Jag var verksamhetsrevisor mars 2015-2017.
Förbundet hade problem med ekonomin under 2016.
Ni är helt ut och cyklar om årslönen.
"Enligt årsredovisningen är de 5,7 anställda (någon/några jobbar inte heltid). Löner och andra ersättningar är 3 920 257 kr. 3 920 257/5,7=687 764kr per anställd och år."
"För det första så innehåller siffran 3,9 miljoner även traktamente och andra kostnader för kommissarier. Sedan finns det arbetsgivaravgifter. Om GS hade en hög månadslön så kan ni räkna ut att Anders Bromée har en vanlig lön för en kanslist i ett SF. Styrelsen har för övrigt inget arvode i förbundet. "
Men sedan kan jag inte förstå varför ni är så sugen att hänga Anders Bromée i denna fråga. Han tog fram ett avtalsförslag. Förbundets GS och styrelse sade ja. Anders hade inte den befogenhet, Det presenterades vid årsmöte 2017. Jag - ordförande i Dalarnas CF - var där för att stoppa det. Men jag fick ingen med mig. Vi tar de demokratiska beslut vi tar. Föreningar som avstår sin rösträtt har inget att säga till. Därför kan man bara konstatera att förbundets 460 föreningar till 100% ställer sig bakom detta direkt (eller indirekt via att avstår sin rösträtt).
En lösning är ändå på gång.
http://scf.se/forbundet/2254-2/
Watch this Space
... Please stop your witch hunt of Anders Bromée.