Indian Pacific Wheel Race, 2017 [Avbrutet] 2018 års upplaga pågår!

ohellstrom sa:
freddiesan sa:
kitzblitz sa:
NickPick sa:
140h och enbart 26h vila. Sjukt egentligen.

Låter nästan lite lyxigt tycker jag. Fast det är ju några dagar kvar att överleva också :-)

Ja 26h vila på nästan 6 dygn vilket blir ca 4 timmar/natt om jag fick till min enkla matte rätt. Fasen, Toni och gänget sov väl 4 timmar på 4 dygn i somras eller hur var det?

Lite mer blev det... ca 6 timmar sömn fördelat på 5 dagar och 4 nätter.

Men rimligen avser de 26 timmarna total stopptid så hon har omöjligt kunnat sova alla de timmarna då det är mycket annat som ska klaras av också.

Trackingsidan innehåller data i form av Moving time, Stopped time, Break Time, mm. Denna data verkar dock vara av minst sagt tveksam kvalitet så jag har valt att ignorera den.

Borde vara ganska behagligt där täten är nu med temperaturer på 20-25 grader och svaga vindar (om man ska tro yr.no).

Hmm... Seb Dunne står som grå (inte överstruken) och har ingen registering sen igår kväll (då han och Hammond bara var 2km från varandra). Kan ju vara så att han har problem med sin tracker.

"Happyfavoriten" Rhino uppger att han haft en kämpig period med 19 mil motvind genom öknen som tog 12-13 timmar att genomföra.
Tröttheten börjar bli påtaglig och han har tydligen kört av vägen vid ett antal tillfällen. Vid ett av dessa har har fiskat fram mobilen och börjat filma sin misär innan han ens rest sig upp... stor underhållning på instagram :)

ohellstrom sa:
Hmm... Seb Dunne står som grå (inte överstruken) och har ingen registering sen igår kväll (då han och Hammond bara var 2km från varandra). Kan ju vara så att han har problem med sin tracker.

Hittade Dunne på instagram - han har brutit pga ankelproblem.

Tycker det är lite svårt att få grepp om vilka som fortfarande är med i loppet. De som är överstrukna känns rätt säkert att de brutit men de utgråade har jag inte riktigt fått grepp om. I något fall har jag för mig att gråmarkerad åkare "vaknat till liv" igen. Gör det hela lite svårövervakat.

Jag TROR att den blir grå när det gått X timmar sen senaste uppdatering. Det kan ju finnas legitima skäl till att det ibland gått nån timme extra, men att man sen får gång i maskineriet igen.

Skulle gissa att den inte stryks över förrän man officiellt meddelat att man bryter.

Vet faktiskt inte vilka inställningsmöjligheter (om man exempelvis kan sända signalen med olika status?) en spottracker har, då jag aldrig använt en. Anton?

ohellstrom: Låter rimligt.

Det finns något generellt synkningsproblem mellan kartpositioner och data i vänsterkolumnen. När jag tittade nu hade jag t.ex. följande:

Capture.PNG

Forkels namn är överstruket på kartflaggan men inte i vänsterkolumnen.

Senast ändrad:
Av deltagare vars namn är utgråade har Forkel och Raison överstrukna namn på kartflaggorna. Sen undrar jag lite kring Sosinka som inte har ngn registrerad aktivitet sen kvällen 19/3.

ohellstrom sa:
NickPick sa:
Rhinos instastory är bäst. Igår hade han cyklat omkull.
Konstig relation med örnen :D

Men det är kanske ingen dum idé att ha en örn att prata med. Säkert betydligt sundare än att konversera med inbillade vildsvin :)

Inbillade vildsvin, som är så fina! Och ffa JÄTTESTORA!

Apropå jättestor så är Hammonds ledning i damklassen efter 277 mils cyklande nästan 50 mil!

Tendensen är väl att Hammond fortsatt knappar in lite på Allegaert och Hall, även om de två herrarna visserligen gett sig in i backigare terräng som kan antas komprimera fältet i distans, dock ej i tid.

200 km (cirka) från Hammond och ner till 4:e plats just nu.

De närmaste 40 milen för Allegaert bjuder inte på mycket till kupering. Sen kommer någon liten "knäppa" (hundratalet höjdmeter). Sen är det mindre kupering i ca 20 mil till innan det om ca 60 mil kommer lite mera kuperad terräng, inklusive en backe på drygt 400 höjdmeter ner mot udden sydväst om Melbourne.

Hammond bör vara på väg in mot backen ut ur Adelaide. Hon är f.n. enl. trackingen 165 km efter Allegaert som har 54 km tillgodo på Hall.

Senast ändrad:
Belgaren i täten bör alldeles strax ha avverkat de första 300 milen och detta på i runda slängar sex och ett halvt dygn.

Lite australiskt kartstudium gav följande något överraskande fynd. Någon som vet om det är gratis att utnyttja denna om man är reggad på Happy?

Capture.PNG

Hammond tycks hålla en paus i centrala Adelaide, iallfall ingen uppdatering på snart 2 timmar.

Såg en intervju från ankomst Adelaide och hon var vid gott mod, inga direkta skavanker vare sig på kropp eller cykel. Hon tyckte dock att det började dra ihop sig till en dusch efter en vecka på vägen. Hon ville varken svara ja eller nej på huruvida hon var i stånd att hämta in Hall och Allegaert. I min värld betyder det att hon tror att hon kan ;)

Antar att den här pausen föregår inomhus - personligen skulle jag iallafall inte välja att gå och lägga mig utomhus i en storstad en fredagkväll om jag kunde undgå det.

ohellstrom sa:
Jag TROR att den blir grå när det gått X timmar sen senaste uppdatering. Det kan ju finnas legitima skäl till att det ibland gått nån timme extra, men att man sen får gång i maskineriet igen.

Skulle gissa att den inte stryks över förrän man officiellt meddelat att man bryter.

Vet faktiskt inte vilka inställningsmöjligheter (om man exempelvis kan sända signalen med olika status?) en spottracker har, då jag aldrig använt en. Anton?

Utgråad ska tydligen vara att de inte mottagit aktivitet på X-timmar.

Finns inga inställningar att göra direkt på en SPOT Tracker (som de använder) men den sänder bara vid förflyttning.

Allegaert nere vid kusten/lagunen och skulle kunnat haft en vy i stil med nedan om det inte varit beckmörkt och mitt i natten.

Capture.PNG

Rena långcyklartträffen i trakterna av gränsen mellan Western Australia och South Australia (150 mil in på loppet) just nu. Inte mindre än 10 stycken håller till där just nu och en är bara en dryg mil bort. Inväntar de morgondagen innan de fortsätter?

Blir inte riktigt klok på vad Allegaert har för sig... hans tracker uppdateras då och då och han rör sig nån kilometer framåt men han har inte kommit SÅ långt de senaste timmarna. Svårt att hitta en vettig sovplats kanske, eller bara trackerproblem?

Nej, med tanke på att Hall stått still i över tre timmar och gapet mellan dem låg på 4-5 mil tidigare är det något som är lite skumt.

Powernapfest? Cykelstrul? Asfalteringsarbeten?

antonlindb sa:
ohellstrom sa:

Finns inga inställningar att göra direkt på en SPOT Tracker (som de använder) men den sänder bara vid förflyttning.

Ser ut som X=4, för Halls namn har precis blivit grått och han har senaste registreringen 12.10 (svensk tid).

GoranS sa:
antonlindb sa:
ohellstrom sa:

Ser ut som X=4, för Halls namn har precis blivit grått och han har senaste registreringen 12.10 (svensk tid).

Fast nu är inte namnet utgråat trots att han fortfarande inte rört sig sedan 12.10. Det är ngt med uppdateringarna på den där sidan som inte riktigt är som det ska.

Det som är extra skumt är att det finns en del som har senaste registrerade rörelse mellan 19 och 20 (svensk tid), t.ex. Rayemaekers, Harding, Hunter och Bernardi. Jag undrar om det är ngt strul med uppdateringen av data. Att alla skulle ligga och snusa verkar inte rimligt.

Öhhhh ... kom enligt trackern 2 km och sen har det tagit stopp igen. Har alla blivit smittade av någon sengångarsjuka eller vad händer?

Hoppla! Nu hoppade han fram en mil. Fortfarande ingen rörelse på Allegaert och Hammond dock.

Hammond rör sig. Bara belgaren som fortfarande verkar sussa söt vid vägkanten om man ska tro trackern!

Och där skuttade Allegaert iväg 2,6 mil på ett bräde. Blir intressant att i morgon bitti se hur det utvecklats.

Hammond har tagit in på Hall och Allegaert, ca 7 respektive 13 mil efter. Hall kommer (hittills) inte riktigt nära Allegaert....

Ny sammanställning av läget och placeringsförändringar baserat på att de med överstrukna namn i trackern brutit och att resten inte gjort det. Undantag görs i fall där någon via andra källor fått fram att personen brutit och detta rapporterats i denna tråd.

Formatet är a) b, e, d, n (kommentar)
a = placering
b = förändring i placering sedan förra sammanställningen
e = tillryggalagd sträcka jämfört med ledaren
d = skillnad i e-värde jämfört med föregående sammanställning
n = namn

1) +0, 3206 km, Allegaert
 2) +0, -60 km, +3 km, Hall
 3) +0, -137 km, -61 km, Hammond (1:a i damklassen)
 4) +0, -360 km, -6 km, Rayemaekers
 5) -3, -377 km, -60 km Edel
 6) +1, -381 km, -34 km, Luke
 7) +1, -386 km, -48 km, Hunter
 8) -3, -449 km, -169 km, Harding
 9) -1, -574 km, -24 km, Streich
10) -2, -603 km, -66 km, Bernardi (2:a i damklassen)
11) +2, -606 km, +167 km, Ligt
12) -1, -761 km, +29 km, Shell
13) -1, -828 km, +30 km, Bobbink
14) ??, -855 km, ??????, Voutzali (3:a i damklassen)
15) +0, -872 km, -29 km, Edwards
16) -4, -884 km, -94 km, Proud
17) +1, -932 km, +28 km, Dunne (4:a i damklassen)
18) ??, -933 km, ??????, Hirons
19) +0, -939 km, +0 km, Hart
20) ??, -956 km, ??????, Jeffries
:
24) +0, -1165 km, +61 km, Rhino
:
43) +0, -1523 km, +119 km, Cycling Maven

Noterbart är hur många som plockat in på täten, även bland de som ligger lite längre bak. Det kan ju vara att en en skild cyklist i täten har det lite jobbigt, men att både Hall och Allegaert skulle ha det slitigt samtidigt är överraskande. Frågan är om det finns någon förklaring eller om de helt enkelt bara är trötta.

Tillbaka
Topp