Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Nja, vi fokuserar på hennes tävlingar och att hon just nu är i storform, med några konkurrenter på uppgång.

För race-incidenter är det race marshals/domare som bedömer det, oberoende av vad alla andra tycker. Gäller ju alla sporter, domarna måste ju i stunden, eller efter möte under tävling/match bestämma eventuell påföljd. Så allt är nog uttömt gällande incidenten.
 
Jenny Rissveds
Ja det är väl fint att kvinnorna får lite å Hejja på !
Jag vet int hur det är i cyckel världen , men i många andra utav de världar jag hamnar i så är det alltid konstigt .

Heja Heja
 
Jenny Rissveds
Rissveds rejält efter Frei i XCC. Har kortloppen lägre status jämfört med XCO eller hur ska det förstås?

XCO är olympiska distansen. Men skulle inte tänka att Jenny inte vinner den pga statusen. XCC kräver explosivitet på slutet, snabbaste åkare är ofta tillsammans hela vägen. Jenny vill åka iväg i början och bygga upp marginal över hela loppet. Spurt verkar inte vara hennes starkaste grej.
 
Jenny Rissveds
ja, topp 8 (tror jag det var) från XCC blir första raden på XCO osv.

Hon är ju trots allt europamästare i XCC, så helt kass är hon inte på spurter heller. Hon sa i intervjun att hon var väldigt mentalt trött i fredags efter alla kommentarer kring Savilia Blunk och att det påverkade hennes prestation. (tyvärr lär väl kommentarerna fortsätta när hon säger att hon påverkas av dem, verkar vara en smått fanatisk fan-base runt Blunk)
 
Tillbaka
Topp