Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
IMG_1054.jpeg

IMG_1055.jpeg

IMG_1056.jpeg

IMG_1058.jpeg

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Är det många borta jämfört med förra året, hoppar dom över världscupen till fördel för OS? Tänker Puck Pieterse och Pauline Ferrand-Prévot, fler?
Jennys form känns ju otroligt bra men man kan ju bara mäta sig med dom som deltar.

Jenny Rissveds
De flesta är väl med jämfört med tidigar? Förra året kollade jag inte. Det är de yngre som inte syns till så mycket? Kate och Neff är uppe och nosar. Eve också.

Jenny Rissveds
Är det många borta jämfört med förra året, hoppar dom över världscupen till fördel för OS? Tänker Puck Pieterse och Pauline Ferrand-Prévot, fler?
Jennys form känns ju otroligt bra men man kan ju bara mäta sig med dom som deltar.
Enligt hennes Insta så verkar Pauline F-P ha kört några lopp i Shimano Super Cup Massi i år? Hur är den serien jämfört med UCI's MTB World Series?

Puck P. verkar kört lite mer lokala/europeiska lopp enligt resultatlistorna:

Jenny Rissveds
Jenny Rissveds
Vet inte riktigt hur man ska tolka denna. Överträning eller skada?
dålig känsla, "mauvaises sensations", enligt l'équipe. nog klokt att inte köra vidare när hon redan var klar för os.

Jenny Rissveds
Jag var inte beredd på att shorttracken skulle köras mitt på dagen, kanske fler som vill se repris så...
vilken jä¤la smäll, hon såg inte så mallig ut när de ledde henne från banan efter loppet

Jenny Rissveds
Ingen Jenny i xcc:n idag. Sjuk? Tråkigt när man bänkat sig för att heja.. Har inte sett någon info från teamet på insta om detta heller.. Någon som vet?
Ja riktigt tråkigt, det sista Team 31 skrev var att nu är hela teamet samlat igen.

Som sagt, här väntar man hela dagen lite halvseg efter midsommar sen blev det antiklimax av det hela!!

Jenny Rissveds
Står att hon känner av symptom av hjärnskakning efter en crash på träningen på Instagram nu.

Fan va surt, inte alls samma när inte Jenny är med, resten av Team 31 hänger ju inte med så syns ju knappt i bild bara.

Jenny Rissveds
Hon hade ju en hård krash för en månad sedan, så hon bör ju vara väldigt försiktig om går omkull igen.
tråkigt för oss men bra att hon tar hand om sig långsiktigt.

Jenny Rissveds
Hon hade ju en hård krash för en månad sedan, så hon bör ju vara väldigt försiktig om går omkull igen.
tråkigt för oss men bra att hon tar hand om sig långsiktigt.
Jo... givetvis ska hon inte chansa med en eventuell hjärnskakning. Banan var ju så pass att teamen sa ifrån vad gäller säkerheten så dom fick ju göra vissa justeringar. Dom föll ju lite varstans i den där branta nerförsbacken i leran på träningen såg man på Discovery+ samt en av damerna flög över fångstnätet under XCC racet. Vi får hoppas Jenny är i ordentlig form till OS.

Jenny Rissveds
Det kommer nog info när det finns nåt relevant att berätta. Som jonte är inne på, en av anledningarna till att laget finns är väl just att lätta det mediala trycket jmf med vad som är kutym.

Jenny Rissveds
Driver eller kontrollerar varumärket? Det senare vet jag inte men det förra är väl sannolikt team manager och team-direktör enligt hemsida.

Jag tänker att det var ett "skämt" att den som grundade ett team för att slippa pressen skulle få sparken från detta team pga av ett vunnit lopp -24 följt av skada skulle vara för dåligt.

Jenny Rissveds
Driver eller kontrollerar varumärket? Det senare vet jag inte men det förra är väl sannolikt team manager och team-direktör enligt hemsida.

Jag tänker att det var ett "skämt" att den som grundade ett team för att slippa pressen skulle få sparken från detta team pga av ett vunnit lopp -24 följt av skada skulle vara för dåligt.
Så det är Jennys egna lag som hon grundat?
Okej det visste jag inte alls. Trodde hon var anställd fick sin lön och arbetsgivaravgift betald därifrån och material från team/sponsorer.

Jenny Rissveds
Så det är Jennys egna lag som hon grundat?
Okej det visste jag inte alls. Trodde hon var anställd fick sin lön och arbetsgivaravgift betald därifrån och material från team/sponsorer.
Hur ägarstrukturen ser ut har jag ingen aning om, Men hon startade eget för att slippa press och krav från stora sponsorer/ägare och vara helt fri att göra det som kändes bäst för henne. Teamnamnet kommer från barnkonventionen artikel 31.

Artikel 31​

♥︎ Du ska ha tid att leka och vila. Det är viktigt för att du ska må bra.

Tillbaka
Topp