Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Börne sa:
Jo man ser det även på Instagram där dom hyllar varandra osv, trevligt.jingleyschmidt sa:Känns som att de flesta är väldigt glada för varandras skull överlag. :D
Hon skulle kört den i fredags.Davewolf sa:Har hon poäng för Short Track nu?
Fast det berodde inte på att hon hade tillräckligt med poäng. Så personens fråga kvarstårHasseL sa:Hon skulle kört den i fredags.Davewolf sa:Har hon poäng för Short Track nu?
HasseL sa:Hon skulle kört den i fredags.Davewolf sa:Har hon poäng för Short Track nu?
ejma sa:Är Jennys klättringsteknik ny? Hon sitter helt stilla med överkroppen vilket hon ser ut att vara ganska ensam om. Hon ser ut att köra energisnålt och väljer passager med minsta möjliga hinder. Hon såg ut att ha en betydligt bättre raceplan den här gången. Kanske har hon inte kapacitet som Neff än, men väldigt bra kört ändå. Tredjeplats är fruktansvärt bra med tanke på det lilla tävlandet hon har i kroppen.
Nej, kvalificeringssystemet är i mitt tycke idiotiskt utformat då det bygger alldeles för mkt på nationspoäng. Detta var vad jag kom fram till när jag försökte förstå "eländet". https://happyride.se/forum/read.php/1/2486044/3582940#msg-3582940 Bara att hoppas att Jenny drar in bra med poäng framöver så att det blir kvalificering och att det kommer ner till om andra svenska åkare plockar poäng eller inte.patricd sa:Om jag fattat det hela rätt så siktar hon väl på OS nästa år. Då försöker jag fatta kvalificeringssytemet:
http://uec.ch/resources/Olympics Eu...ualification_System_Mountain_Bike_english.PDF
Det verkar inte finnas någon friplats för regerande mästare vad jag kan se.
För att få en plats måste Sverige rankas topp 21 i en summa av rankingen per 28/5 i år och samma datum nästa år. Den 28/5 i år var Sverige på 31:a plats.
Sen verkar det vara så att man kan bli högst rankad nation på VM efter att de nationer som redan kvalificerat sig dragits bort.
Inte så lätt det här.
Har jag fattat rätt?
I så fall verkar det inte alls som om det är en självklarhet att hon får starta.
jonte987 sa:Tydligen var hon top 47 av de som ställde upp sen ramlade hon in på plats 35 på xcc av 40. Från total ranking 66. Hennes nya ranking räknas nog snart fram.
Är det normalt att 20 inte ställer upp så är det inte långt kvar.
20m!? ;-)NickPick sa:jonte987 sa:Tydligen var hon top 47 av de som ställde upp sen ramlade hon in på plats 35 på xcc av 40. Från total ranking 66. Hennes nya ranking räknas nog snart fram.
Det är normalt att folk avstår när dom ändå inte har något att vinna på det, då är det bättre att fokusera på söndagens viktiga race istället...
20m flat out tar ju på hjärta och lungor.
NickPick sa:jonte987 sa:Tydligen var hon top 47 av de som ställde upp sen ramlade hon in på plats 35 på xcc av 40. Från total ranking 66. Hennes nya ranking räknas nog snart fram.
Det är normalt att folk avstår när dom ändå inte har något att vinna på det, då är det bättre att fokusera på söndagens viktiga race istället...
20m flat out tar ju på hjärta och lungor.
GoranS sa:Hon hade 510 poäng innan loppet, tredjeplatsen ger 160 poäng, så hon bör ha 670 poäng. På existerande ranking hade det gett en 46:e plats.
Cinder2i40 sa:Eller köra för det är kul.
Cinder2i40 sa:Eller köra för det är kul.
NEFF Jolanda 8 2 2 2 CAMPUZANO CHAVEZ PEON 11 4 - - FERRAND PREVOT Pauline 9 12 5 1 TERPSTRA Anne 7 1 7 12 RISSVEDS Jenny 33 5 9 3 COURTNEY Kate 1 8 1 17 BELOMOINA Yana 13 3 11 4 FREI Sina 4 9 4 11 BRANDAU Elisabeth 24 10 3 21 MCCONNELL Rebecca 2 20 8 7 SMITH Haley 3 16 6 22
Skogssnigeln sa:(Försökte leta efter något sätt att formatera tabeller på forumet men hittade bara trådar om att byta forummmotor. Vill inte peta i det getingbot.)
Alex Supertramp sa:Finns det ingen bild från podiet? Försökt googla, men oxå tagit en drink.
jonte987 sa:Flera bilder och omnämnande. Come back story of the year https://m.pinkbike.com/news/turning-tides-val-di-sole-world-cup-xc-photo-epic.html
Alex Supertramp sa:Fan vad starkt! Såg recapen nu. Snart blir det en vinst, och sedermera ännu ett OS-guld. Herregud... Jenny!
Som larsaw säger, att det går bra är mindre viktigt. Men när det går bra är det dubbelt roligt!larsaw sa:Alex Supertramp sa:Fan vad starkt! Såg recapen nu. Snart blir det en vinst, och sedermera ännu ett OS-guld. Herregud... Jenny!
+1/2 framför allt så önskar jag/vi att Jenny trivs med sin satsning och kan finna livsglädje med sin verksamhet. FRID!
Kitty hittade väl listan vid lunchtid förra fredagen? Kolla tidigare i tråden.Per Björk sa:Hur vet man om Jenny kommer köra XCC Short track idag? Hittar ingen startlista?
https://www.mtbworldcup.ch/microsites-assets/mountain-bike-world-cup/pdf/teilnehmer-liste.pdfjonte987 sa:Frågan är om det finns en lista på vilka som överhuvudtaget är på plats. Det är troligt att hon är top 40 av de som är i spel?