Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
ooms sa:
Helt otroligt, enligt uttalanden i den norska artikeln har denne AB alltså mörkat problemen för POC. De fick reda på det förra veckan när Scott tog kontakt för att direktförhandla, och POC erbjöd genast en lösning. Sedan har uppenbarligen AB satt sig på tvären för denna lösning. Åkarnas förtroende för denna figur måste ju vara i botten (om inte ännu lägre), och det finns ju bara en sak för styrelsen att göra om de vill återupprätta åkarnas förtroende.

Ja, vad kan man förvänta sej av en landsvägscyklist... ?

Jenny Rissveds
Är det verkligen möjligt att snittlönen är nära 700 000 kr per år? Kan det stämma? Hur fn motiveras sånna löner? Är det kotym att tjäna så om man jobbar å ett förbundskansli. Jag undrar jag. I såfall byter jag gärna bransch. Det finns nog inte många mtb cyklister i Sverige som nånsin haft en årslön i närheten av det.

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
vad är vinterstudion mot internet.. =) Martin Söderström drog flera tusen till Uppsala slott utan att annonsera lokalt.

Nu undrar hela cykelvärlden vad scf håller på med.
Med en snittlön på 688 000kr borde det funnits en riskanalys övre risken att förlora sitt eget jobb?

Men de körde på, vad kan de där söndercurlade mtb nissarna hitta på. Tacka o buga nu!

Jenny Rissveds
Intressant med POCartikeln. Ida Jansson som inte har något proffskontrakt på riktigt än men Specialized på G har haft en massa problem med Specialized vs SCF/POC. Hoppas det blir bättre för henne med. Jenny är redan i topp men Ida är på väg dit :D

Jenny Rissveds
Capra ibex sa:
Är det verkligen möjligt att snittlönen är nära 700 000 kr per år? Kan det stämma? Hur fn motiveras sånna löner? Är det kotym att tjäna så om man jobbar å ett förbundskansli. Jag undrar jag. I såfall byter jag gärna bransch. Det finns nog inte många mtb cyklister i Sverige som nånsin haft en årslön i närheten av det.

Jag har tagit siffrorna från årsredovisningen. Enligt årsredovisningen är de 5,7 anställda (någon/några jobbar inte heltid). Löner och andra ersättningar är 3 920 257 kr. 3 920 257/5,7=687 764kr per anställd och år.

Jenny Rissveds
"Selv om jeg nå får lov til å bruke egen hjelm og briller ser jeg ikke for meg at jeg kommer til å konkurrere for Sverige i internasjonale mesterskap igjen."

Jag är inte säker jag förstår norskan fullt ut här, men säger Jenny här att även om hon får lov att använda egen hjälm och glasögon så är det tveksamt om hon kommer att tävla för Sverige i internationella mästerskap igen?

Jenny Rissveds
Capra ibex sa:
Det kostar om man vill få de bästa!

Jenny Rissveds
Svensk cyklings framtid står alltså inför ett vägval; byt ut större delen av ledningen i SCF för att återvinna förtroendet eller hitta en ny Rissveds.

Jag är ganska säker på vad som är lättast att klara av.

Starkt jobbat av marknadschefen att så totalt demolera marknadsvärdet i det svenska landslaget.

Jenny Rissveds
Masjevel sa:
Capra ibex sa:
Det kostar om man vill få de bästa!

HAHA!

Jenny Rissveds
Pinnens sa:
Capra ibex sa:

Jag har tagit siffrorna från årsredovisningen. Enligt årsredovisningen är de 5,7 anställda (någon/några jobbar inte heltid). Löner och andra ersättningar är 3 920 257 kr. 3 920 257/5,7=687 764kr per anställd och år.

Kan det inte ingå ersättningar till andra som inte är anställda? typ landslagscoacher mekar chaufförer kommissarier....?

Jenny Rissveds
hm sa:
Pinnens sa:
Capra ibex sa:

Kan det inte ingå ersättningar till andra som inte är anställda? typ landslagscoacher mekar chaufförer kommissarier....?

Styrelsearvoden kanske ingår också?

Jenny Rissveds
Borde det inte vara vad personalen kostar förbundet ?
På den tiden jag hade koll på sånt här var lönekostnaderna 81 % , är rimligtvis mindre idag .
Blir ju inte så mkt kvar till lön då .......

M

Jenny Rissveds
hm sa:
Pinnens sa:
Capra ibex sa:

Om de inte är anställda går de nog in under "övriga externa kostnader" och inte "personalkostnader".

Jenny Rissveds
Manurhin2 sa:
Borde det inte vara vad personalen kostar förbundet ?
På den tiden jag hade koll på sånt här var lönekostnaderna 81 % , är rimligtvis mindre idag .
Blir ju inte så mkt kvar till lön då .......

M

Personalkostnaden är 5 723 884 kr enligt årsredovisningen. Lönekostnaderna är betydligt mindre (3 920 000 kr). Mao ca 688 000 kr i snitt per person om man dela lönekostnaden med antalet anställda.

Jenny Rissveds
ooms sa:
"Selv om jeg nå får lov til å bruke egen hjelm og briller ser jeg ikke for meg at jeg kommer til å konkurrere for Sverige i internasjonale mesterskap igjen."

Jag är inte säker jag förstår norskan fullt ut här, men säger Jenny här att även om hon får lov att använda egen hjälm och glasögon så är det tveksamt om hon kommer att tävla för Sverige i internationella mästerskap igen?
Ja så säger hon enligt den sidan..

Jenny Rissveds
Jag är mest förvånad över att Poc försätter sig i denna situation genom att samarbeta med klåparna på SCF. Ansvarig för samarbetet med SCF hos Poc har orsakat varumärket stor skada. Nu krishanterar man lite halvhjärtat och försöker lappa och laga. Menade Poc allvar skulle allt samarbete med SCF upphöra med omedelbar verkan.

Poc har alltid gjort skitfula vattenskallehjälmar, och ansvarig för prissättning går förmodligen konstant på kokain. Men en sak måste man ge dem: företaget har skickligt byggt upp ett varumärke som sålts och inbringat stora summor pengar två gånger de senaste tio åren. Men nu pissar de alltså ned sin brand equity ihop med SCF, en organisation som har absolut noll värde att erbjuda Poc. Mycket märkligt.

Ett PR-haveri av stora mått som fått fäste internationellt. Stefan Ytterborn gråter inombords.

Jenny Rissveds
Jenny Rissveds
Detta måste vara den bästa VM-uppladdningen någonsin. Har vi stordåd att vänta?

Eller är sån här skit något som suger massor av energi och fokus från vad som är viktigt för att prestera?

Jenny Rissveds
lleberg sa:
Detta måste vara den bästa VM-uppladdningen någonsin. Har vi stordåd att vänta?

Eller är sån här skit något som suger massor av energi och fokus från vad som är viktigt för att prestera?

Ja, följer femårsplanen som antogs på senaste förbundsmötet till punkt och pricka. Det är det här som gör skiljer Sverige från de andra amatörnationerna och det är därför vi är favoriter. Kokande av ilska och adrenalin behövs ingen annan doping för att vinna vm, så det är väl utfört arbete från ledningen som kan förvänta sig bonusar till jul.

Jenny Rissveds
Jenny Rissveds
fhloston sa:
ForesterGuy sa:
fhloston sa:
Kristoffer R sa:
Pinnens sa:
Jag tror att Anders Bromée kan börja se sig om efter ett nytt jobb, eller vad säger ni?

Han lär åka ut innan månaden är slut.

Har han fallskärm?

Vad är det för fabrikat? POC?

Nåja han kanske får nöja sig med ett ryggskydd.

Om man inte har ryggrad då?

Jenny Rissveds
Jenny Rissveds
Pinnens sa:
Capra ibex sa:

Men med så få anställda så räcker det med en anställd med rejält hög lön så blir snittet högt. Så jag tror inte läslusten tjänar i närheten av det men uppenbarligen för någon/några det.

Jenny Rissveds
Anders Bromé har väl bara genomfört det som beslutats i demokratisk ordning av medlemmarna på förbundsstämman? Eller hur brukar det funka inom SCF?

Jenny Rissveds
Stream sa:
Anders Bromé har väl bara genomfört det som beslutats i demokratisk ordning av medlemmarna på förbundsstämman? Eller hur brukar det funka inom SCF?
Beror ju lite på HUR man genomför saker också. Läs den norska artikeln/sammanfattningen som länkas högre upp i tråden, så får du bilda dig din egen uppfattning om hur han agerat.
Min slutsats är väl att det kanske inte är så lyckat att sätta upphovsmannen till denna typ av avtal att även driva igenom det på alla nivåer, lätt att det går prestige i det då och det ska drivas igenom till varje pris...

Jenny Rissveds
Jag var verksamhetsrevisor mars 2015-2017.
Förbundet hade problem med ekonomin under 2016.
Ni är helt ut och cyklar om årslönen.

"Enligt årsredovisningen är de 5,7 anställda (någon/några jobbar inte heltid). Löner och andra ersättningar är 3 920 257 kr. 3 920 257/5,7=687 764kr per anställd och år."

"För det första så innehåller siffran 3,9 miljoner även traktamente och andra kostnader för kommissarier. Sedan finns det arbetsgivaravgifter. Om GS hade en hög månadslön så kan ni räkna ut att Anders Bromée har en vanlig lön för en kanslist i ett SF. Styrelsen har för övrigt inget arvode i förbundet. "

Men sedan kan jag inte förstå varför ni är så sugen att hänga Anders Bromée i denna fråga. Han tog fram ett avtalsförslag. Förbundets GS och styrelse sade ja. Anders hade inte den befogenhet, Det presenterades vid årsmöte 2017. Jag - ordförande i Dalarnas CF - var där för att stoppa det. Men jag fick ingen med mig. Vi tar de demokratiska beslut vi tar. Föreningar som avstår sin rösträtt har inget att säga till. Därför kan man bara konstatera att förbundets 460 föreningar till 100% ställer sig bakom detta direkt (eller indirekt via att avstår sin rösträtt).

En lösning är ändå på gång.
http://scf.se/forbundet/2254-2/
Watch this Space

... Please stop your witch hunt of Anders Bromée.

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Dr_Rydell sa:
Mr Bottecchia sa:
fhloston sa:
Kristoffer R sa:
Pinnens sa:
Jag tror att Anders Bromée kan börja se sig om efter ett nytt jobb, eller vad säger ni?

Han lär åka ut innan månaden är slut.

Har han fallskärm?

Hövding?
De ångrar sig nog nu att de inte valde hövding. Då hade Jenny kunnat ha ett pannband med Scottlogga och alla varit nöjda och glada!

:)

Jenny Rissveds
A dispute over clothing is a really sad reason to end up not competing, and we really feel for Jenny. Imagine being someone who’s willing to exclude an Olympic champion from a team, because of something like this? It seems extremely shortsighted to us. And above all it’s surely about time the UCI stepped in and cleared things up for everyone.

Jenny Rissveds
GarryJones sa:

"Enligt årsredovisningen är de 5,7 anställda (någon/några jobbar inte heltid). Löner och andra ersättningar är 3 920 257 kr. 3 920 257/5,7=687 764kr per anställd och år."

"För det första så innehåller siffran 3,9 miljoner även traktamente och andra kostnader för kommissarier. Sedan finns det arbetsgivaravgifter. Om GS hade en hög månadslön så kan ni räkna ut att Anders Bromée har en vanlig lön för en kanslist i ett SF. Styrelsen har för övrigt inget arvode i förbundet. "

Men sedan kan jag inte förstå varför ni är så sugen att hänga Anders Bromée i denna fråga. Han tog fram ett avtalsförslag. Förbundets GS och styrelse sade ja. Anders hade inte den befogenhet, Det presenterades vid årsmöte 2017. Jag - ordförande i Dalarnas CF - var där för att stoppa det. Men jag fick ingen med mig. Vi tar de demokratiska beslut vi tar. Föreningar som avstår sin rösträtt har inget att säga till. Därför kan man bara konstatera att förbundets 460 föreningar till 100% ställer sig bakom detta direkt (eller indirekt via att avstår sin rösträtt).

Watch this Space

Avgå alla! Utom Garry...

Jenny Rissveds
GarryJones sa:

Watch this Space

Fast om man skall tro på norska artikel så kommer inte Jenny köra för Sverige något mer i alla fall... Har DCF varit kontakt med Jenny?

Jenny Rissveds
GarryJones sa:

Watch this Space

Om man nu
- tagit fram ett skräpavtal med en sponsor
- tryckt igenom det i styrelsen
- jagat idrottarna med det
- skapat en konflikt som innebär att tre av landets bästa idrottare inte kan ställa upp i VM
- skapat en mediakris

Ja, då förtjänar man väl en viss kritik, eller?

Tillbaka
Topp