Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Jag är pinsamt okunnig om damlagen om de inte heter Jumbo, Trek eller SD Worx. Men det är kanske inte ett av de namnstarkaste (väl?). Men jag har fått intrycket att Jenny är noggrann och numera inte tar några beslut som hon inte verkligen själv vill. Så därför tror jag detta blir bra :-)
Lämnar över den riktiga analysen till de mer kunniga i ämnet.

Jenny Rissveds
Intressant! Det gäller att ta vara på talangen, så hoppas detta är första steget mot en lvg-karriär ”på riktigt”!
Är väl ett norskt team, tittar man i deras kalender verkar de ha kört flera större tävlingar i år, men kanske inte de allra största, Så de behöver nog bjudas in för att få köra dem. Och ser ju ut som de faktiskt är inbjudna till TdF nu i juli!

Jenny Rissveds
Alltså, att laget ska göra Touren gör ju inte att Rissveds är klar.. Hon ska ju platsa och ha en rimlig uppgift i laget.
Å andra sidan är det kanske troligt att det är det som är syftet med denna rekrytering. Vad tror ni, kommer hon köra?

Jenny Rissveds
Alltså, att laget ska göra Touren gör ju inte att Rissveds är klar.. Hon ska ju platsa och ha en rimlig uppgift i laget.
Å andra sidan är det kanske troligt att det är det som är syftet med denna rekrytering. Vad tror ni, kommer hon köra?
Nu är jag inte jätteinsatt, men det är väl inte några jättekända namn i laget i övrigt, eller? Så nog bör hon ta en plats, kanske t.o.m. som kapten?

Jenny Rissveds
Ser bra ut för Jenny. Hoppas hon kan köra lika smart som i förrgår :)

Det inlägget åldrades inte så bra. Aja en 8nde plats är väl inget att fnysa åt.

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Ah, nu kom det upp något på guiden, mountainbike 13:30-14:30 på eurosport 2.
Fast där dödades MTB'n helt av en jävla menlös tennismatch, sen när matchen väl var över tog Le Mans över efter en kvart av reklam. Eurosport suger ju på att ge nån info när dom nu kommer sända, men det kommer dom väl inte, jävla tattare!!! Betalar för ett kanalpaket där UCI MTB ska sändas. Fan va RedBull TV var bra!!

Jenny Rissveds
Fast där dödades MTB'n helt av en jävla menlös tennismatch, sen när matchen väl var över tog Le Mans över efter en kvart av reklam. Eurosport suger ju på att ge nån info när dom nu kommer sända, men det kommer dom väl inte, jävla tattare!!! Betalar för ett kanalpaket där UCI MTB ska sändas. Fan va RedBull TV var bra!!

Ja, sugit som &$%. Ibland när jag ska spela om program så stämmer det heller inte, är det bara praktikanter som jobbar där?

Jenny Rissveds
Tempomästare och årets cyklist, det sistnämnda är välförtjänt!

Bilagor

• IMG_4366.jpeg
    IMG_4366.jpeg
    34.4 KB · Besök: 71
Jenny Rissveds
Jenny slutade på 12:e plats på dagens etapp på 119,8 km. Etappen avgjordes med klungspurt där gårdagens segrare Charlotte Kool kunde vinna igen. Bonussekunder gjorde att Jenny tappade en placering sammanlagt och hon är nu på fjärde plats 16 sekunder efter Kool.

Jenny Rissveds
Charlotte Kool vinner även andra etappen vilken var 116,2 km lång. Hennes tredje raka vinst prologen medräknad. Jenny sjua men tappar ytterligare en placering till en femte plats totalt då Anna Henderson JUMBO-VISMA tar sex bonussekunder och passerar därmed i totalen.

Jenny Rissveds
Lördagens etapp är uppdelad i två delar. Först ett linjelopp på 82,6 km med planerad målgång ca 12:50-13:10, senare ikväll ett tempolopp på 17,1 km. Jenny startar kl 19:26 i tempoloppet. Som tidigare sagt startar sändningen av linjeloppet kl 11:00. För tempoloppet startar sändningen kl 19:00.

Tillbaka
Topp