Husbil och MTB
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Miss Lycka sa:Håll dig under 6 meter om du ska ta färjor eller liknande.
Hällreänbra sa:Hur mycket dyrare är färgagifterna om den är längre än 6 m? Det är inte mycket till husbil om den ska vara under det.
Miss Lycka sa:Håll dig under 6 meter om du ska ta färjor eller liknande.
konscious sa:Precis i en större har man garage jag ser en lösning i mindre i att man transporterar cykeln på cykelhållare och fincykeln får vara inlåst på natten. Tittat lite närmare på inredda skåpbilar som attraherar mig med flexibiliteten.
ericke sa:Hällreänbra sa:Hur mycket dyrare är färgagifterna om den är längre än 6 m? Det är inte mycket till husbil om den ska vara under det.
Några hundralappar. Vi tänkte också under 6m när jag och sambon letade. Blev en på 7,4m i slutändan. Men då har vi garage med plats för 4 cyklar odemonterat utan problem, separat dusch och toa. 5 bältade platser och möjlighet att sova 8 personer i sardinstuk. Väldigt nöjda med det upplägget.
Hällreänbra sa:konscious sa:Precis i en större har man garage jag ser en lösning i mindre i att man transporterar cykeln på cykelhållare och fincykeln får vara inlåst på natten. Tittat lite närmare på inredda skåpbilar som attraherar mig med flexibiliteten.
Tänk på att en "plåtis" är bra mycket smalare än en vanlig. Kan vara jobbigt om man är många.
fredrick sa:ericke sa:Hällreänbra sa:Hur mycket dyrare är färgagifterna om den är längre än 6 m? Det är inte mycket till husbil om den ska vara under det.
Några hundralappar. Vi tänkte också under 6m när jag och sambon letade. Blev en på 7,4m i slutändan. Men då har vi garage med plats för 4 cyklar odemonterat utan problem, separat dusch och toa. 5 bältade platser och möjlighet att sova 8 personer i sardinstuk. Väldigt nöjda med det upplägget.
Får jag fråga vilken du köpte samt vilka modeller det stod mellan?
Behöver också 5 bältade och cykelgarage i ok storlek.
Hällreänbra sa:Våran gamla Kabe är 2265 medan en modern ligger mellan 2410 och 2490 utvändigt. ett mått jag hittade på en modern plåtis är 2150. Jag läste en tråd på Husbilsklubbens hemsida om folk som bytt från en "vanlig" till en plåtis och det var just att det inte gick att röra sig flera samtidigt som dom upplevde som största nackdelen. Fördelen var att dom är mycket smidigare där det är trångt och trevligare att köra. Ska ni vara fem stycken så blir det trångt.
/Eric
konscious sa:Hällreänbra sa:Våran gamla Kabe är 2265 medan en modern ligger mellan 2410 och 2490 utvändigt. ett mått jag hittade på en modern plåtis är 2150. Jag läste en tråd på Husbilsklubbens hemsida om folk som bytt från en "vanlig" till en plåtis och det var just att det inte gick att röra sig flera samtidigt som dom upplevde som största nackdelen. Fördelen var att dom är mycket smidigare där det är trångt och trevligare att köra. Ska ni vara fem stycken så blir det trångt.
/Eric
I praktiken innebär det att 2 inte kan passera vilket för mig är mindre avgörande än sovutrymmet!
Tror därför jag siktar mot mer långbäddestuket och runt +6 meter som Pössl Roadcruiser 6,40m.
Märker att priserna i Sverige är generellt mycket högre än på Kontinenten http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...ruiser+&maxPowerAsArray=KW&minPowerAsArray=KW