Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Det är en tydligen en regel som bara gäller på OS, vanliga världscupen är det ingen sådan regel men Jenny sa i intervjun på max att det är en oskriven regel bland dom tävlande att man attackerar inte i feed zone.
Jo, men rimligt ändå att man bara får gå in i teknisk zon när man behöver nåt där. I de fall det är en avgränsad zon dvs.
Så att regeln är kass vet jag inte om jag håller med om.

Jenny Rissveds
Det var en något kortare väg. Dum planering av den tekniska zonen. Men kanske var svårt hitta en bra plats där inte var höger innerspår. Antar de inte vill ha den på vänster sida då det försvårar langning för alla högerhänta

Jenny Rissveds
För tio år sen när jag startade tråden så skrev jag att hon är så duktig att hon förtjänar en egen tråd. Fantastiskt att det fortfarande är så. Vinst i Cykelvasan ?

[edit:alltså inte Vasaloppet]

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
För tio år sen när jag startade tråden så skrev jag att hon är så duktig att hon förtjänar en egen tråd. Fantastiskt att det fortfarande är så. Vinst i Vasaloppet ?

Nej, vinst i Cykelvasan. Vasaloppet går på skidor första söndagen i mars.

Jenny Rissveds
Tidigare har det hänt att SVT släppt rättigheter till lopp de inte sänder. Då kanske det går att se på UCI:s Youtubekanal. Annars är det nog VPN eller Tiz Cycling som gäller

Jenny Rissveds
Jag orkar inte läsa allt det finstilta men jag hoppas att vi får tillgång till sändningarna som SVT inte behagar visa då (shorttrack och eliten i downhill)???

Jag kunde inte låta bli att skicka ett mejl till SVT sport och fråga varför de skriver om försvunna Rwandier och överbetalda engelsmän som tackar för sig i Engelska landslaget, när de istället kan hylla vår Junior VM -silverhjältinna. Passade på att be dem informera UCI om att de inte tänker sända så mycket från Andorra och att UCI kan släppa fram sändningarna på Youtube, ifall jag fattat saken rätt.

Jenny Rissveds
Tyvärr säger listorna på https://www.uci.org/watch-uci-events/74lrepukG4z4gIeSaQxANg nu att Sverige kommer geoblockas på Youtube. Troligen för att de har informationen att sändningarna på fredag och lördag går Pan European på Eurosport 2 och Sverige räknas upp som ett av länderna som det är tillgängligt i. Vill man lösa det får man nog maila Eurosport så de informerar UCI med korrekt info.

Jenny Rissveds
Hur går det med UCI? Om du lyckas kommer jag nominera dig till bragdguldet.
Ingen återkoppling än såklart.

Förutom en allmän e-post på UCI så fick nån på media-avdelningen en kopia. Kul autosvar.

1000001567.png

Jenny Rissveds
Open Source och utvecklas av pålitliga kryptoexperter. Den enda kommunikationsappen du kan lita på.
Däremot är det väl halvjobbigt att använda en kommunikationsapp som inga andra gör som man känner. ? Det är ju inte säkert att halva släkten, barn, föräldrar och ens bekanta är lika nojiga menar jag. I och för sig kan man få väldigt givande samtal med sig själv. (y)

Jenny Rissveds
Skulle jag ha en knäppgök i släkten som ville byta nuvarande Messenger/WhatsApp-grupper för delning av semesterbilder och julplanering mot ett krypterat alternativ skulle jag… sucka. Tror jag.

Jenny Rissveds
Skulle jag ha en knäppgök i släkten som ville byta nuvarande Messenger/WhatsApp-grupper för delning av semesterbilder och julplanering mot ett krypterat alternativ skulle jag… sucka. Tror jag.
Först tog de julplanerarna men jag sa inget för jag planerar inte julen,
Sen kom de för semesterbildsdelarna men jag gjorde inget för jag delar inte mina semesterbilder,
Sen kom de för mig....
Men för att gå tillbaka till ämnet. Var kan man se kvällens tävling?

(nej, jag tänker inte köpa ett abonnemang för en kort tävling)

Är alltid svaret på den frågan

Jenny Rissveds
Däremot är det väl halvjobbigt att använda en kommunikationsapp som inga andra gör som man känner. ? Det är ju inte säkert att halva släkten, barn, föräldrar och ens bekanta är lika nojiga menar jag. I och för sig kan man få väldigt givande samtal med sig själv. (y)
Det gick ju tydligen bra att börja använda alla möjliga jävla kommunikationsappar och sociala medier, så varför skulle det vara problem med en till?

Jenny Rissveds
Men nån knäppgök måste ju ha börjat med Messenger/WhatsApp och fått resten med sig, så varför skulle det vara problem att lura med sig fårskocken en gång till?

Jenny Rissveds
Först tog de julplanerarna men jag sa inget för jag planerar inte julen,
Sen kom de för semesterbildsdelarna men jag gjorde inget för jag delar inte mina semesterbilder,
Sen kom de för mig....
Om Elon eller nån kines har lust att kolla mina semesterbilder så får de göra det. Jag ”rasar” inte över det, blir snarare lite smickrad.
Men nån knäppgök måste ju ha börjat med Messenger/WhatsApp och fått resten med sig, så varför skulle det vara problem att lura med sig fårskocken en gång till?
Att ha en kommunikationsapp är en jättebra grej tycker jag. Att ha två är lite mycket, ärligt talat. Varför skulle jag vilja ha tre?

Jenny Rissveds
Tyvärr säger listorna på https://www.uci.org/watch-uci-events/74lrepukG4z4gIeSaQxANg nu att Sverige kommer geoblockas på Youtube. Troligen för att de har informationen att sändningarna på fredag och lördag går Pan European på Eurosport 2 och Sverige räknas upp som ett av länderna som det är tillgängligt i. Vill man lösa det får man nog maila Eurosport så de informerar UCI med korrekt info.
Jag tolkar listorna som att det skulle vara tillgängligt i Sverige?

Tillbaka
Topp