Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bengt-re sa:Det är illa. Nog för att nivån på facktidningen sakta sjunker, men när de imponeras av rent kriminallitet.....
the botten is nådd
AX3L sa:Imponera på cykelbanan alltså..
Sveriges ingenjörer är verkligen Sveriges sämsta fackförbund :)
Bengt-re sa:AX3L sa:Imponera på cykelbanan alltså..
Är det för sent att omskola sig till ekonom?
Carl A sa:Inget brottsligt att trimma elcykel.
Jag hittar iaf inget förbud mot det
Carl A sa:Inget brottsligt att trimma elcykel.
Källa på det ?Bengt-re sa:Carl A sa:Inget brottsligt att trimma elcykel.
Kör den på cykelbana är lika lagligt som att köra en oreggad Honda 1000cc med cykelhjälm på sig...
Lagboken?DaK sa:Källa på det ?Bengt-re sa:Carl A sa:Inget brottsligt att trimma elcykel.
Kör den på cykelbana är lika lagligt som att köra en oreggad Honda 1000cc med cykelhjälm på sig...
DaK sa:Källa på det ?Bengt-re sa:Carl A sa:Inget brottsligt att trimma elcykel.
Bengt-re sa:Carl A sa:Inget brottsligt att trimma elcykel.
Eftersom du skrev lika lagligt trodde jag att du menade att det var lika höga straff på båda brotten. Men visst kan man dela in allt man gör i lagligt och olagligt, men straffen skiljer något mellan mordbrand och felparkering.Lars.E sa:DaK sa:Källa på det ?Bengt-re sa:Carl A sa:Inget brottsligt att trimma elcykel.
Jag blir lite nyfiken på varför det skulle behövas källa på det.
Hur lagligt är det att köra en oreggad Honda1000cc med cykelhjälm? = Inte alls.
Hur lagligt är det att köra ett eldrivetfordon som går +80km/h på cykelbana? = Inte alls.
Har du en annan åsikt så får du gärna försöka förklara för mig som innt begrip nå.
(Jag förutsätter att det är under normala trafikförhållanden utan specialtillstånd, inhägnader och stuntmän inblandade.)
Helkama raisu sa:Så med det sagt skulle jag vilja mana till att hålla moralpaniken i schack, trimmad moped har väl alla kört.
AX3L sa:Imponera på cykelbanan alltså..
theBrand sa:AX3L sa:Imponera på cykelbanan alltså..
Jag hänger inte riktigt med, på vilket sätt har fackförbundet med elmopeden att göra?
(Vore iofs också intressant med en motivering till varför just SI är så mycket sämre än andra förbund, även om det är aningens mer OT än elmopeder)
AX3L sa:theBrand sa:AX3L sa:Imponera på cykelbanan alltså..
Jag hänger inte riktigt med, på vilket sätt har fackförbundet med elmopeden att göra?
(Vore iofs också intressant med en motivering till varför just SI är så mycket sämre än andra förbund, även om det är aningens mer OT än elmopeder)
NyTeknik är en tidning av och för Sveriges ingenjörers medlemmar. Eventuellt något annat förbund också. Skriver man sån smörja är man inte seriös :)
AX3L sa:Varför jag är mindre nöjd med SI är för att man under alla år lobbat för att få upp antalet utbildningsplatser. Pekat på ingenjörsbrist osv. Det kan man säga vad man vill om men jag menar att det inte stämmer om man inte går efter företagens önskelista, dvs att 25 åriga civilingenjörer med 10 års erfarenhet, färdiga med familjelivet och som kan jobba för 25kkr i månaden. Jämför man med läkarförbundet som aktivt hållit nere antalet utbildningsplatser under ffa 90-talet (ev lite väl effektivt kan medges) så har de en helt annan marknad idag. Notera att detta är min egen subjektiva bedömning dock :)