Isaberg

ers

Aktiv medlem
Isaberg
LÄter lovande. Jag kommer onsdag-torsdag med familjen och hoppas hitta kul körning för en 10 respektive 7-Äring. NÀr det gÀller liftÄkning verkar det bara finnas en grön, 2 röda och en svart. 10 Äringen klarade utan problem blÄa i sÀlen förra Äret. Men frÄgan Àr om inte rött ÀndÄ Àr lite för stökigt för honom. Finns nÄgon röd som Àr lite lÀttare?
Andra tips för barn mellan 7-10 som man inte fÄr missa?
Röstar oxÄ pÄ JÀttestigen, jag och min snart 11-Äring körde den flera gÄngen nÀr vi dÀr v.28 och dÄ var det ganska blött stundtals.

SIE

Aktiv medlem
Isaberg
Intressant lÀsning med stor kontrast mot nÀr vi var dÀr tis-fre veckan efter pÄsk och var dom enda stuggÀsterna (vad jag kunde se) under hela vistelsen.

tobztar

Ny medlem
Isaberg
Vi var dÀr nu i veckan, mÄn-tors och det fanns inte en stuga att boka och dÄ var vi ute 5v i förtid. Vi fick hyra ett hus i Hestra via Airbnb. Mycket folk var det.

SocialGimp

Aktiv medlem
Isaberg
Min bror som varit dÀr nÄgra gÄnger gafflar om att Pelikanen ska vara episkt och roligare Àn Magic Moose i Trysil (som visserligen Àr mkt lÀngre). Ska sjÀlv dit lite senare i höst.

GÄr det att hyra eMTB dÀr?

jonte987

Aktiv medlem
Isaberg
LÀtt regn idag. White duck hade lite för tuffa uppgörsbackar för en femÄring med pushbike mentalitet.
Han hÄnade mig för att mina bromsar skrek minimalt i regnet. Hans fÀlgbromsar gör inte det och Àr bÀtte pÄstÄr han. Blivande happyprofil....

Nedför sĂ„g grabben ut ungefĂ€r som est pĂ„ spĂ„ngen. Fullt stĂ€ll över blöta rötterđŸ€Ÿ

jonte987

Aktiv medlem
Isaberg
Ja, det finns lite fina spÄr om man Àr trampvillig. Cyklade upp igÄr och körde heartbeat. Idag körde jag pelikan >parkering > heartbeat > troll >xc. Det blir en fin liten runda borde haft vatten med.

För barn...jag tycker första biten av jÀttestigen Àr lite sketchy om man inte Àr noga med linjen. Tycker nor way borde vara bÀttre MEN den byter tempo flera ggr med lite crux utan förvarning. Kanske bra att hÄlla ner tempot första gÄngen.

ErikvW

Medlem
Isaberg
Hur ser Isaberg ut för mer avancerade cyklister? Är det ens vĂ€rt att betala för liften om man t.ex. kör Twist, Liten och Kristin i JĂ€rvsö eller ska man hĂ„lla sig till hoppen i bikeparken?

Isaberg
O
Hur ser Isaberg ut för mer avancerade cyklister? Är det ens vĂ€rt att betala för liften om man t.ex. kör Twist, Liten och Kristin i JĂ€rvsö eller ska man hĂ„lla sig till hoppen i bikeparken?
Om du söker reda pÄ ESS-trÄden och blÀddrar tillbaka till oktober sÄ ser du nÄn som filmat varje Äk. Sen pÄ Isabergs hemsida finns ett youtube-klipp som presenterar pelikanen. Det kanske kan hjÀlpa dig att bilda en uppfattning.

jonte987

Aktiv medlem
Isaberg
Det Àr annorlunda jÀmfört med vallÄsen men jag börjar gilla det mer och mer. Mer tramp och jag tror inte det Àr jÀttelÀtt att köra snabbt. Vill man hoppa ner Àn minimalt sÄ Àr det arenan som gÀller. Nor way Àr byggt i början men det Àr smÄtt Àven flr mig

nadderf

Aktiv medlem
Isaberg
Finns det tvÀttmöjligheter Àven pÄ kvÀllstid? Bokade om boendet och hamnade pÄ hotell sÄ hojen förvaras pÄ rummet :)

nadderf

Aktiv medlem
Isaberg
Tack för svar! FÄr se om det blir en tur, hotellet lÀt inte nöjd av en helt ren hoj, sÄ en tur dÀr man kanske kan tvÀtta blir sÄdÀr bra :)

etnica

Aktiv medlem
Isaberg
Har leran torkat pÄ de nerförs röda lederna nu? Har inte dÀck till lerkalas med mig pÄ roadtrippen och funderar pÄ att Äka dit igen pÄ lördag.

Om inte finns det nÄgra leder som Àr roliga att cykla. Hann testa shiNy roots eller vad den hette Förra gÄngen men var Ej sÄ spÀnnande.

jonte987

Aktiv medlem
Isaberg
Har leran torkat pÄ de nerförs röda lederna nu? Har inte dÀck till lerkalas med mig pÄ roadtrippen och funderar pÄ att Äka dit igen pÄ lördag.

Om inte finns det nÄgra leder som Àr roliga att cykla. Hann testa shiNy roots eller vad den hette Förra gÄngen men var Ej sÄ spÀnnande.
Har bara kört xc pÄ gröna med barnen. Och sm serpentinerna uppÄt.
Men det det Àr inte sÄ lerigt. Det Àr nÄn svart kompostsörja pÄ en del stÀlle men inte mycket och det har torkat idag. Körde mm/dhr2 och avverkade de flesta eller alla röda utförs.

us930

Aktiv medlem
Isaberg
Jag fick en dag över och tÀnkte ta en dagstur till Isaberg i morgon. Det Àr alltsÄ bara att lasta av sin cykel och köra, ingen avgift eller tidsbegrÀnsning eller sÄ, om man inte vill Äka lift förstÄs dÄ?
Är det nĂ„gon som Ă€r dĂ€r i morgon och vill ses och cykla sĂ„ sĂ€g till. Jag Ă€r ingen avancerad MTB cyklist utan det blir nog ganska lugnt tempo och inga höga hopp....
Mvh Ulf S.

marr

Moderator
ForumvÀrd
Isaberg
Jag fick en dag över och tÀnkte ta en dagstur till Isaberg i morgon. Det Àr alltsÄ bara att lasta av sin cykel och köra, ingen avgift eller tidsbegrÀnsning eller sÄ, om man inte vill Äka lift förstÄs dÄ?
Är det nĂ„gon som Ă€r dĂ€r i morgon och vill ses och cykla sĂ„ sĂ€g till. Jag Ă€r ingen avancerad MTB cyklist utan det blir nog ganska lugnt tempo och inga höga hopp....
Mvh Ulf S.
Ledpass fÄr du allt betala.

mtb565

Aktiv medlem
Isaberg
Mvh Ulf S.
Tidigare betalade man endast för arenan, nu Ă€r det en avgift för alla leder. Åker man inte lift blir det billigare.

Nordlys

Medlem
Isaberg
TrĂ„kigt att fĂ„ Ă„ka hem, just som vĂ€dret stĂ€ller om till riktig sommar!🙂

Vi har varit pÄ campingen och Àven med en fru som inte Àr sÀrskild cykel intresserad, fÄr detta vara en av dom bÀsta stÀllen att Äka cykel med familj.
Det finns utmaning och plats för barn att utvecklas men ocksÄ individualist enduro personligheter!
Efter 19 hade jag och tonÄringen Arenan stort sett för oss sjÀlva och jag han köra Serpentinerna X2, Heartbeat/Trollskogen/Slash helt utan att trÀffa en enda cyklist pÄ morgonen.
Ryktet frÄn trail crew Àr, att inför 2021 kommer det bli Ätminstone tvÄ nya. Vet inte vilken svÄrighet.

Är positivt överraskad pĂ„ hur bra folk visade hĂ€nsyn och var sjysta generellt. BĂ„da pĂ„ camping men ocksĂ„ pĂ„ alla blandade aktiviteter.
Speciellt Lift crew gjorde ett bra jobb i att ta hand om Àven dom minsta Äkarna!

Enda jag inte han med att köra var Piece of Cake, (Blueberry ocksĂ„, men den har jag inte tĂ„lamod med 😐)

Allt i allt vÀrt det för en SkÄning att Äka dit!

us930

Aktiv medlem
Isaberg
SÄ blev det Isaberg idag istÀllet dÄ..! En mycket trevlig upplevelse, det verkar finnas nÄgot för alla dÀr, och vÀldigt trevlig stÀmning bland mÀnniskor, dock saknades inte incidenter för min egen del, tvÄ praktvurpor blev det, men inga skador utom lite skrapat skinn och förlorad stolthet, men det Àr jag tillrÀckligt gammal för att kunna bjuda pÄ.... jag lyckades ocksÄ att cykla Ät fel hÄll pÄ ett stÀlle nÀr jag cyklade runt lite pÄ mÄfÄ nere vid campingen. Plötsligt upptÀcker jag att det jag trodde var en transportstrÀcka tydligen Àr slutet pÄ en nerfart.. samtidigt sÄ kommer en cyklist nerför och upplyser mig vÀnligt om att det Àr farligt att cykla uppför... jag var förmodligen vÀrd nÄgot ilsknare för det tilltaget...
PÄ vÀgen upp till toppen via Altitude 310 sÄ trÀffade jag pÄ tvÄ kÀmpar till som inte heller tÀnkte Äka lift, vi hade lite samsprÄk under klÀttringen, herre frÄn Eskilstuna och blond dam, Àr ni hÀr sÄ hoppas jag att ni fick en fortsatt trevlig dag!
J
20200806_111749.jpg

Mvh Ulf S.

Streby

Medlem
Isaberg
Hej!

Ni som varit pÄ Isaberg, vad rekommenderas för dÀck? Ska dit 6 september sÄ rÀknar med lite blött underlag.

Har en HT med Nobby Nic fram och Rapid Rob bak original. KÀnns spontant som att ett kralligare bakdÀck hade varit smart?

Köp & SÀlj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att anvÀnda vÄra tjÀnster godkÀnner du det. LÀs mer