Jenny Rissveds

me.I.am

Aktiv medlem
Så Neff gjorde en idiotöppning igen? Inte lika extrem som i fredags eller i VM. Tycker det är lite märkligt. Har inte sett så många tävlingar i XCO, brukar hon göra så, och framförallt, har det tidigare lyckats?

GoranS

Aktiv medlem
me.I.am sa:
Så Neff gjorde en idiotöppning igen? Inte lika extrem som i fredags eller i VM. Tycker det är lite märkligt. Har inte sett så många tävlingar i XCO, brukar hon göra så, och framförallt, har det tidigare lyckats?
Hon startade ju i andra startled och det var inte långa biten de hunnit innan hon var i tät så initiala satsningen var nog i det närmaste i klass med fredagens lopp.

Kan ju förstå om det varit en ung åkare som gjorde sin debut i VC, men Neff är ju ingen duvunge vilket gör det svårbegripligt.

me.I.am

Aktiv medlem
GoranS sa:
me.I.am sa:
Hon startade ju i andra startled och det var inte långa biten de hunnit innan hon var i tät så initiala satsningen var nog i det närmaste i klass med fredagens lopp.

Kan ju förstå om det varit en ung åkare som gjorde sin debut i VC, men Neff är ju ingen duvunge vilket gör det svårbegripligt.
Precis, men iom att jag inte följt sporten precis, har hon tidigare lyckats med den taktiken? Typ att hon "letar efter formen".

rödblå

Medlem
Fin insats av Jenny! Tråkigt med punkan, såg ut som att hon hade en hel del kraft kvar. Perfekt att cykla på trainern till loppet i garaget en regnig höstkväll.

JesperA

Medlem
me.I.am sa:
Precis, men iom att jag inte följt sporten precis, har hon tidigare lyckats med den taktiken? Typ att hon "letar efter formen".
Hon har gjort så några gånger, speciellt i början på åren, jag kan inte minnas att den taktiken lyckats en enda gång, kan bara minnas att hennes "spurt"-starter har resulterat i skitplacering. Dom gångerna hon bytt taktik & kört lugnare har hon ju många gånger dominerat, men men

jonte987

Aktiv medlem
me.I.am sa:
GoranS sa:
me.I.am sa:

Jag har bara kollat några lopp. Hon har gått som en jojo genom fältet i de flesta. Ingen aning hur man ska förklara det. Hon tror väl att det ska hålla men får inte till det iår. Det räcker ändå till 2a platsen totalt. Det är en seger som saknas.

me.I.am

Aktiv medlem
JesperA sa:
me.I.am sa:
Hon har gjort så några gånger, speciellt i början på åren, jag kan inte minnas att den taktiken lyckats en enda gång, kan bara minnas att hennes "spurt"-starter har resulterat i skitplacering. Dom gångerna hon bytt taktik & kört lugnare har hon ju många gånger dominerat, men men
jonte987 sa:
Jag har bara kollat några lopp. Hon har gått som en jojo genom fältet i de flesta. Ingen aning hur man ska förklara det. Hon tror väl att det ska hålla men får inte till det iår. Det räcker ändå till 2a platsen totalt. Det är en seger som saknas.
Kanske dom gångerna hon då kört lugnare har säkrat den höga totalplaceringen. Onekligen lite konstigt.
Hon har lite speciell stil också, hög kadens och spända armar (ser så ut iaf). Påminner lite om Johaug faktiskt, som har samma stil som andra har när dom spurtar, typ hög frekvens, lite spretig och spänd stil. Fast Johaug klarar av det...

jonte987

Aktiv medlem
me.I.am sa:
JesperA sa:
me.I.am sa:
jonte987 sa:
Kanske dom gångerna hon då kört lugnare har säkrat den höga totalplaceringen. Onekligen lite konstigt.
Hon har lite speciell stil också, hög kadens och spända armar (ser så ut iaf). Påminner lite om Johaug faktiskt, som har samma stil som andra har när dom spurtar, typ hög frekvens, lite spretig och spänd stil. Fast Johaug klarar av det...

Jo fast 2a platsen är inte motsatsen till att klara av det.
Jag är långt ifrån en kalenderbitare men körde hon inte upp sig flera minuter till en andraplats för ett tag sen?

Raggamuffin

Aktiv medlem
Tycker media skriver mycket om cykling, vi har en svensk som leder juniorVM i en annan sport. Ingen här som vet antagligen då det inte skrivs ett ord nånstans om det.

Cykling kommer aldrig få samma utrymme som arbetarklasskontrollsboll.

GoranS

Aktiv medlem
jonte987 sa:
me.I.am sa:
JesperA sa:
me.I.am sa:
jonte987 sa:

Jo fast 2a platsen är inte motsatsen till att klara av det.
Jag är långt ifrån en kalenderbitare men körde hon inte upp sig flera minuter till en andraplats för ett tag sen?
Var väl något lopp där hon var runt minuten efter men kom tillbaka. Om det var något annat lopp där hon tog in ännu mer låter jag vara osagt.

Raggamuffin sa:
Tycker media skriver mycket om cykling, vi har en svensk som leder juniorVM i en annan sport. Ingen här som vet antagligen då det inte skrivs ett ord nånstans om det.

Cykling kommer aldrig få samma utrymme som arbetarklasskontrollsboll.
Tom Kristensson . Är väl svenskt även på tredjeplatsen där. Riktigt kul att det går så bra för dem.

Freddie L

Aktiv medlem
Kollade reprisen nu. Kul för Jenny med en bra placering som avslutning. Men visst känns det som det kunde blivit riktigt, riktigt bra utan punkan... Sådan är sporten.

Vilken comeback det varit! Hoppas på mer underhållning framöver!

Ska hon säkra sin os plats lär hon tävla i så många c1 race hon tycker är kul. I den världsranking som sträcker sig ett år tillbaka ligger sverige på plats 20 i os rankningen plats 25.

DrGT

Ny medlem
Jekman sa:
Hade Jenny fått en bättre placering med däck foam (insert) ala pepsi noodle eller vittoria?
Av bilderna att döma så hade hon någon form av däckskorv då det knappast är möjligt att cykla så långt som hon gjorde med punkterat däck. Utan däckskorv hade däcket lossnat från fälgen (som man kunde se på herrarnas VM-tävling i Mont-Sainte-Anne helgen innan när Kerschbaumer punkterade sitt bakdäck när han låg på medaljplats och fick springa i mål). Däcket blir ju inte heller mer säkert mot stickhål bara för att man har en däckskorv i (jag har t.ex. själv pluggat två däck med korvar i år, p.g.a. vassa stenar som skurit sönder däcken).

Rissveds_punka.png

Diogenes

Medlem
DrGT sa:
Jekman sa:
Hade Jenny fått en bättre placering med däck foam (insert) ala pepsi noodle eller vittoria?
Av bilderna att döma så hade hon någon form av däckskorv då det knappast är möjligt att cykla så långt som hon gjorde med punkterat däck. Utan däckskorv hade däcket lossnat från fälgen (som man kunde se på herrarnas VM-tävling i Mont-Sainte-Anne helgen innan när Kerschbaumer punkterade sitt bakdäck när han låg på medaljplats och fick springa i mål). Däcket blir ju inte heller mer säkert mot stickhål bara för att man har en däckskorv i (jag har t.ex. själv pluggat två däck med korvar i år, p.g.a. vassa stenar som skurit sönder däcken).
Fast däcket åkte av några sekunder senare. Tror inte att hon hade någon korv i däcket.

Aktiv medlem
Diogenes sa:
DrGT sa:
Jekman sa:
Fast däcket åkte av några sekunder senare. Tror inte att hon hade någon korv i däcket.
+1

Och SVT säger att hon vara 30 sekunder efter tätduon vid punkan. Rätt tydligt de inte såg loppet...

/Ville

Aeromiten

Ny medlem
Hon kanske var lite sliten och för ett ögonblick, oföljsam. Så brukar mina punkteringar uppkomma.
(Iofs bara spekulationer)
Häftigt att nästan sätta gräsbacken med platt hjul.

Senast ändrad:

Spacekitty

Aktiv medlem
Aeromiten sa:
Hon kanske var lite sliten och för ett ögonblick, oföljsam. Så brukar mina punkteringar uppkomma.
(Iofs bara spekulationer).
Många fick punktering, till och med den oföljsamme Nino Shurter. Hände även reportern under den lugna bangenomgången med Pauline Ferrand-Prévot. Nä. det var nog mest en rivig bana.

frippegubben

Ny medlem
En liten fundering, är det inte tillåtet med en liten kolsyrepatron?
Jag tänker att den lilla vikten kan knappast vara nån nackdel, och att lite snabbt kunna trycka i ny luft i ett punkterat däck kunde ju antingen fixa punkan helt, eller göra att man tar sig till tech zone utan att behöva springa.

mankis

Aktiv medlem
frippegubben sa:
Jag tänker att den lilla vikten kan knappast vara nån nackdel, och att lite snabbt kunna trycka i ny luft i ett punkterat däck kunde ju antingen fixa punkan helt, eller göra att man tar sig till tech zone utan att behöva springa.
Både patron och punkaspray är ju tillåtet men dom kalkylerar väl med att det inte är lönt, skulle väl också tycka att det skulle kunna vara värt det för ibland, kan det ju räcka för att täta eller snabbare ta sig till techzone.

Jimel

Aktiv medlem
mankis sa:
frippegubben sa:
Både patron och punkaspray är ju tillåtet men dom kalkylerar väl med att det inte är lönt, skulle väl också tycka att det skulle kunna vara värt det för ibland, kan det ju räcka för att täta eller snabbare ta sig till techzone.
Dom nya munstyckena med korv som man bara pressar i, fyller på och tätar samtidigt skulle ju spara grymt mycket tid till minimal extravikt.

Skogssnigeln

Ny medlem
Från att hon börjar tappa till mållinjen på näst sista varvet förlorar hon på ett däck som fortfarande inte är tomt, nästan 60 sek på 1.4 km under 3:30 min cykling. På nästa 1.2 km mot techzone på ett helt tomt däclk så tappar hon 1:20 under 3:10 min inklusive ett däckbyte. Hon är omedelbart långt efter Last, gestikulerar mot bakdäcket trots att det är nästan fullt. Jag tycker att det ser ut som något mer inträffade än enbart en pyspunka under första skedet.

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer