cyklar jämfört med många andra.

Jag la på ca 100 mil i år jämfört med förra året, och siktar på att lägga till 100 till nästa år. Därutöver är det skitsvårt utan att tulla på både jobb och familj och andra intressen som ska hinnas med.

Visst handlar det om glädje för cykling mer än faktiska siffror? Retorisk fråga..?

Hur många mil i år?
Första året med racer för min del

561 mil hittills och med Rapha500(som är planen att få till) så landar jag på strax över 600.
Som första år är jag nöjd! Inte medräknat dagliga pendlingen + all annan vardagscykling

Skulle vara riktigt coolt att komma upp i +1000 mil 2021

Hur många mil i år?
Omkring 200 mil ute och nästan ingen spinning. Covid-19 och senare en avsliten hälsena visade sig inte vara någon hit. Jag har aldrig varit i sämre form. Höjdpunkter var förutom GC, Mälaren Runt i lågintensivt tempo, femmilaren på veterancykeln, utöver det var det väldigt trevligt att cykla lite allt möjligt med Mats som är ytterligare en av få happyiter på Munsö.

Hur många mil i år?
Ni som cyklar typ 1000-1500 mil ni har inga småbarn? Hade nog blivit utkastad om man låg och pumpa dessa mil som glad motionär.
Jag har 2-4mil till jobbet när jag kommer hem typ 18 är jag färdig tränad. Jag försöker lägga in något längre pass till helgen. Men visst mina barn är vuxna och ibland hänger dom faktiskt med ut vilket alltid är roligt.

Hur många mil i år?
Omkring 200 mil ute och nästan ingen spinning. Covid-19 och senare en avsliten hälsena visade sig inte vara någon hit. Jag har aldrig varit i sämre form. Höjdpunkter var förutom GC, Mälaren Runt i lågintensivt tempo, femmilaren på veterancykeln, utöver det var det väldigt trevligt att cykla lite allt möjligt med Mats som är ytterligare en av få happyiter på Munsö.
Se till att hålla dig frisk nästa år så att vi kan tampas om sistaplatsen i nåt/några SS-rejs! ?

Hur många mil i år?
11888km, med några dagar kvar på året så ska det nog gå att hyfsa till lite. Mer än jag trodde då det knappt är några pendlingsmil i år, men behöver ju inte betyda att man inte kan cykla, tydligen!

Hur många mil i år?
1609177053633.png

Betydligt färre utomhusmil p.g.a. inställt Sverigetempot, 1001 Miglia, Ötztal Rundfahrt, Flèche Nordique, m.m. och inte minst pendlingen. Lite fler inomhusmil än brukligt dock, men i princip uteslutande intervaller där. Nöta mil inne lockar inte.

Hur många mil i år?
Nånstans mellan 6 och 7 hundra mil ute. Pendling fram till mars och sedan många härliga lunch/eftermiddagsrundor och ett par 20 milare.
Avslutade året med 170 mil intervaller på trainer. Blir inget mer för nu har jag fått en förkylning. Minst. Vi får se vad provsvaret ger.

Hur många mil i år?
Ni som cyklar typ 1000-1500 mil ni har inga småbarn? Hade nog blivit utkastad om man låg och pumpa dessa mil som glad motionär.

130 km till 800 mil i år.
En 6-åring och en bebbe som fyller 1 i januari. Man får prioritera och även acceptera saker som att gå upp "mitt i natten" ibland för att få cyklingen gjord innan resten av familjen vaknar. :)

Hur många mil i år?
Torde landa runt 500 mil. Vilket förefaller rimligt med tanke på att stora delar av året har gått till spillo på grund av sjukdom. Nya tag nästa år. Ja, jäklar vad kul det är ändå, att cykla.

Hur många mil i år?
Mäktigt! Jag drömmer om 10.000 km 2021 :)
Ha en plan och följ den, cykla oftare än långt under den mörka tiden. Jag hade fördelen att kunna ha 2 cykelsemestrar (3+2 veckor) på Gran Canaria och Mallis. Sen alla lopp förstås (8.500 km) ofta med sällskap.
Pendling till arbete tillför en hiskelig mängd "gratis" distans, jag har 600m enkel??.

Sen är tiden egentligen den bästa måttstocken, mest cyklar tid är vinnaren i min värld. +600h cykel/ år är grymt ute som inne, 1000 timmar vore något jag velat ha i benen.

Hur många mil i år?
Ha en plan och följ den, cykla oftare än långt under den mörka tiden. Jag hade fördelen att kunna ha 2 cykelsemestrar (3+2 veckor) på Gran Canaria och Mallis. Sen alla lopp förstås (8.500 km) ofta med sällskap.
Pendling till arbete tillför en hiskelig mängd "gratis" distans, jag har 600m enkel??.

Sen är tiden egentligen den bästa måttstocken, mest cyklar tid är vinnaren i min värld. +600h cykel/ år är grymt ute som inne, 1000 timmar vore något jag velat ha i benen.
Enig. Har faktiskt som mål att cykla fjärre mil 2021, men minst lika många timmar (~900 i år). Vill lämna delar av asfalten och "grusa".

Hur många mil i år?

Jag håller med, har tidigare haft kilometermål och i år har jag haft styrt mot timmar.

Anledningen att jag föredrar timmar är att man slipper känna målångest och välja den snabbaste cykeln bara för att inte tappa siktet på målet, och som mtb cyklist så blir det lite motsägelsefullt att känna sig tvungen att cykla racer för att nå ett mål när all träning bör ha som mål att göra mig så bra det går på min grenspecifika cykling.

Hur många mil i år?
Barn är som livstid, ca 20 år. Sen om det är ett straff eller en lycka beror på dag och tilltag. Mest lycka.

När vi gick med nyfödda sonen från födelserummet till BB sa en barnmorska att barn är 90% job och 10% lycka, konstigt meddelande tyckte jag. Lyckligtvis fel, som jag redan trodde. Gör inte så många mil nu att det är värt att skriva i tråden. Men stigsmil jag upptäckte med sonen väger mindestens 10 gånger så mycket!

Hur många mil i år?
300mil i år, personligt rekord! Mest lvg. Jag brukar sätta 200mil, och klara det med marginal. I år en del tid utan lönejobb pga corona så det blev ett lyft i distans.

Med familj, hus och andra viktigare intressen så är det lagom cykling för att må bra. Cykling är min ventil för att må bra så det går inte att sluta heller :)

Hur många mil i år?
-----------------------
Fail!

Inser nu att jag råkat räkna med lite rodd och annan låtsas-aktivitet.
Äkta cyklad distans är 9980 km.

Jaja. Det ordnar sig till tolvslaget får man hoppas.

Tur att du kom på det nu! Jag cyklade 16 snuviga km i pissväder en nyårsafton för att nå målet, bara för att göra samma upptäckt som du fast på nyårsdagen...

Hur många mil i år?
Landar nog här, om det inte blir en tur imorgon:
IMG_2235.jpg

350km av det där är nog löpning och kanske 1000-1500km Zwift.
Uppskattar att en bit över 2000km pendling försvann pga COVID-19, likaså lika många km med inställt Sverigetempo, men kanske det vägdes upp av längre lunchraster på cykeln?

Hur många mil i år?
Ungefär som två senaste åren, men ändå rätt annorlunda. Ingen pendling sedan februari, första året med inomhuscykling (~130 mil/43 h), inga randolopp, två långa uppehåll p g a sjukdom i mars och september. Nya rutinerna med jobb hemifrån har nog trots allt höjt kvaliteten på milen, men hoppas på lite mer social cykling under 2021.

64C79E30-9DC2-47A8-BEDE-2D4C12551812.jpeg

1609356053118.png

Tillbaka
Topp