Imponerande Lance Armstrong

• Trådstartare Trådstartare skåne
  • Start datum Start datum
Trirobban skrev:
-------------------------------------------------------
> Bernt johansson har sprungit på 2:37

new york maraton?

för det maratonet ska tydligen vara jobbigare än de andra stora, så som london och berlin maraton. som båda är flacka, vilket tydligen inte det i new york är, inte lika flackt i alla fall

sodraskogen skrev:
> Blev han dopingtestad...?

Vem fan bryr sig?

New York är lika jobbig som Stockholm!

> Trirobban skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bernt johansson har sprungit på 2:37
>
> new york maraton?
>
> för det maratonet ska tydligen vara jobbigare än
> de andra stora, så som london och berlin maraton.
> som båda är flacka, vilket tydligen inte det i
> new york är, inte lika flackt i alla fall

Det är väl lite väl hårt mot honom att säga att den tiden är dålig...Dock hade han tidigare betydligt högre förhoppningar och pratade om att springa kring 2:30, men pga löpträningen inte gick som han tänkte så ändrades det målet... Jag tyckte han såg rätt kraftig ut, måste ha byggt en del muskler sen han trappade ner på cyklingen.

Som skadad försäljare så såg säkert Lance en utav dem fina Trek Soho cyklarna som polserina/Funkisarna använde! ;-) och då fick han bra fart på benen.
Min uppfattning xD

//Peter

om det var bra eller dåligt beror ju på vad man jämför med. 3 timmar är rätt kasst jmf med att vinna tdf förtitolv gånger. men kanske helt ok med tanke på hur han tränat. och kanske har han bytt doktor.

Jag såg en intervju med Lance innan loppet, och han var rätt trött på att folk trodde att han var bra på att springa bara för att han var så grym cyklist.

hade han inte haft höftproblem när han började med löpningen in för denna utmaning? har för mig att ja hört det nånstans, och att det ledde till att han fick sänka sina ambitioner. han kan nog slipa en hel del på det där, bara han får träna lite mer, den anaroba biten lär ju inte vara hans begränsning

Från Cyclingnews:

Olano topples Jalabert and Armstrong in marathon

Lance Armstrong made a wave of publicity when he ran the New York City marathon, completing the event in a sub-three hour time. The American was unable to undo his former cycling rival, Frenchman Laurent Jalabert, who competed in the same event in 2005 (2:59'36" versus 2:55'39").

However, both Jaja and Tex will have to make way for the 1995 world champion, Abraham Olano. According to La Gazzetta dello Sport, the 34 year-old Spaniard toppled the times of his past competitors by going 2:39' in the San Sebastián marathon. He finished 34th behind winner William Serem of Kenyan.

http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/nov06/nov27news3

Tillbaka
Topp