Värst vad alla klagar på posten här. Jag måste säga, som har jobbat som brevbärare nu väldans många somrar, att Posten är ett väldigt strikt organiserat och bra företag. Mer än 95% av alla försändelser skickas enligt den tidtabell som posten satt upp (alltså en arbetsdag för a-post och så vidare..). Posten Sverige är en av de allra mest effektiva post-företag i hela europa.
Visst har Posten på senare år gjort bort sig en hel del med att satsa på helt fel saker, som t.ex. nätplatsen torget som nämndes här tidigare, men nu är en ny omorganisation på gång, som faktiskt fösöker ställa allt sådant här till rätta. Det har medfört att man har outsourcat paket-utlämningsverksamheten till en rad olika partnerföretag, som då skall underlätta för alla kunder då de nu mer kan hämta sina paket mycket närmre än vad man kunde innan, dels att de nya partnersen ofta har mycket bättre öppettider.
Man måste dock tänka på att detta samarbetet är ganska nytt för alla, och det kan ta tid för alla att lära sig dessa nya system och regler. Men på sikt är detta något som verkligen kommer underlätta allting - för alla!
Tro nu inte att jag står helt på posten sida i allting de gör bara för att jag jobbar där, för det är inte helt sant. Men jag tycker dessa, ursäkta uttrycket, dumma kommentarer om att Posten är det sämsta företag som skulle existera är helt obefogade. De kan enbart komma från folk som är komplett otåliga och måste se alla fördelar med det samma - ge företaget en chans så ska allt bli bra!
Om ett par år eller så kommer posten ha repat sig och man kommer ha folk som vet vad de ska göra. Under en omorganisation är det inte alltid så lätt för alla att se klart, men som sagt så kommer nog posten att resa sig både större och starkare än någonsin förr - vänta ni bara!
ps. Tror ni inte på mig kan ni ju alltid starta en egen post-verksamhet och få den till att gå ihop bättre än posten idag, så ska ni få se hur lätt det är!