Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Ingen aning hur fördelning är, men jag har ju sett några lvg-SM i Uppsala och det är ju typ närmast sörjande i publiken. Då har det ändå skrivits en del i lokaltidningen inför och även nämnts i radio. Just att det går midsommarhelgen är ju inte heller nån höjdare publikmässigt.
För lvg är det ju internationella kalendern som styr, och det är väl en vecka då alla länder kör sina nationella mästerskap. Brukar vara midsommar-veckan. Vet inte hur det är med mtb, men verkar ju inte alls vara samma mängd internationella tävlingar, iaf inte på topp-nivå. Är det typ 7-8 världscup-helger på en säsong?
XCC- och XCO-SM körs ”alltid” vecka 29
samtidigt som andra länder kör sina nationsmästerskap

Jenny Rissveds
Märklig tanke att inget skulle kunna göras annorlunda. Tror det finns hjälp att få om man fastnar i sådana tankemönster.

Det närmsta vi kan komma marknadsföring är alltså tankar kring varbölder i gumpa på ett obskyrt gubbforum. Jag medger att jag borde insett att om h50 ska köra SM så kanske fler ska det....

Om nu JR pga anledningar inte vill marknadsföra mer direkt/ kopplat till event så vill jag undvika att ha synpunkter på det men nog borde det gå att låta någon praktikant lägga ut lite på sk social media.
Tex intervjua H50 inför starten om nu samtliga högre rankade är så pass blyga att det är helt omöjligt att få dem att lägga ut nåt.
Dom har ju typ gjort allt som kommit upp här tråden (tror jag) . Skulle väl iofs kunna anställa nån influenser..? Men dom gubbcyklister som bloggar fortfarande har väl gjort det inför nu också .
Scf har skrivit på sin hemsida, mailutskick, och i sociala medier, iaf Facebook som är min kanal, vad det gäller insta , snapchat, x + andra vet jag inte och antar dom gått ut med nån pressrelease..?
Samma sak med arrangörsklubben och allebike som gjort samma sak .
Hur stor publik var det på xce under sm veckan ? Mer än några stycken som råkade passera när det gick mitt i en av Sveriges största städer ..
Är helt enkelt svårt att locka svenskar till event... min holländska svåger tycker det är helt sjuk att det inte finns öl-tält på liknade event . Nu bor han i Dalarna och säger att fira midsommar i Holland som här och dansa runt en stång utan öl-tält vore otänkbart... Kanske är hann något på spåren :)
Jag har själv försökt anorda mtb tävlingar i sthlm området. Och trots Facebook, happyride och andra kanaler dyker det upp 1/100 del av alla mtb cyklister i området. Och av dom som kommer har bara 1/10 tagit till sig av informationen man försökt få ut om vad som gäller vid just denna tävling om starter Nummerlappar mm..

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Ja, det skulle jag säkert kunna göra även om jag tycker att det inte kan vara ett omöjligt uppdrag att hitta nån inom SCF som sprider infon på olika sätt som inte kostar pengar. T ex på happyride och sociala medier.

Ett sätt att få nya medlemmar kan vara att låta dom utanför xc-kretsen veta hur man kan se tävlingarna live. Nu i semestertider tror jag säkert att man skulle kunna se t ex sm som ett kul event att kolla på om man finns i närheten. Speciellt om man redan har en gnutta träningsintresse eller gillar att vara i skogen.
Det var spritt på sociala media? Var där jag såg det?

Jenny Rissveds
Jag är nog för gammal, men jag tycker inte Facebook är nån bra kanal för att sprida info om olika event.
En hederlig hemsida är bättre tycker jag.
Jag tycker som vanligt tvärtom.
Fb är som klippt o skuret för det och dess bästa del . Med ett enkelt gilla tryck eller joina eventet blir man uppdaterad och påmind, man ser vad sina vänner och likasinnade är intresserade av och ska gå på .. hemsidor kräver ju ett aktivt sökande av ev event man redan känner till .. Och sen när man väl funnit något är det lika snabbt bortglömt ..

Jenny Rissveds
Jag tycker som vanligt tvärtom.
Fb är som klippt o skuret för det och dess bästa del . Med ett enkelt gilla tryck eller joina eventet blir man uppdaterad och påmind, man ser vad sina vänner och likasinnade är intresserade av och ska gå på .. hemsidor kräver ju ett aktivt sökande av ev event man redan känner till .. Och sen när man väl funnit något är det lika snabbt bortglömt ..
Jo, men det bygger väl på att man är medlem på Facebook? Något jag varken är eller vill....

Jenny Rissveds
Hon verkar på, även mentalt❤️

Screenshot_20240723_172557_Facebook.jpg

Jenny Rissveds
Blev lite förvånad att Emil inte noterade det när han förklarade varför Jenny tog flaskan bara för att direkt slänga den.
Jag tyckte att Emil tvekade lite just där, som att han var påväg att säga något.

Tror inte det kommer överklagas, och det tycker jag är rätt. Tror inte heller att Jenny skulle uppskatta ett överklagande.

Stort grattis Jenny! Vilken fantastisk prestation!

Jenny Rissveds
Verkar som holländarna kände sig för
Ungefär en timme senare kom besked från juryn om att de tre medaljörerna står kvar.

– Vi pratade precis med juryn om vad som har hänt. De visste om situationen och de har kommit fram till att inte göra något åt medaljörerna, säger Gerben de Knegt.

Tillbaka
Topp