zinkpasta sa:
Då är det frågan om man ska utmärka sig genom att vara den enda som inte skyddstejpar sin plasthoj. För snål för invisiframe iaf, och lat som jag är kommer jag isåfall bara tejpa där risken är störst för skador. ..Så förutom kedjestag, downtube, och ev. nedre stenkrossen, vad/var får jag inte glömma? :-)
Nejdå, jag har inte tejpat min hoj. Visserligen mattsvart så lite lättare att fixa ev repor och värre saker. På tidigare hojar har jag behövt skydd på kedjestagen då mina hälar brukar slita hårt med lite grus å lera emellan, dom har jag tillverkat i kolfiber men på senaste två med boostvevar och allmänt bättre design går dom fria från hälarnas slitage.
Har varit lite orolig förr och gjort allehanda skydd på downtuben, kedjestagen på epic s-works stradivariustunna lätta kolfiberram men efter ett gäng år visar det sig att det är sällan där det blir smällar ändå, visst kedjestagen kan få nån repa av nån elak sten/klippkant men bakväxel och vevarmar brukar ta det mesta och se ut som kriget på mina hojar efter ett tag. Skadorna på ram kan bli på helt andra slumpartade ställen högt upp på sidorna av ramen när man klotar i stenrösen och klippskrevor så det är mer eller mindre omöjligt att skydda sig mot utan att klä in hela hojen. Sen tänker jag att en plasthoj går enkelt att laga om det blir en större skada.