Jag har så lite koll på MTB-världen och alla märken så det struntar jag i. Hade jag varit mer insatt kanske det hade spelat större roll, eller tvärt om, ingen aning.
Har egentligen inte kollat upp just Votec, Radon, Canyon med flera vad det är för märken. De har alla snygga hojar med bra komponenter verkar det som och det tilltalar mig.
Förresten så sket det sig med cykelköp idag. Har en så extrem beslutsångest så jag har inte kunnat göra ett köp. Mycket har varit pga de åsikter ang Strive hojen som jag gillar, att den troligtvis inte kommer passa min stil, åkning med mera. 23 000:- för en hoj som nybörjare är rätt mycket pengar, då vill man fanken stt det känns helt rätt vid köp.
Spectral gillar jag inte. Den går tyvärr inte hem i mina ögon, ser billig och trist ut men den är säkert skitskoj att köra.
Som sagt, jag har för lite erfarenhet att ta beslut om vad som lämpar mig bäst. Jag köper gärna det ni kunniga/experter rekommendera men det MÅSTE falla mig i smaken visuellt, tyvärr allltså.
Ni får jättegärna komma med andra förslag de kommande dagarna på full suspension hojar. Pris mellan 15-22 000 ungefär.
Oerhört tacksam för de svar & hjälp jag fått, det har tagit mig hit jag är idag.