Indian Pacific Wheel Race, 2017 [Avbrutet] 2018 års upplaga pågår!

Även belgaren förefaller ha tagit en paus. Vet inte om jag inbillat mig, men jag fick för mig att han varit tämligen regelbunden i att inleda pauserna runt midnatt.

Verkar som det varit värre vind än vad norrmännen (yr) förutspått, åtminstone om man ska tro Allegaert

With a nice tailwind, everybody is a cyclist.
With a fight against the wind, it is completely different, it is an endless fight.

Nähä, det måste ha varit en seg uppdatering bara för Allegaert är tydligen fortfarande igång och försprånget till Hall är nu 87 km.

Hall har börjat röra på sig igen. Han är nu närmare 14 mil efter Allegaert som jag misstänker inte har sovit mer än möjligen någon kort powernap denna natt. Rimligen måste han väl dock ta en lite längre paus!? Då klockan är halv fem på morgonen där så borde den komma rätt snart.

Hur landskapet kunde ha sett ut om det hade varit dagsljus där Allegaert färdas nu.
ZZZ.JPG

Grymt vackert landskap, men usch vad trött de måste vara på det efter monoton dag efter ensam dag! Tycker förresten det är snyggt att man skriver vägens namn i stora bokstäver på asfalten i mitt hemland :-)

Och tack som vanligt för härlig rapportering Göran (mfl)! Det gör loppet spännande att följa.

kitzblitz sa:
Grymt vackert landskap, men usch vad trött de måste vara på det efter monoton dag efter ensam dag! Tycker förresten det är snyggt att man skriver vägens namn i stora bokstäver på asfalten i mitt hemland :-)

Och tack som vanligt för härlig rapportering Göran (mfl)! Det gör loppet spännande att följa.

Så när ska du cykla detta lopp?

Kollade just Marks live stream på YT. Det tickar på för honom. Ont i vänster knä och utsidan av lilltån på samma sida.

Han njöt av soluppgången.

Det var platt och blött... ?

kitzblitz sa:

Det gör de ju även i Sverige. Har du inte sett den här när du cyklar till jobbet varje morgon?
Capture.PNG

Någonting är allvarligt fel på trackingsidan nu.

Capture.PNG

Enligt tabellen ska avståndet mellan Allegaert och Hall vara 8 km. Tittar man på kartan och tar skalan (inringad i rött) i beaktande finns det dock inte en chans att det avståndet är 8 km.

Nu finns det frisk data på både Allegaert och Hall - 65km till belgarens fördel.

Ännu tätare, 12km, mellan Dunne och Hammond på 3:e resp. 4:e plats.

Ah, nu verkar det som att listan synkar med kartbilden, så vi tar en genomgång av läget och placeringsförändringar:

1) +0, 2553 km, Allegaert
 2) +0, -65 km, Hall
 3) -3, -234 km, Dunne
 4) -1, -248 km, Hammond (1:a i damklassen)
 5) -2, -334 km, Rayemaekers
 6) -2, -365 km, Luke
 7) +3, -379 km, Hunter
 8) -1, 400 km, Ligt
 9) -1, -434 km, Edel
10) -1, -529 km, Streich
11) -1, -555 km, Bernardi (2:a i damklassen)
12) -3, -641 km, Harding
13) -3, -688 km, Shell
14) +1, -704 km, Bobbink
15) +1, -755 km, Voutzali (3:a i damklassen)
16) -1, -763 km, Proud 
17) -2, -796 km, Edwards
18) -2, -823 km, Dunne (4:a i damklassen)
19) ??, -835 km, Jeffries
20) ??, -846 km, Hart
:
27) ??, -1012 km, Rhino
:
39) ??, -1222 km, Cycling Maven

Ytterligare en DNF i form av Gareth P som la av efter 162 mil.

Edit: Lagt till två "forumfavoriter" i listan.

Senast ändrad:
Skogling sa:
Kan du inte lägga till Rhino och Maven i din lista Göran S ?! :)

Fast Rhino är väl knappast "in it to win it" utan snarare för sitt eget och alla andra höga nöjes skull.

Ska han auktionera bort örnen efter loppet, månne?

Skogling sa:
ohellstrom sa:
Skogling sa:

Fast Rhino är väl knappast "in it to win it" utan snarare för sitt eget och alla andra höga nöjes skull.

Vinna?

Jag förstår vad du menar... men du vet mycket väl att ett antal personer gör allt vad de kan för att komma först i mål.

ohellstrom sa:
Skogling sa:
ohellstrom sa:
Skogling sa:

Vinna?

Jag förstår vad du menar... men du vet mycket väl att ett antal personer gör allt vad de kan för att komma först i mål.

:)

kitzblitz sa:
ohellstrom sa:
... det är ju inte givet att man kan/vill/försöker vinna.

Hur menar du nu?

Hahaha, i det här fallet menade jag definitivt "man" som i "folk i allmänhet" och inte som "jag".

JAG skulle absolut cykla så fort det bara går, det vet du. Det är väldigt praktiskt med enformiga landskap, man hinner se rikligt utan att stanna och titta ;)

Allegaert verkar ha tagit ett stopp medan Hall rullar vidare. Just nu 65 km mellan dem.

Fjärdebrunn sa:
GoranS sa:
Allegaert verkar ha tagit ett stopp medan Hall rullar vidare. Just nu 65 km mellan dem.

Hoppas på en nagelbitare. :)

Man kan ju hoppas.. fast han har redan varit stilla i snart två timmar så han är troligen på gång igen innan Hall kommer inom synhåll.

EDIT: men 65 km efter 2600km ÄR en nagelbitare!

Senast ändrad:
What!? Nu påstår trackingen att Hall är förbi och Allegaert är sex mil längre bak än den påstod för en liten stund sen. Är något som inte är riktigt som det ska ...

Mike hade 4 timmar mer stopptid Kristof efter 140 timmar
Sarah minst med endast 26timmar

kitzblitz sa:
NickPick sa:
140h och enbart 26h vila. Sjukt egentligen.

Låter nästan lite lyxigt tycker jag. Fast det är ju några dagar kvar att överleva också :-)

Ja 26h vila på nästan 6 dygn vilket blir ca 4 timmar/natt om jag fick till min enkla matte rätt. Fasen, Toni och gänget sov väl 4 timmar på 4 dygn i somras eller hur var det?

freddiesan sa:
kitzblitz sa:
NickPick sa:
140h och enbart 26h vila. Sjukt egentligen.

Låter nästan lite lyxigt tycker jag. Fast det är ju några dagar kvar att överleva också :-)

Ja 26h vila på nästan 6 dygn vilket blir ca 4 timmar/natt om jag fick till min enkla matte rätt. Fasen, Toni och gänget sov väl 4 timmar på 4 dygn i somras eller hur var det?

Lite mer blev det... ca 6 timmar sömn fördelat på 5 dagar och 4 nätter.

Men rimligen avser de 26 timmarna total stopptid så hon har omöjligt kunnat sova alla de timmarna då det är mycket annat som ska klaras av också.

Sammanfattning av läget och placeringsförändringar där det kan noteras att Hammond tagit in på täten sedan senaste sammanställningen. Även Harding på elfte plats har tagit in lite på täten.

1) +0, 2880 km, Allegaert
 2) +0, +57 km, Hall
 3) -1, -198 km, Hammond (1:a i damklassen)
 4) -1, -369 km, Rayemaekers
 5) -1, -415 km, Luke
 6) -1, -434 km, Hunter
 7) +4, -436 km, Dunne
 8) -1, -437 km, Edel
 9) +1, -439 km, Ligt
10) +0, -598 km, Streich
11) -1, -618 km, Harding
12) +1, -669 km, Bernardi (2:a i damklassen)
13) +0, -732 km, Shell
14) +0, -798 km, Bobbink
15) -2, -901 km, Edwards
16) -2, -904 km, Dunne (3:a i damklassen)
17) ??, -915 km, Eoin
18) -1, -924 km, Jeffries
19) -1, -939 km, Hart
20) +4, -978 km, Proud
:
24) -3, -1104 km, Rhino
:
43) +4, -1404 km, Cycling Maven

Hårt om plats 6-9 med bara 5 km mellan dessa cyklister. Även rätt tätt längre bak med bara 38 km mellan plats 15 och 19.

Det två tätmännen har båda nått Adelaide. Hall är precis på väg ut ur staden och har precis påbörjat loppets hittills tuffaste backe med en stigning på 650 höjdmeter fördelade på 16 km varav drygt 400 höjdmeter tas på 6 km i mitten. Belgaren i täten har klarat av detta samt utförskörningen och i och med detta drygat ut sin ledning jämfört med siffrorna ovan (blir alltid så att siffror ändras medan jag skriver dessa inlägg) så att hans försprång är uppe i 69 km. Landskapet vid toppen på klättringen:

Capture.PNG

Att jämföras med hur det ser ut där Allegaert är nu:

Capture.PNG

Vet vilken väg jag skulle tycka var roligast att cykla.

Tillbaka
Topp