freddiesan
Aktiv medlem
Indian Pacific Wheel Race, 2017 [Avbrutet] 2018 års upplaga pågår!
Shit! Ben döda efter 27 mil! Rena skämtet om målet var att klara 550 mil.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl hela hans grej, att äta konstigt.Skogling sa:Jesse har knä och ryggproblem. Harleys's ben är döda.
Alltså rätta mig om jag har fel men han äter bra jävla konstigt, Harley. Lemonad, böner och mackor liksom...
Skogling sa:Jesse har knä och ryggproblem. Harleys's ben är döda.
Alltså rätta mig om jag har fel men han äter bra jävla konstigt, Harley. Lemonad, böner och mackor liksom...
Ingen skyllt man vill se samtidigt som man har 10 sekundmeter i nyllet :-)GoranS sa:Täten är nu ute på en riktigt festlig del av sträckan där de först har drygt 8 mil med bara någon liten svag böj följt av en kraftig vänsterböj och därefter
GoranS sa:Eftermiddag i Australien nu och alla verkar vara i rullande så en liten avstämning av läget efter ca 56,5 timmar kan kanske vara på sin plats:
1) Allegaert, 1346 km
2) -60 km, Hall
3) -169 km, Hunter
4) -171 km, Dunne
5) -185 km, Cuttriss
6) -208 km, Streich
7) -208 km, Rayemaekers
8) -212 km, Hammond (1:a i damklassen)
9) -219 km, Ligt
10) -239 km, Luke
11) -298 km, Juju
12) -322 km, Voutzali
13) -343 km, Bernardi (2:a i damklassen)
Hall håller emot bra även om belgaren utökat lite sedan i går em svensk tid (innan nattkörningen började). I damklassen verkar Hammond vara relativt outstanding.
GoranS sa:Ah, tack! Bra med någon kunnig person som kan korrigera "klåparen".
GoranS sa:Ser ut som det börjar bli lite mer bebyggelse efter ungefär 180 mil, men fram dit är det verkligen öde.
GoranS sa:Kan nog vara kul en stund, men i längden skulle i alla fall jag tröttna rejält på enformigheten.
antonlindb sa:GoranS sa:Ah, tack! Bra med någon kunnig person som kan korrigera "klåparen".
Var inte så jag menade GoranS, uppskattar verkligen dina rapporter och det är inte direkt tydligt vilket kön "Juju" är :). Väldigt intressant person som varit med om en hel del, minst sagt https://en.wikipedia.org/wiki/Juliana_Buhring. Glömde den lilla detaljen att hon har världsrekordet för damer att cykla jorden runt också.
mhenry sa:GoranS sa:Kan nog vara kul en stund, men i längden skulle i alla fall jag tröttna rejält på enformigheten.
Vägar i din smak, Anton? :D
antonlindb sa:mhenry sa:GoranS sa:Kan nog vara kul en stund, men i längden skulle i alla fall jag tröttna rejält på enformigheten.
Helt underbart att bara få gräva ner huvudet i TT-pinnarna och bara köra på! Ingen hemska berg eller kurvor att ta hänsyn till :)
ohellstrom sa:antonlindb sa:mhenry sa:GoranS sa:Kan nog vara kul en stund, men i längden skulle i alla fall jag tröttna rejält på enformigheten.
Helt underbart att bara få gräva ner huvudet i TT-pinnarna och bara köra på! Ingen hemska berg eller kurvor att ta hänsyn till :)
Det låter som en våt dröm för hometrainerfetischister ;)
GoranS sa:När man tittar på trackingsidan står det att Nathan Jones ska ha kommit 1416 km och ligga 3:a. Jag tror dock det är fel. Man kan hitta hans namnskylt strax söder om vägen mellan Jp och Bennet. Om det stämmer har han snarare hunnit 88 mil. Verkar också rimligare då det tydligen handlar om en kille som tar detta som en deletapp i en jordenrunt-cykling; http://trackleaders.com/njearth17[/
Lite kul kuriosa är att Nathan Jones är i färd med att slå världsrekordet för att cykla runt jorden, och kör IPWR som en del av detta. Han har redan korsat Europa och Asien.
Samme Nathan är även organisatör av Trans America Bike Race.
1) +0, 1764 km, Allegaert 2) +0, -134 km, Hall 3) +0, -188 km, Hunter 4) +0, -196 km, Dunne 5) +0, -256 km, Hammond (1:a i damklassen) 6) +0, -276 km, Cuttriss 7) +0, -327 km, Ligt 8) -1, -328 km, Rayemaekers 9) +1, -346 km, Streich 10) -3, -362 km, Luke 11) -1, -413 km, Edel 12) +1, -416 km, Bernardi (2:a i damklassen) 13) +3, -448 km, Bobbink 14) -5, -475 km, Harding 15) -1, -488 km, Proud 16) +2, -498 km, Hirons 17) ??, -517 km, Versey 18) +0, -534 km, Gareth P 19) ??, -556 km, Shell 20) +0, -561 km, Edwards