Jävla "Posten"

bruse

Aktiv medlem
Jävla "Posten"
Ska det behöva ta mer än 3 dar att skicka ett paket från södra Sverige till Stockholm?
Får jag min nya graffel detta århundrade? ARGHH!

Jävla "Posten"
Äntligen, inte bara jag som tycker att posten kan skrotas!
Att man får saker som man beställt från ett annat land minst 50% snabbare är ett paket inom Sverige är ett mysterium för mej...varför är den svenska posten så dålig?

Jävla "Posten"
mattel skrev:
-------------------------------------------------------
> hehe.. posten använder sig väl bla av SJ?

SJ? "SJ" sålde av Expressgods för flera år sen, typ 5 år sen eller mer. Köparen la sen ner skiten.
Eller så menar du Green Cargo, som kör godstransporter? Som regeringen ville sälja till Deutsche Bahn, så ett godsmonopol uppstår i Europa?

Jaja, så gåre när politiker utab adekvat utbildning ska leka företagare å ska göra en samhällstjänst lönsam.

Senast redigerad av en moderator:
Jävla "Posten"
När jag beställer från Tyskland/Belgien/England/whatever så brukar det ta en dag från det landet till Stockholm, sedan tar det ytterligare tre dygn att få ut paketet den sista milen hem till mig. Imponerande!

DHL är bra, om man kan vara hemma och ta emot paketet då. En gång när jag beställt från CRC så var jag så glad när grejerna kom dagen efter att jag berömde DHL-mannen lite för att det gick så snabbt, men han sa bara "Tja, dom är väl intresserade av att sälja" och tog inte åt sig ett dugg.

Jävla "Posten"
Tänk så revolutionerande det var förra året, när Posten skanderade ut nyheten att nu minnsan, skulle man nörja sälja frimärken, bära ut brev å befordra paket! Wow vilken revolution. Å vi andra dumma jävlar, trodde det var det Posten gjort i flera hundra år?

Jävla "Posten"
Då det tar ytterligare en dag att med posten skicka ut avi:n från ditt "lokala avhämtningsställe" så har säkert paketet redan landat, men du inte fått veta något.
Om du har kollinumret kan du söka efter paketet utan avi.

Mvh

Jävla "Posten"
Jag fick nyss ett stooort paket från UPS som skickades ifrån Tyskland i onsdags. Och jag har redan öppnat det.. Mummmmmms... Mycket kolfiber var det..

Jävla "Posten"
bruse skrev:
> SJ? "SJ" sålde av Expressgods för flera år sen,
> typ 5 år sen eller mer. Köparen la sen ner
> skiten.
> Eller så menar du Green Cargo, som kör
> godstransporter? Som regeringen ville sälja till
> Deutsche Bahn, så ett godsmonopol uppstår i
> Europa?

antar att jag hädar i järnvägsvärlden nu men för mig är allt som går på räls SJ (dvs tåg. inte t-bana, pendel, tvärbanor och spårvagnar)..

Jävla "Posten"
Det där tycker t.o.m jag att det nästan är att häda.
Hrmpf, att tvärbanan utanför mig skulle vara SJ ;o)

mattel skrev:
> bruse skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > SJ? "SJ" sålde av Expressgods för flera år
> sen,
> > typ 5 år sen eller mer. Köparen la sen ner
> > skiten.
> > Eller så menar du Green Cargo, som kör
> > godstransporter? Som regeringen ville sälja
> till
> > Deutsche Bahn, så ett godsmonopol uppstår i
> > Europa?
>
> antar att jag hädar i järnvägsvärlden nu men för
> mig är allt som går på räls SJ (dvs tåg. inte
> t-bana, pendel, tvärbanor och spårvagnar)..
>
> _______________________________
> Team Whatthefuckiswrongwithyou?

Jävla "Posten"
Har du kollinummer så kan du få ut den. Den ligger säkert på posten och väntar. Brevbäraren tar ju en dag xtra.

Så brukar jag få mina prylar en dag tidigare.

hls
Patrik

Jävla "Posten"
haha.. läs om, läs rätt!

antar att jag hädar i järnvägsvärlden nu men för
mig är allt som går på räls SJ (dvs tåg. INTE
t-bana, pendel, tvärbanor och spårvagnar)..

Jävla "Posten"
Det är lite kul och samtidigt skrämmande med hur blåögda alla är.
Jag har alltså hämtat ut ett 1500kronorspaket på faktura utan avi, kollinr, legitimation och namnteckning, det är ju kul att folk litar på en, men om någon annan hämtar ut mitt paket, vad säger dom då?
"Han såg ju så snäll ut!"

Hela skiten är ju så pinsamt det kan bli.

Jävla "Posten"
mattel skrev:
> haha.. läs om, läs rätt!
>
> antar att jag hädar i järnvägsvärlden nu men för
> mig är allt som går på räls SJ (dvs tåg. INTE
> t-bana, pendel, tvärbanor och spårvagnar)..

Ja du hädar! SJ är ett företag som kör tåg, som BK tåg, Connex osv.
banan7infrastruktur ägs av statliga anslagsmyndigheten Banverket. Å så skedde i slutet på 80-taler. Hänger du inte med?

Kollinummer? Det är Dr Spoke som best grejerna, å enligt John (?) så har de ej nåt kollinummer, fattade det soma tt det gick som brev (!). Å då äre väl ännu värre!

Jävla "Posten"
kevlar skrev:
> Tittar postgubbarna alltid surt på er också när ni
> kommer med ert lilla kollinummer och vill hämta
> prylar?

Varje gång! Det tar för Posten 3-4 dar att gå vöer gatan med avin till "det-är-inte-en-riktig-post" stället. Alltså paketet kommer fram inom 12-24 timmar, från havla Sverige, men avin tar 3-4 dar för 20 meter!

Jävla "Posten"
haha.. jag är helt ointresserad av tåg och järnvägar måste jag säga. banverket vet jag äger skiten men thats it.

jag kör bil när jag inte cyklar. =)

Jävla "Posten"
Jag tror Dr. Spoke lackar om en Judy TT i rätt kulör...och sågar av v-bromsfästena ! Och han har inte hunnit få den klar.. Han lurar dig Bruse !

,o)

Jävla "Posten"
Fick nästan en chock när jag hörde att i USA, i alla fall där jag var, så delades posten ut två gånger per dag, förmiddag och eftermiddag!

Jävla "Posten"
mattel skrev:
> haha.. jag är helt ointresserad av tåg och
> järnvägar måste jag säga. banverket vet jag äger
> skiten men thats it.

Tja, det är dina skattepengar jag fiser för om dagarna!

> jag kör bil när jag inte cyklar. =)

Häxa, du bör brännas på bål1!

Jävla "Posten"
42Hz skrev:
> Fick nästan en chock när jag hörde att i USA, i
> alla fall där jag var, så delades posten ut två
> gånger per dag, förmiddag och eftermiddag!

När jag var liten kom Posten på morgonen, och lördagar!
Kan inte hitta teckningen nu, men den lille pojken sitter i pappas knä, iförd pyjamas, så frågar han "pappa, får jag vara uppe tills brevbäraren kommer?"

Jävla "Posten"
Jämfört med Schenker är Posten ett under av smidighet...

Tips: Vid beställningar från CRC (utom dyra frakten som går med DHL som funkar klockrent) & Barracuda; Ange en leveransadress där du (eller någon som känner till dig) befinner dig dagtid, exempelvis arbetsplatsen. Glöm att de ringer upp ditt nummer och frågar efter dig...

Jävla "Posten"
the_TnT skrev:
> Jämfört med Schenker är Posten ett under av
> smidighet...
>
> Tips: Vid beställningar från CRC (utom dyra
> frakten som går med DHL som funkar klockrent)
> & Barracuda; Ange en leveransadress där du
> (eller någon som känner till dig) befinner dig
> dagtid, exempelvis arbetsplatsen. Glöm att de
> ringer upp ditt nummer och frågar efter dig...
>
> Carpe Diem!
> C6H2(NO2)3CH3

Hmm.....och jag som glömde det i går när jag beställde!=(

/Fredde

Jävla "Posten"
bruse skrev:
> haha.. jag är helt ointresserad av tåg och
> järnvägar måste jag säga. banverket vet jag
> äger skiten men thats it.
>
> Tja, det är dina skattepengar jag fiser för om
> dagarna!
>
> jag kör bil när jag inte cyklar. =)
>
> Häxa, du bör brännas på bål1!

på vilket sätt kan jag påverka hur mina skattepengar används för att jag vet hur banverket, SJ mfl är organiserade?

btw, jag har för mig att du är kund hos bredbandsbolaget? så du betalar min lön också.. ;)

*vrrrooom-vrrooooom*

Jävla "Posten"
Saatan.... Då betalar jag din lön med mattel, men eftersom B2 köpte de mesta sakerna (och konsulting) av oss innan B2 fick direktavtal med Cisco så har ju du betalat min lön med.
Schysst bild i profilen btw.

Nu har ju denna tråd spårat ur helt!!

Däremot så förstår jag Bruses frustration, man vill ju ha sakerna.

Jävla "Posten"
När det gäller leveranser så har ju Posten olika tjänster. Ekonomipaket/ eller annan lågpristjänst "ska" ta längre tid för att de dyrare tjänsterna ska gå snabbare och kunna kosta mer.
Tex "Postens Företagspaket 16.00" ska vara framme 16.00 nästa dag, skickat mellan två företag. Är det inte framme inom den tiden kan man reklamera tjänsten.

Många privattjänster är dock prissatta och gjorda så att det ska ta 2-3 dagar innan det är mottagaren tillhanda. Det är ibland därför det kan ta någon dag extra innan man får avin även om paketet redan ligger på Postkontoret och väntar.

Jävla "Posten"
Skogling skrev:
> Jag tror Dr. Spoke lackar om en Judy TT i rätt
> kulör...och sågar av v-bromsfästena ! Och han har
> inte hunnit få den klar.. Han lurar dig Bruse !
>
> ,o)
>

Phil är ju i Sväijtz, på kurs. Klart som sjutton att han inte har tid att måla din hurumpfh "nya" gaffel då bruse... Sedan skall han fixa min nya hoj, och då går ju jag före... Så du får nog din gaffel någongång runt Kringelloppet *skratt*

Jävla "Posten"
Posten var utmärkt tills avregleringen/bolagiseringen. Då satte man in folk från näringslivet som trodde de kunde postala frågor, ungefär som att sätta in primater att kontrollera oljenivån på nya dämpargafflar innan de skeppas ut till kunderna. Lekstuga (miljardsatsningen på websidan "Torget" som fick ungefär samma öde som Boo.com), noll koll och ett antal miljoner/miljarder slösades så bort på icke postala idéer, påkostat och designat högkvarter i glas och betong plus en nya logga som var precis som den gamla men med omvänt färgschema.

Nästa man till rakning blir energipriserna. Elmarknaden är ju avreglerad och "marknaden" tycker att vi i Sverige betalar alldeles för låga elpriser. Vi ska upp till genomsnittet i EU och det är annorlunda än här. Vill man hedga sig mot såna här dumheter måste man (i detta fall) i praktiken köpa aktier i företag som har med energiförsäljning/producering att göra. Inga pengar att placera? Tråkigt för den personen/familjen.

Jävla "Posten"
erol/frost skrev:
> Bruse: Provat att kontakta Posten istället och dra
> där istället för att klaga här?

Läs vad jag skrivit tidigare, så förstår du varför jag inte gjort det.

Jävla "Posten"
Ja, du skriver en massa om korrekt nomenklatur för diverse rälsbundna transportmedel och att det tar ett antal dagar att få en avi utburen. Kolla kollinumret på Internet och se vart ditt paket finns i transportkedjan. Finns paketet på ditt lokala utlämningsställe så behöver du inte vänta på en avi.

Jävla "Posten"
posten är, vad mig anbeträffar, Sveriges i särklass sämsta företag. Alla kategorier...
Bävar varjer gång jag har något att göra med de ;(

Jävla "Posten"
erol/frost skrev:
> Ja, du skriver en massa om korrekt nomenklatur för
> diverse rälsbundna transportmedel och att det tar
> ett antal dagar att få en avi utburen. Kolla
> kollinumret på Internet och se vart ditt paket
> finns i transportkedjan. Finns paketet på ditt
> lokala utlämningsställe så behöver du inte vänta
> på en avi.

Då har du läst dåligt! Jag beställde min gaffel av Dr Spoke, som alltså beställt från leverantören, som skickade paketet i onsdags. Så jag har svårt att både a) ta avin och b) gå till mitt lokala utskänkningsställe. För jag har varken a) avin eller b) nåt att hämta på mitt lokala utskänkingsställe.

Så vad vill du att jag ska göra nudå?

Jävla "Posten"
erol/frost skrev:
> Slappna av och ta en Norrlands kanske?

Ja det är väl det som återstår att göra? kanske inte Norrlands, men motsvarande spänningsförlösande dryck.

Tillbaka
Topp