Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Återigen....

Tidigare har vi från Dalarnas (Jennys disktrikt) varit emot detta.

Avalet och de villkoren godkändes och klubbades av förbundsmötet 2017.

Jag var där.

... så här gick det till

Ordförande presenterande villkoren för att köra i landslaget 2017. Eftersom någon kan ha missat innebörden ställde jag mig upp och klargjorde för hela rummet att "om inte Jenny skriver på avtalet får hon inte ställa upp i EM eller VM".

Vi var över 100 personer i salen. Jag hade väntat mig en protest eller en debatt om detta. Det var 100% stöd i salen för förbundets villkor. Inte ens en diskussion. Vi lade ner och rättade oss in i ledet. Vi kan inte driva alla frågor för svensk cykel. Vi har skickat in 80% av motioner till årsmöte sedan 2006.

Vid årsmöte 2017 klubbades därför förbundets plan för 2017 som inkluderar de villkoren.

Artikeln är Fake News och förtal mot / lögner om Anders Bromée. Han tog fram ett avtalsförslag. Förbundets styrelse 2015 OCH 2016 har sagt ja till detta Man hade kunna säga nej.

Styrelsen 2017 måste jobba med det som en del av planen som klubbades vid årsmöte.

Några här gränser till förtal om Bromée med sina uttal.

Jenny Rissveds
Poc skulle kunna rädda sig om de ställer sig bakom ett avgångskrav på Bromee?

Reagerade också över att det var självupptaget och mycket "jag tycker" i förtydligandet som sagts komma från SCF.
Se till att få bort den personen så fort det bara går. Upprop bland cykelklubbarna.

Jenny Rissveds
Kristoffer R sa:
...

... efter att ha läst intervjun med Frischknecht.

Så tydlig han är kan man bara vara om man har väldigt mycket på fötterna.
...

Frischknecht har ju bara plankat argumenten från denna tråd. Jag tror inte att han har mer på fötterna än andra som läst denna tråd. Happy var före med allt som vanligt.

Hehe...
:)

Jenny Rissveds
Gör som skidförbundet, låt alla hjälmföretag betala en poolavgift på några hundra tusen, sedan är det fritt fram för deras åkare att köra i landslaget. En snabblösning kan ju vara att låta Scott gå med i poolen omg och slussa över dessa pengar till POC som kompensation för avtalsbrott.

Jenny Rissveds
Lite lösa åsikter från min sida.
Människor har generellt svårt att se framtida konsekvenser av sina beslut.
Detta är ett typiskt sådant beslut där många som var med och tog beslutet förmodligen ångrar sig idag men kan av prestige, historiska skäl mm inte riva upp beslutet (vilket så klart hade varit det ändra rätta, och sen tillsammans med andra landsförbund sätta upp riktlinjer om vad som skall gälla framöver, OS och VM är återkommande).

MTB är på extremt stark frammarsch, inte bara i Sverige utan i väldigt många länder. Sverige har en OS-guldmedaljör och som landslagsförbund slarva bort ett sådant affischnamn och förebild är i mina ögon att inte sköta sitt jobb. Här har Sverige en talang likt Charlotte Kalla som säkerligen lockar många tjejer till sporten och så skickar inte Sverige som nation henne till VM. Totalt katastrof i vilken sport som helst men framför allt när det gäller kvinnliga idrottare och förebilder som ofta fått ligga bakom herrarna när det gäller tv-utrymme, sponsorer osv. Att ställa alla platser till förfogande är det minsta man kan begära, men de som varit inblandade på allvar i denna soppan borde avgå direkt, givetvis.

Förbundet behöver hjälp av tredje part med företagarinfluenser för man kan inte missköta en sådant här läge på detta sätt, oavsett vem som har "rätt" och "fel". Att ta det via "medierna" är ju katastrof och att några veckor innan VM gå ut med det hela i panik är ju ännu värre.

MTB kommer via privata företag och/eller större föreningar locka massor av människor till sina tävlingar och event och ett starkt förbund med ett eller flera affischnamn har ju mycket att vinna för att på sikt få "sin sport" riktigt stor och välmående. Att vilja utveckla förbundet och sporten i allas intressen på lång sikt, inte bara att tänka på att "jag lyckades skaffa en sponsor, jag har dragit in pengar till förbundet och skött mitt jobb".

Att stoppa huvudet i sanden och peka på ett papper som ingen professionell cyklist kan ställa upp på är ju snarare utpressning än att försöka lösa problemen långsiktigt för allas bästa...

Katastrof och åter katastrof. Andra idrottsförbund måste undra vad fan SCF håller på det.

Jenny Rissveds
dP79 sa:
Lite lösa åsikter från min sida.
Människor har generellt svårt att se framtida konsekvenser av sina beslut.
Detta är ett typiskt sådant beslut där många som var med och tog beslutet förmodligen ångrar sig idag men kan av prestige, historiska skäl mm inte riva upp beslutet (vilket så klart hade varit det ändra rätta, och sen tillsammans med andra landsförbund sätta upp riktlinjer om vad som skall gälla framöver, OS och VM är återkommande).

MTB är på extremt stark frammarsch, inte bara i Sverige utan i väldigt många länder. Sverige har en OS-guldmedaljör och som landslagsförbund slarva bort ett sådant affischnamn och förebild är i mina ögon att inte sköta sitt jobb. Här har Sverige en talang likt Charlotte Kalla som säkerligen lockar många tjejer till sporten och så skickar inte Sverige som nation henne till VM. Totalt katastrof i vilken sport som helst men framför allt när det gäller kvinnliga idrottare och förebilder som ofta fått ligga bakom herrarna när det gäller tv-utrymme, sponsorer osv. Att ställa alla platser till förfogande är det minsta man kan begära, men de som varit inblandade på allvar i denna soppan borde avgå direkt, givetvis.

Förbundet behöver hjälp av tredje part med företagarinfluenser för man kan inte missköta en sådant här läge på detta sätt, oavsett vem som har "rätt" och "fel". Att ta det via "medierna" är ju katastrof och att några veckor innan VM gå ut med det hela i panik är ju ännu värre.

MTB kommer via privata företag och/eller större föreningar locka massor av människor till sina tävlingar och event och ett starkt förbund med ett eller flera affischnamn har ju mycket att vinna för att på sikt få "sin sport" riktigt stor och välmående. Att vilja utveckla förbundet och sporten i allas intressen på lång sikt, inte bara att tänka på att "jag lyckades skaffa en sponsor, jag har dragit in pengar till förbundet och skött mitt jobb".

Att stoppa huvudet i sanden och peka på ett papper som ingen professionell cyklist kan ställa upp på är ju snarare utpressning än att försöka lösa problemen långsiktigt för allas bästa...

Katastrof och åter katastrof. Andra idrottsförbund måste undra vad fan SCF håller på det.

+1 på det!

Jenny Rissveds
GarryJones sa:
Återigen....

Tidigare har vi från Dalarnas (Jennys disktrikt) varit emot detta.

Avalet och de villkoren godkändes och klubbades av förbundsmötet 2017.

Jag var där.

... så här gick det till

Ordförande presenterande villkoren för att köra i landslaget 2017. Eftersom någon kan ha missat innebörden ställde jag mig upp och klargjorde för hela rummet att "om inte Jenny skriver på avtalet får hon inte ställa upp i EM eller VM".

Vi var över 100 personer i salen. Jag hade väntat mig en protest eller en debatt om detta. Det var 100% stöd i salen för förbundets villkor. Inte ens en diskussion. Vi lade ner och rättade oss in i ledet. Vi kan inte driva alla frågor för svensk cykel. Vi har skickat in 80% av motioner till årsmöte sedan 2006.

Vid årsmöte 2017 klubbades därför förbundets plan för 2017 som inkluderar de villkoren.

Artikeln är Fake News och förtal mot / lögner om Anders Bromée. Han tog fram ett avtalsförslag. Förbundets styrelse 2015 OCH 2016 har sagt ja till detta Man hade kunna säga nej.

Styrelsen 2017 måste jobba med det som en del av planen som klubbades vid årsmöte.

Några här gränser till förtal om Bromée med sina uttal.

Jag tycker det är bra att du förklarar hur det går till. Vad menar du med artikeln är fake news?

Jenny Rissveds
mikaeljc sa:
Gör som skidförbundet, låt alla hjälmföretag betala en poolavgift på några hundra tusen, sedan är det fritt fram för deras åkare att köra i landslaget. En snabblösning kan ju vara att låta Scott gå med i poolen omg och slussa över dessa pengar till POC som kompensation för avtalsbrott.

Fast skidförbundet är ju sitt eget proffsteam... vilket cykelförbundet inte är.
Faran är ju att nästa steg kan ju bli att teamen måste köpa ut sina åkare från att använda konkurrerande cykelmärke på på tex VM.
I detta fall känns det som att förbundet (som visste att vissa åkare redan hade egna kontrakt) borde betala all eventuell kompensation till POC när cyklisterna nästa år deltar i VM med sina egna sponsorer (självklart ska JR mf. vara med nästa år med sina egna sponsorer). Det är trots allt förbundet som ställt till det genom att skriva ett avtal med POC som kolliderar med åkarnas egna avtal.

Jenny Rissveds
KJS sa:
Ja fy fan... att man kan förstöra för någon som bara vill utöva en idrott!

Vet själv hur det känns då jag håller på med skyttesport & på felaktiga grunder blev ett resultat struket för mig i efterhand trots att det var godkänt under tävlingen av tävlingsdomaren. Detta påverkade resultatet så pass att jag ramlade ner på 6:e från 3:e plats i rankingen & blev av med min landslagsplats! Det lämnades in klagomål efter tävlingen gällande en del av min utrustning utan att jag fick veta något som var helt felaktigt! Grenledaren fattade ett beslut & inte ett ord förrän landslaget togs ut till EM förra hösten.

Kan ju säga som så att det har blivit mindre aktiv träning i år då jag har noll förtroende för Grenledaren, ska på SM om två veckor men knappt så jag känner för det :(

Jenny är på en helt annan nivå så jag jämför mig givetvis inte med henne men tanken att en person i slutändan kan sabba en lysande framtida karriär för henne stör mig nåt fruktansvärt.

Vi håller på dig Jenny... kämpa på!!

Jenny Rissveds
GarryJones sa:
Anders Bromée. Han tog fram ett avtalsförslag. Förbundets styrelse 2015 OCH 2016 har sagt ja till detta Man hade kunna säga nej.
Givetvis är styrelsen ansvariga för beslutet och inte en enskild person. I mitt tycke underligt att styrelsen valde att gå denna väg och skapat en konflikt som möjligen bidragit till Jennys minskade lust att träna och tävla.

Ett väl genomfört VM hade säkert kunnat ge förbundet nya sponsorer. Hur sugna är de befintliga sponsorerna att fortsätta samarbetet?

Jenny Rissveds
Nu hoppar den halta hästen på ett ben.

Herr Garry Jones har aldrig eller läst på pinkbike förräns idag.

Förmodligen ingen annan heller i SCF styrelse. Det visar nog bara hur mycket de vet om MTB som de flesta utövar i världen som inte är bara tävling..

Få se hur han svara är på min fråga om han vet vad Robin W gjorde i weekenden..

Jenny Rissveds
HasseL sa:
Nu hoppar den halta hästen på ett ben.

Herr Garry Jones har aldrig eller läst på pinkbike förräns idag.

Förmodligen ingen annan heller i SCF styrelse. Det visar nog bara hur mycket de vet om MTB som de flesta utövar i världen som inte är bara tävling..

Få se hur han svara är på min fråga om han vet vad Robin W gjorde i weekenden..

Det svåra är nog att förstå vad du menar

Jenny Rissveds
Det är en sak att man har fattat ett beslut som man visade sig i efterhand inte var så bra det sker hela tiden.

Det jag ställer mig frågande till är Hur beslutet har drivits igenom? Hur man har försökt få åkarna att gå med på avtalet.

Jenny Rissveds
Jag har en känsla av att SCF har dålig koll på verkligheten, dvs vad som är normalt inom mtb och cykelsporten när det gäller avtal. Jenny och Alexandra lär inte ha några unika avtal.

SCF är ett litet förbund och det innebär att man måste vara smidig och flexibel och inte konfliktsökande.

Framöver kanske man ska välja att jaga fler men mindre sponsorer istället för EN stor sponsor som i kraft av sin storlek dikterar villkoren.

Sen är frågan varför det är en sån dålig uppslutning på mötena? Det verkar helt sjukt att så många inte kunde eller ville delta. Då händer såna här saker. Makten ligger hos medlemmarna.

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Har man blivit tvungen att ha med SCF och kanske framförallt Bromee så tappar man lätt sugen att ha något som helst att göra med dessa igen. Det är ju ett flertal som tröttnat ur.

Jenny Rissveds
Det är väl bara se till att skriva om avtalet så att ungdomscyklister eller de som inte har personliga sponsorer kör med POC utrustning. Sen får Rissved, Engen, Jansson och de andra köra med sin utrustning. Sponsorer som man får betalt av måste gå före förbundets sponsorer som cyklisterna inte får ett öre från.

Bromee säger att teamen överskrider sina rättigheter. Jag skulle säga att det är SCF som överskridit sina rättigheter ordentligt så länge de inte gör som skidlandslaget.

Jenny Rissveds
mg25 sa:
Det är väl bara se till att skriva om avtalet så att ungdomscyklister eller de som inte har personliga sponsorer kör med POC utrustning. Sen får Rissved, Engen, Jansson och de andra köra med sin utrustning. Sponsorer som man får betalt av måste gå före förbundets sponsorer som cyklisterna inte får ett öre från.

Bromee säger att teamen överskrider sina rättigheter. Jag skulle säga att det är SCF som överskridit sina rättigheter ordentligt så länge de inte gör som skidlandslaget.

Vem ska då betala? Du tror väl inte Scott står för vm resan?

Jenny Rissveds
the_biker sa:
Det kanske är just detta som behövs, ett gammalt hederligt mediedrev är väl idag det enda sättet att avsätta en viss typ av personer. Man får hoppas att övrig media hänger på och även följer upp och ställer de obekväma frågorna:
- Varför tar ni som litet och enda förbund fram ett avtal som frångår praxis i sporten?
- Varför sökte ni inte dialog och konsensus med andra förbund och även teamen innan ni klubbar det hela?
- Varför drev ni igenom det när ni var medvetna om konsekvenserna för våra största stjärnor?
- Varför backar ni inte när det är tydligt hur fel det blivit, utan istället på gränsen till trakasserar (uppgift fr Frischknecht) utövare för att få dem att skriva på?
Osv.
Med avtalskonstruktören sedan förhoppningsvis borta, kanske övriga styrelsen kan släppa prestigen och inse att "det här blev ju fel, det här får vi rätta till".

Jenny Rissveds
marr sa:
mg25 sa:

Betalar de Jennys hela övriga säsong med träningsläger, VC-tävlingar, etc, så tror jag nog att de gärna betalar VM-resan också. Det är en försumbar kostnad i sammanhanget. Jag tror t.o.m. att de sagt det.

Jenny Rissveds
marr sa:
mg25 sa:

När SCF betalar cyklisternas lön och blir ett trade team under hela året kan de få skriva såna avtal. Hur mycket lön får Rissved av SCF under ett år!

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
marr sa:
Glöm nu inte bort vems lönelista Frischknecht står på...

Glöm inte bort de åkare som fått ge vika för kraven som Bromee förhandlat fram, som under tidigare tävlingar fått förklara för sina personliga sponsorer att under de största tävlingarna får ni inte synas. Men kan ni ändå hosta upp en slant åt mig så jag kan försöka nå till toppnivå. Men även om jag skulle göra det så får ni inte heller synas på OS eller VM

Frischknecht har ju helt rätt i sak och sin argumentation, han ser nog faktiskt till helheten mest och är nog anledningen att Scott är det mest framgångsrika teamet för stunden.

Skulle vara intressant ifall SCF kunde börja påvisa vad pengarna faktiskt går till, förutom att Bromee åker runt i Sverige och spenderar dessa utan att tillföra något. Ungdomsverksamhet up my ass, man la ju till och med ner Swecup för ungdomar förra året. Vad gör man i övrigt förutom att motarbetar klubbarna?

Jenny Rissveds
ooms sa:
marr sa:
mg25 sa:

Betalar de Jennys hela övriga säsong med träningsläger, VC-tävlingar, etc, så tror jag nog att de gärna betalar VM-resan också. Det är en försumbar kostnad i sammanhanget. Jag tror t.o.m. att de sagt det.

Scott är ett stort företag, som är ute efter att tjäna pengar. Försumbar kostnad eller ej, så är det förbunden som betalar mästerskapen.

Jenny Rissveds
marr sa:
Glöm nu inte bort vems lönelista Frischknecht står på...
Självklart vill de ge sin version av storyn, då AB i sitt "förtydligande" på SCF web entydigt pekade ut "de resursstarka teamen" som helt ansvariga för situationen som uppstått. Inte ett ord om att scf som enda förbund (av 202) ensidigt tagit fram denna typ av avtal som frångår praxis i sporten, och därmed har stor skuld till situationen.

Jenny Rissveds
marr sa:
ooms sa:
marr sa:
mg25 sa:

Scott är ett stort företag, som är ute efter att tjäna pengar. Försumbar kostnad eller ej, så är det förbunden som betalar mästerskapen.
Ja? Och mitt svar var att scott isf gärna står för den kostnaden om förbundet inte vill eller har råd att ta den.

Jenny Rissveds
ooms sa:
marr sa:
ooms sa:
marr sa:
mg25 sa:

Ja? Och mitt svar var att scott isf gärna står för den kostnaden om förbundet inte vill eller har råd att ta den.

Källor på det?

Jenny Rissveds
Lite blandat:

Så, Rissveds, Engen, och Jansson kör troligtvis inte VM på grund av klumpigt sponsoravtal. Hur kan detta vara annat än katastrof för samma lilla cykelförbund som nu försökt fatta och genomdriva beslut som om man faktiskt är en stor aktör? Snacka om magplask.

Hur lyckat är det för POC att nu få en massa bad will i anslutning till detta? Det är ju bara att läsa diverse nationell och internationell (cykel)media för att inse vem som, rätt eller fel, blir bad guy i den här soppan. Dessutom tappar man all relevant exponering som sponsor när man genomdriver sitt avtal med följden att inga stora namn kommer synas med sponsorprylarna.

Och visserligen har ju både förbundet och de privata stallen rätt rent juridiskt. Det är ju inget som hindrar vare sig att stallen skriver
exklusiva avtal över flera år med sina åkare, eller att förbundet skriver ett separat avtal. Dock, förbundet måste ju rimligen varit mycket väl medvetet om hur exempelvis stallens redan existerande kontrakt med cyklisterna ser ut, och att det skulle krocka med det kontrakt som man själva skrev. Bilden blir ju att man helt enkelt chansat och sen försökt buffla igenom sina krav. Och det har ju i nuläget inte gått något vidare. Alls.

Mer fingertoppskänsla än så måste väl ändå ett litet resurssvagt förbund ha? Nu har man istället för ett bra VM framför sig cyklat rakt ner i diket och dessutom fått dubbelpunka...

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Att marknadschefen på SCF får sparken/slutar frivilligt ser jag som det minsta SCF bör göra. Stämmer det som Gary säger att detta har uppmärksammats sedan länge och styrelsen drivit på för att behålla avtalet bör hela styrelsen ställa sina platser till förfogande.

Det är en praktskandal för svensk cykling när det största affischnamnet och därtill i princip hela damlandslaget blir portade från VM för att SCF inte kan skriva ordentliga avtal.

Jenny Rissveds
Jag kan även tycka, baserat på vad Frischknecht säger i intervjun med Pinkbike, att UCI bör få en släng av sleven också. Att se över internationell praxis eller komma med en rekommendation till de nationella förbunden i en så pass viktig fråga är väl inte alldeles för mycket begärt? Frischknecht har ju rätt i att denna typ av avtal potentiellt kan sprida sig även till andra nationers förbund och gälla andra prylar, som då t.ex. cyklarna.

Edit: såg precis en Instagram-post också där flera åkare uttrycker sitt stöd i kommentarerna: https://www.instagram.com/p/BX0hiXllvdi/?taken-by=scottmtbracing

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Kristin sa:
Jag kan även tycka, baserat på vad Frischknecht säger i intervjun med Pinkbike, att UCI bör få en släng av sleven också. Att se över internationell praxis eller komma med en rekommendation till de nationella förbunden i en så pass viktig fråga är väl inte alldeles för mycket begärt? Frischknecht har ju rätt i att denna typ av avtal potentiellt kan sprida sig även till andra nationers förbund och gälla andra prylar, som då t.ex. cyklarna.

Edit: såg precis en Instagram-post också där flera åkare uttrycker sitt stöd i kommentarerna: https://www.instagram.com/p/BX0hiXllvdi/?taken-by=scottmtbracing

På landsvägssidan har det hänt för flera år sedan och de verkar ju ha klarat av det utan att någon har blivit stoppad.

http://www.cyclingnews.com/news/bradley-wiggins-back-in-action-at-the-challenge-mallorca-series/
"Because he is riding for Great Britain, Wiggins is racing on a Cervelo bike and in the red, white and blue colours of the national team. He will switch to his more often seen WIGGINS team colours and Pinarello bike next week for the Dubai Tour."

Skillnaden där är väl att det var ett stort och starkt förbund som cyklisternas sponsorer inte vågade bråka med.

Jenny Rissveds
Den som drev fram avtalet med POC gjorde det utan ha kritiska förutsättningar på plats.

Givet kännedom (högst troligt) om proffsåkarnas egna avtal, så hade den som drev fram avtalet med POC för att skapa ett hållbart avtal först behövt genomföra en diskussion med åkarna.

SCF hade en deal/undantag på EM i Sverige - då var de helt medvetna om vad som komma skulle på VM.

Arrogans, brist på professionalitet och annat verkar stå ivägen för svenska framgångar i VM.

POC borde också fattat risken med ett avtal som har tre parter (hjälmbäraren) där en av partnerna inte signar. Att bara tuta och köra är.....naivt??

Jenny Rissveds
Mats65 sa:
På landsvägssidan har det hänt för flera år sedan och de verkar ju ha klarat av det utan att någon har blivit stoppad.

http://www.cyclingnews.com/news/bradley-wiggins-back-in-action-at-the-challenge-mallorca-series/
"Because he is riding for Great Britain, Wiggins is racing on a Cervelo bike and in the red, white and blue colours of the national team. He will switch to his more often seen WIGGINS team colours and Pinarello bike next week for the Dubai Tour."

Skillnaden där är väl att det var ett stort och starkt förbund som cyklisternas sponsorer inte vågade bråka med.

Vet man något om hur Wiggins sponsoravtal såg ut? Och om nu UCI tycker att det är OK att nationella förbund tecknar sådana avtal så kan man ju säga det. Praxis ser olika ut i olika sporter, vilket konstaterats redan tidigare i tråden, och möjligen också inom olika discipliner. Som jag förstod det i Pinkbike-intervjun så hade man här explicit bett om hjälp från UCI med ett för sporten allvarligt dilemma. Att då inte steppa in och försöka hjälpa till att lösa problemet tycker jag är ganska fegt.

Jenny Rissveds
Cinder2i40 sa:
Capra ibex sa:
Eller så kan man lika gärna se det så här.
Kämpa scf! Tycker det är en skam att scott drar det så långt att dom vägrar vara med på VM om inte Jenny får köra i deras grejer.
Nej så kan man inte se det. Det här handlar om människor och det är där Anders Bromee inte fattar det. Jag bryr mig inte om vilken hjälm dom har på sig. Jag bryr mig om mtb sporten oavsett om det handlar om eliten eller dom som bara cyklar för det är roligt.
Och ändå så tycker du att SCF ska bli utan pengar och de ska hamna hos JR?
Hur mycket pengar lägger JR på nästa JR eller på att stå för en rejäl andel av JRs kostnader i samband med VM?

Jenny Rissveds
Glöm inte att hon har långt kontrakt med Oakley oxå som hon inte heller kan hålla enligt SCF klanteri... Så det är inte enbart Scott som har problem med SCF..

Jenny Rissveds
emmer sa:
Cinder2i40 sa:
Capra ibex sa:
Kämpa scf! Tycker det är en skam att scott drar det så långt att dom vägrar vara med på VM om inte Jenny får köra i deras grejer.
Nej så kan man inte se det. Det här handlar om människor och det är där Anders Bromee inte fattar det. Jag bryr mig inte om vilken hjälm dom har på sig. Jag bryr mig om mtb sporten oavsett om det handlar om eliten eller dom som bara cyklar för det är roligt.
Hur mycket pengar lägger JR på nästa JR eller på att stå för en rejäl andel av JRs kostnader i samband med VM?

Det handlar ju om pengar som inte var SCFs från första början. Det är ju knappast SCF som skapat Jennys framgångar.

Jenny Rissveds
ejma sa:
GarryJones sa:
Anders Bromée. Han tog fram ett avtalsförslag. Förbundets styrelse 2015 OCH 2016 har sagt ja till detta Man hade kunna säga nej.
Givetvis är styrelsen ansvariga för beslutet och inte en enskild person. I mitt tycke underligt att styrelsen valde att gå denna väg och skapat en konflikt som möjligen bidragit till Jennys minskade lust att träna och tävla.
Läste du resten av det du citerade? Det var årsmöte - vilket inkluderar alla distrikt o.s.v - som såg till att det drevs igenom och styrelsen ska följa den plan de föreslog för årsmötet (så som föreningar funkar).

Jenny Rissveds
theBrand sa:
emmer sa:
Cinder2i40 sa:
Capra ibex sa:

Det handlar ju om pengar som inte var SCFs från första början. Det är ju knappast SCF som skapat Jennys framgångar.

Nä, för hon har väl varit sponsrad av Scott sen hon började cykla?

Tillbaka
Topp