[Kalender] Happyride MTB Halland/sås

Som vanligt så levererar Kalle och Jon!

Blev nästan en tur av episka mått på Hallandsåsen +ANNAT

Solen sken och det var fantastiskt väder, möjligen lite väl blåsigt. Men det blev lycra i skogen och en inte helt korrekt funktionströja. Turen gick på stigar, singletracks, grusvägar, lite asfalt, mer stigar, samt egenuppfunna stigar (ja, alltså stigen var säkert där, under halvmetern med gräs och vildsäd). Så toppar vi allt detta med lite Downhill på Vallåsen (XC-Cup slingan). Sjukt kul hade jag m.fl. Lite misär fick vi smaka på också, pyspunka och ett nästan avhoppat fatbike däck, samt en exploderande vevarm :(

Jag och Johan hann knappt ens hem till Munka (i bil), innan misärregnet med domedagsåskan slog ner.

Totalt nästan 50km körda (Min edge vaknade lite sent)

Skarmavbild2015-08-04kl.22.24.26.png

Stort tack till Kalle för en fin guidning i kalasväder på kalasstigar. Kommer att kännas i benen i morgon :) Har lite ont i höften efter vurpan :)

Har ni någon fil på rundan eller några andra rundor i området som ni vill dela med er av?
Jag utgår från skummeslöv ibland och det brukar bli något varv i skogarnarna längs stranden och några vändor upp på hallandsåsen har dock bara hittat asfalt där.
Gärna kuperat och lite tekniskt då den typ av terräng saknas där jag bor normalt!

Hej, åh, hade velat vara med... kan man från nån av sajterna få fram en gpx-fil? Kikade, men är inte medlem, men kanske går om jag registrerar mig?
Hälsningar Jonna (Växjöbo)

Tack alla för en riktigt trevlig tur! :)
Känns gött i benen idag!
Hoppas din höft repar sig Jeppe, med tanke på hur tidigt du slog i den så kämpade du som vanligt grymt tappert, men vi vet ju alla vid detta laget att du är så "Badass" som man kan bli.. ;)
Trist med ditt vevparti Jon, förvisso är jag övertygad om att du lätt fixar det, men trist när man står mitt i skogen.....
Ha de gott och på återseende!! //Kalle

Tillbaka
Topp