Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Exakt så. Vad gäller bromsar skulle jag kört på Hayes Dominion.Men bara så jag har förstått, kör jag vidare på 203 fram och 180 bak behöver jag inga nya adaptrar?
Jag har precis köpt mig en begagnad Ripmo AF och undrar om det är interna kanaler i ramen för slangen till bakbromsen, någon som vet?
Toppen då vet jag.Den är intern i underröret (inga kanaler) och går ut nere vid flaskhållaren och extern på kedjestaget.
Köp en Bikeyoke Revive och fundera inte mer på saken. På den kan en sådan sak inte inträffa för övrigt, bara en av väldigt många anledningar till varför de är så bra.Lyfter denna, kollar på ny dropperpost, någon med erfarenhet av PNW?
Har en Ks dropper som tyvärr har börjat glappa i fästet under sadeln, är detta vanligt hos flera märken?
Tips på droppers ni gillar?
float x funkar bra för mina 95kg.Min stackars gamla V1 behöver ny dämpare.
Vad vore lämpligt som klarar lite tyngre cyklist?
Får för mig att jag minns att X2 inte vore lämplig av någon anledning.
Primärt old school AM och inte för park.
Float X, men shimsa en hårdare kompression om du är tung/kör hårt. Det gjorde jag med min (om än på annan cykel) och det var ett enormt lyft. Men den ska tydligen vara lätt att shimsa och svara bra på det.Min stackars gamla V1 behöver ny dämpare.
Vad vore lämpligt som klarar lite tyngre cyklist?
Får för mig att jag minns att X2 inte vore lämplig av någon anledning.
Primärt old school AM och inte för park.
Nån av alla nya super deluxe varianter borde väl funka för tyngre? Jag fattar bara inte riktigt hur det hänger ihop. Gamla meg neg drar för mycket tryck om man är tung (funkar för mig som är korttjock) så jag chansar på nya XL som ska ha större positiv kammare plus att namnet passar tyngre åkare
Visa bilaga 829608
EDIT
som sagt, hänger inte med. 8 token OCH coil like + jag fattar inte varför större pos är bättre + man kan ha 8 token i den. Tänker att man bara kan låta bli att sätta på större.
Men säkert fint som fan, bara att köpa!
The RockShox Air Can XL Upgrade Kit is a highly effective upgrade for heavier riders using 2023+ (C1+) Deluxe or Super Deluxe shocks, primarily because it increases tuning range and bottom-out resistance. [1, 2, 3, 4]
Benefits for Heavier Riders
- Increased Mid-Stroke Support: The larger positive air volume allows for a more linear spring curve, which helps prevent the shock from "wallowing" deep in its travel under the weight of a heavier rider.
- Superior Bottom-Out Tuning: Heavier riders often struggle with harsh bottom-outs. The XL can accommodates up to eight Bottomless Tokens (four in the eyelet and four on the air sleeve), providing significantly more ramp-up potential than the standard can.
- Improved Suppleness: By increasing the negative air volume, the shock initiates travel more easily, improving small-bump compliance even at the higher PSI levels required for heavier weights.
- High PSI Compatibility: While it allows for a more "coil-like" feel, it maintains the ability to run high pressures to achieve proper sag (typically 30% for DebonAir systems).
Jag tror inte att den är särskilt bra för tunga cyklister. Den är mer linjär än en vanlig linear burk. Så lite mer midstroke support och mindre progression. Med 8 tokens i har man mer progression, men då blir den samma som en progressive burk.
Jag förstår att man för känsligare början av slaget med linearXL eller progressive. Men jag förstår inte riktigt fördelen för tyngre åkare. Om man höjer trycket proportionellt med vikten får man väl relativt samma initiella känslighet som en lättare åkare.
Enda problem jag ser för tyngre åkare, förutom att trycket inte bor överstiga max, är att max skulle kunna behöva än tyngre dämpar tune.