Ingen tråd om SM i Västerås??

Hyfsat säker på att Emma gick fullt ut då hon plockade in flera sekunder efter vändningen. Samt att Emilia gjorde en bra körning.
Sen vart man drar gränsen för en riktigt bra körning vs en bra körning etc är svårdefinierat. I så fall gjorde ju Emma en extremt bra körning som vann om Emilia gjorde en riktigt bra körning,
Själv tycker jag Emilia körde ungefär som förväntat efter vad hon har presterat under våren.

För övrigt ruggigt dåligt av SVT att inte ens sända linjeloppen som går i helgen.

Fjärdebrunn sa:
Herrarnas tempo pågår väl nu?

Stämmer bra! 7-8 åkare kvar att sticka iväg. Gurra sist ut 11.59. Lite udda banupplägg då det visst är första gången det varvas en gång vid målområdet, och därför är fältet uppdelat i två heat.

/Läktarn

Linjeloppen i helgen kommer att passera såväl Shell Rocklunda som CircleK Hammarbyrampen. Inte riktigt Muur van Geraardsbergen men inom vissa cykelkretsar välkända och legendariska platser.

Äh, det är ju inte förrän imorn.

Här är programmet

Onsdag 22/6 Tempolopp
8.00 – Kansli och servering öppnar
10.01- Första start Para klasserna handbike/racer/trike
Ca 10.50 – Sista målgång, prisceremoni omgående
11.01 – Första start Para Tandem
Ca 11.45 – Sista målgång, prisceremoni omgående
12.01 – Första start Herr Junior
Ca 13.10 – Sista målgång, prisceremoni omgående
13.45 – Första start Dam Senior
Ca 15.10 – Sista målgång, prisceremoni omgående
17.00 – Kansli och servering stängs
Torsdag 23/6 Tempolopp
7.00 – Kansli och servering öppnar
9.01 – Första start Dam Junior
Ca 9.35 – Sista målgång, prisceremoni omgående
10.01 – Första start Herr Senior
Ca 13.10 – Sista målgång, prisceremoni omgående
15.00 – Kansli och servering stängs
Lördag 25/6 Linjelopp
8.00 – Kansli och servering öppnar
10.00 – Herr Junior
13.00-13.20 – Målgång, prisceremoni omgående
14.00 – Dam Senior
17.10-17.30 – Målgång, prisceremoni omgående
19.00 – Kansli och servering stängs
Söndag 26/6 Linjelopp
7.00 – Kansli och servering öppnar
9.00 – Dam Junior
Ca 10.45 – Målgång, prisceremoni omgående
12.00 – Herr Senior
Ca 16.10-16.40 – Målgång, prisceremoni omgående
18.30 – Kansli och servering stängs

jonas-ni sa:
Linjeloppen i helgen kommer att passera såväl Shell Rocklunda som CircleK Hammarbyrampen. Inte riktigt Muur van Geraardsbergen men inom vissa cykelkretsar välkända och legendariska platser.

Ikoniska platser. Kommer aldrig glömma när Hektor dök upp utan hjälm till Shell.

Lite bilder från dagens cykling kul evenemang och fint väder
bild1.jpg

bild2.jpg

bild3.jpg

bild4.jpg

bild5.jpg

bild6.jpg

bild7.jpg

bild8.jpg

bild9.jpg

bild10.jpg

bild11.jpg

bild12.jpg

bild13.jpg

bild14.jpg

bild16.jpg

bild17.jpg

bild18.jpg

bild19.jpg

bild20.jpg

bild21.jpg

Bilagor

• bild15.jpg
    bild15.jpg
    59.8 KB · Besök: 10
Nån som orkar förklara tävlingsformatet för en okunnig typ som mig? Det är mängder med DNF i listan, jag läste i samband med seniordamernas lopp igår att vissa blivit avplockade. Blir det så om de varvas av täten eller vad gäller?

Kupa sa:
Nån som orkar förklara tävlingsformatet för en okunnig typ som mig? Det är mängder med DNF i listan, jag läste i samband med seniordamernas lopp igår att vissa blivit avplockade. Blir det så om de varvas av täten eller vad gäller?

Normalt blir man avplockad när man blivit varnad. Nu ville de inte stoppa upp trafiken i Västerås i onödan, så cyklister som kommit alltför långt efter klungan blev också avplockade. Så var det sagt i alla fall.

Söker och söker. Finns det verkligen ingenstans man kan få se loppen, eller åtminstone ett sammandrag av loppen, som var i helgen. Inte ens i efterhand? Det enda jag hittar är korta filmsnuttar på målgång och prisutdelning på fb. Eurosport har sänt "National championship" från Frankirike, Nederland, Slovakien och Belgien...

Jenny W sa:
Söker och söker. Finns det verkligen ingenstans man kan få se loppen, eller åtminstone ett sammandrag av loppen, som var i helgen. Inte ens i efterhand? Det enda jag hittar är korta filmsnuttar på målgång och prisutdelning på fb. Eurosport har sänt "National championship" från Frankirike, Nederland, Slovakien och Belgien...

hehe, de finns inget intresse för svensk lvg cykling. Tyvärr..

Trist. Hade kanske blivit större intresse om de visade lite mer i media. Emma Johansson bör ha god chans på medaljer på OS.

Glädjer mig över att tv4 ska visa TdF iaf.

bllx sa:
Kupa sa:

Normalt blir man avplockad när man blivit varnad. Nu ville de inte stoppa upp trafiken i Västerås i onödan, så cyklister som kommit alltför långt efter klungan blev också avplockade. Så var det sagt i alla fall.

De flesta av oss som blev avhängda valde självmant att stiga av igår. Inte jättelockande att ligga ensam efter klungan i spöregn.

zirxo sa:
bllx sa:
Kupa sa:

De flesta av oss som blev avhängda valde självmant att stiga av igår. Inte jättelockande att ligga ensam efter klungan i spöregn.

Jag hade nog fortsatt några varv till om det inte vore för känslan att man var i vägen för halva stans biltrafik.

Tillbaka
Topp