Johnny watts 365 - någon som testat?

Valhalla_

Aktiv medlem
Sugen på johnny watts 365 till pendlaren. Vore skönt att slippa byta däck varje vinter. Någon som testat hur de presterar på snö och is?

1694070814130.png

Inte testat men är riktigt sugen på att testa dubbfria vinterdäck till cykeln. Undra om det kommer fastna lika mycket grus i dessa som det gör i bilens sajpningar?

@Valhalla_
Ja, om alla Happy pendlare går över till johnny watts 365 så blir vi starka som f-n, typ stridsvagnsstarka, du hade tänkt dem som året runt däck? Hur långt pendlar du, 500 meter?

Skämt åsido, de kanske rullar på fint, bara jag som blev rädd av bilden. En hel del har att göra med också hur din pendlingsväg är.

Senast ändrad:
Känns som du lär förlora mer tid i rullmotstånd än vad det tar att byta däck ett par gånger per år. Man ska pendla på riktigt fina grejer så det blir så roligt som möjligt tänker jag!?

Känns som du lär förlora mer tid i rullmotstånd än vad det tar att byta däck ett par gånger per år. Man ska pendla på riktigt fina grejer så det blir så roligt som möjligt tänker jag!?
Lika härligt när man hör ljudet av dubb mitt i sommaren från cyklister som inte orkat byta..

Väger nästan inte säga det, men kankse är det till TS el-pendlare?

Jag ser nu dock att däcket är tänkt till SUV:

2023-09-08-08-05-25-807.jpg

@Valhalla_
Ja, om alla Happy pendlare går över till johnny watts 365 så blir vi starka som f-n, typ stridsvagnsstarka, du hade tänkt dem som året runt däck? Hur långt pendlar du, 500 meter?

Skämt åsido, de kanske rullar på fint, bara jag som blev rädd av bilden. En hel del har att göra med också hur din pendlingsväg är.
Pendlar 1,1 mil enkelväg på grus mestadels.

men kankse är det till TS el-pendlare?
Shh... ?
Nu handlar ju tråden om däck, inte om specifika cyklar ?

Jag har även funderat lite på dessa till min trailhoj men tror nog jag får bättre grepp med butcher/eliminator-kombon jag har på nu. Förra vintern gick det fint i alla fall.

Sport utility vehicle passar ju in på cykel helt okej.

Sant!

Men hos bilar är det oftast inte bilen som används sportig (kanske transporterar man en cykel). Hos cyklar skulle det motsvara en el-enduro med 160 mm slag som används för att handla mat. Det ser man faktiskt rätt ofta i tyska städer.

Tillbaka
Topp