Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Maakus sa:JAAAAAAAAAA!
Kul att hon fick åretsprestation, nu ska hon bara ha jerringpriset med.Bengt-re sa:Maakus sa:JAAAAAAAAAA!
?
Bra att någon har koll :-)Maakus sa:Kul att hon fick åretsprestation, nu ska hon bara ha jerringpriset med.Bengt-re sa:Maakus sa:JAAAAAAAAAA!
?
JÄVLA GUBBAR:Sixten Fors sa:Två gubbar kvar :-(
Skönt ändå att det blev ridsport och inte golf. Ridklubbar runt om i landet sliter hårt för att få allt att gå runt, samtidigt som kommunerna bygger bollhallar. Golfarna brukar ha det ganska gott ställt......!lleberg sa:Årets prestation, stort!
Än är inte cykelsporten stor nog att mäta sig med ridsporten i Sverige. :)
Elkie sa:Skönt ändå att det blev ridsport och inte golf. Ridklubbar runt om i landet sliter hårt för att få allt att gå runt, samtidigt som kommunerna bygger bollhallar. Golfarna brukar ha det ganska gott ställt......!lleberg sa:Årets prestation, stort!
Ehh?Elkie sa:Skönt ändå att det blev ridsport och inte golf. Ridklubbar runt om i landet sliter hårt för att få allt att gå runt, samtidigt som kommunerna bygger bollhallar. Golfarna brukar ha det ganska gott ställt......!lleberg sa:Årets prestation, stort!
Jensen sa:Men årets prestation är inte fyskam ! !!
Konkret sa:Det är väl ingen som bryr sig om jerringpriset egentligen?
Känns som det finns fler svenskar som vill få bort cyklister från Sveriges vägar än dom som röstar på Jenny.
lleberg sa:Årets prestation, stort!
pennan sa:shit vad vältränad hon såg ut!
Har nog blivit några timmar i gymmet för henne.
Masjevel sa:Tycka vad man vill om vinnaren men ridsporten i Sverige är nog större än vad många tror. Bara för att det inte visas så ofta i Sportspegeln betyder inte att det är en liten sport.
NLC sa:Masjevel sa:Tycka vad man vill om vinnaren men ridsporten i Sverige är nog större än vad många tror. Bara för att det inte visas så ofta i Sportspegeln betyder inte att det är en liten sport.
Hade lika gärna kunnat vara cykelsporten du beskrev ;-)
geologen sa:NLC sa:Masjevel sa:Tycka vad man vill om vinnaren men ridsporten i Sverige är nog större än vad många tror. Bara för att det inte visas så ofta i Sportspegeln betyder inte att det är en liten sport.
Hade lika gärna kunnat vara cykelsporten du beskrev ;-)
Mjo, men ridsport är nog en storleksordning eller två större än cykelsport.
Kung Stalle sa:https://sv.wikipedia.org/wiki/Sport_i_Sverige#Sporternas_storlek_och_popularitet
Cykling är knappt med öht.
Men 100ggr större är ju inte ridsport.
Stalle
geologen sa:Jag räknar att färre än 1000 pers tävlar i cykel ett givet år i Sverige. Lite fler har licens. Jag räknar inte motionslopp eller "gran fondon" som tävling.
ohellstrom sa:geologen sa:Jag räknar att färre än 1000 pers tävlar i cykel ett givet år i Sverige. Lite fler har licens. Jag räknar inte motionslopp eller "gran fondon" som tävling.
Det står dig helt fritt att räkna så, men jag är ganska övertygad om att det ger en skev bild av vilket intresse som finns för cykling som hobby och motionsform.
Jag är likaledes övertygad om att det samma gör sig gällande inom ridningen där jag tror en betydande del av de människor som är aktiva inom hästvärlden är det utan att delta i sanktionerad tävlingsverksamhet.
ohellstrom sa:geologen sa:Jag räknar att färre än 1000 pers tävlar i cykel ett givet år i Sverige. Lite fler har licens. Jag räknar inte motionslopp eller "gran fondon" som tävling.
Det står dig helt fritt att räkna så, men jag är ganska övertygad om att det ger en skev bild av vilket intresse som finns för cykling som hobby och motionsform.
GoranS sa:Kung Stalle sa:https://sv.wikipedia.org/wiki/Sport_i_Sverige#Sporternas_storlek_och_popularitet
Cykling är knappt med öht.
Men 100ggr större är ju inte ridsport.
Stalle
Tyvärr säger den där statistiken oerhört lite om antal personer som tävlar i ridsport resp. cykel. Statistiken är sammanbakad för tränings- och tävlingsaktiviteter. Dessutom är jag något frågande till siffrorna som sådana. På herrsidan är cykel inte med på topp-10, vilket innebär att det är <94000 aktiviteter. På damsidan står det att det är 49000 aktiviteter. Detta innebär att det går mindre än 2 herraktiviteter i cykel per damaktivitet. Detta stämmer rätt dåligt med min upplevelse av cykel som en gren med duktigt skev könsfördelning.