Miss Lycka
Ny medlem
Jenny Rissveds
Storbritannien och dess samväldesländer är bättre i curling än i bowling. Se bara på hur många delar av Storbritannien är med i fotboll.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
dnleriksson sa:Det här väntar jag på nu! http://www.svd.se/vem-far-svds-bragdguld/om/svds-bragdguld-2016
Ett litet bragdguld kan hon väl få :-)
Sambons brorsa är i USA för att ge Stenson priset om han vinner men jag hoppas brorsan får äta upp tårtan själv :-P
Nu ökade nu chanserna för Jenny när Stenson vinner bragdguldet! MY2Cfrossarn sa:Svårt detta, men jag tror nog att Stenson tar detta. Stort med den 1:a Svenska segern i en Major & dessutom i Open Championship. För Sveriges dryga 600k golfare smäller det högre än ett OS-guld eller Silver för Emma (det grejade Stenson också samt att han vann Race to Dubai) så Jenny har otur att detta skedde samma år som hon vann OS-Guld. Hon är värd priset, men som sagt, jag tror Stenson tar det!
fhloston sa:dnleriksson sa:Det här väntar jag på nu! http://www.svd.se/vem-far-svds-bragdguld/om/svds-bragdguld-2016
Ett litet bragdguld kan hon väl få :-)
Sambons brorsa är i USA för att ge Stenson priset om han vinner men jag hoppas brorsan får äta upp tårtan själv :-P
Det får han inte....
Kid1000 sa:Stenson vann av två anledningar.
1. Golf är den nya sporten för alla som tjänar medellön och är vita män.
2. Han är man , därmed större mediaexponering + ovan.
NYA sporten för svennebanan? Har du bott under en sten de senaste 30 åren? Jakt är det nya svarta i Täby. Svårt att få Bragdguldet i dock.Kid1000 sa:Stenson vann av två anledningar.
bigmollo sa:Kid1000 sa:Stenson vann av två anledningar.
Trams.
Om Rissveds vann så hade det varit av två anledningar.
1. Hon är vit.
2. Hon är kvinna.
Känns lika tramsigt desperat orättvisesökande. Kan vi inte sluta med vit medelålders man-gnället? Det är bara tröttsamt.
ulfalf sa:Det är uppenbart att alla som gnäller över att "golf är ingen sport" inte själva spelat.
För övrigt räknas väl silver som medalj i ett OS?
RockyM sa:Det var länge sedan som Svenskan hade koll på Sport.
http://www.svt.se/sport/artikel/svd-lagger-ner-sin-sportredaktion/
Tror det är mycket enklare än att han är vit o man. Killen bor i Florida, Jenny i Falun?
Vart vill Svenskan helst åka?
Däremot är det nu klart att en Tjej som cyklar i skogen aldrig kan vinna Bragdguldet.. =(
Därmed skulle även all cykel vara diskvalificerade.OrjanX sa:Tycker bragdjuryn verkar ha missat att ta fasta på sitt eget reglemente. Medaljen ges till "årets främsta svenska idrottsbragd" (saxat ifrån Wikipedia). Golf är inte är en idrott utan en sport.
bigmollo sa:Kan ni lägga ner vänstertjafset i den här tråden. Jenny är en fantastisk cyklist och hennes tråd ska inte behöva kladdas ner med ert tramsiga sökande efter orättvisor. Släpp det och gå vidare.
Masjevel sa:Jenny är en fantastiskt talangfull cyklist och ambassadör för MTB-sporten och hennes första år i elitklassen inkl OS guldet blir inte mindre bragdartat bara för att hon inte vinner ett bragdpris.
Cinder2i40 sa:Masjevel sa:Jenny är en fantastiskt talangfull cyklist och ambassadör för MTB-sporten och hennes första år i elitklassen inkl OS guldet blir inte mindre bragdartat bara för att hon inte vinner ett bragdpris.
+1