[Kalender] Randonnée 1000 KM Södertälje

GoranS sa:
Får totalsnittet till 23,5 km/h (43h 10 min på 1013 km).

Det är väldigt bra. Speciellt med kvällsstart som gör att man får två hela nätter.

Motsvarande tempo med morgonstart ger ju bara 1.5 natt.

Vi är några som får spänna skorna bättre nästa gång ;)

Otroligt, det är tillräckligt jobbigt att följa det via nätet. :)

De här tidsangivelserna som syns på stämpelkorten (längst ned i varje ruta), är det något slags hålltider mellan vilka man skall befinna sig på platsen?

Fältprästen sa:
Otroligt, det är tillräckligt jobbigt att följa det via nätet. :)
Jag tycker faktiskt det här var en lagom och trivsam internetcyklingstur. Tror att det kan vara en fördel att träna på överdistans ibland (typ RAAM och TABR).

Tack! Lipade lite när jag "spurtade" till Circle K. Märklig känsla! Jag ska försöka mig på en RR i dagarna. Måste bara samla mig lite.

Tack för alla uppmuntringar och diskussioner! Särskilt tack till NLC för överraskningen/den avancerade hallucinationen. Du gjorde underverk för humöret!

Starkt kört, solo mest också.

Igår skissade PeterT på en nya 100-mil från Västerås. I vanlig ordning för PeterT rundor inte alldeles platt.

ohellstrom sa:
GoranS sa:
Vilka är de snabbaste i modern tid? Och hur är det med icke-modern tid?

Jag cyklade solo i Norge på 44:25 2015. NLC och Niklas W 45:10 på Södertälje 2015. Det var nån duo på sub44 i GBG 2011 menar jag.
Gick igenom resultatlistorna på randonneurs.se och hittade följande tider på under 2 dygn:

2003-8: Ingen
2009: Niklas W, 45.29, Stockholm.
2010: petert, 47.42, Västerås.
2011: jonas-ni & Niklas W, 44.01, Västerås.
2012: Staffan G, 46.45, Västerås.
2013-4: Ingen
2015: NLC & Niklas W, 45.10, Södertälje
2016: NLC & Niklas W, 45.56, Södertälje
2017: mhenry, 43.10, Södertälje

Herr Wennberg framstår i skenet av detta som Sveriges mest rutinerade sub-2-åkare på 100 mil. Dessutom är det bara på Västerås- och Sthlms/Södertälje-banor som sådana tider klarats av. Delvis förklaras det väl av att det inte körs jättemånga 100-milare och att Örebros ju är omöjlig att komma under två dygn på om man kör det arrangerade upplägget.

Angående Göteborg 2011 så hittar jag ingen under 63 timmar. Var det några som körde "utom tävlan" eller var de från Göteborg men körde någonstans utanför landets gränser?

Jag tror den främsta orsaken till vilka 100-milare som har "snabba tider" beror på om de är tänkta att kunna köras i ett svep eller med en eller två planerade övernattningar (t.ex Örebro och treklövern Gbg/Jkpg).

Absolut. Sen är det väl i princip inget som hindrar nonstop-körning på de andra heller om man skulle vilja det.

Inte i princip nej, men det kan bli lite svårt rent praktiskt. Någon säker boj i nattbukten kan nog vara trevligt att ha också, men åas gåååår det ju även att cykla längre sträckor utan stopp (tänk Sverigetempot).

GoranS sa:
ohellstrom sa:
GoranS sa:
Vilka är de snabbaste i modern tid? Och hur är det med icke-modern tid?

Jag cyklade solo i Norge på 44:25 2015. NLC och Niklas W 45:10 på Södertälje 2015. Det var nån duo på sub44 i GBG 2011 menar jag.
Gick igenom resultatlistorna på randonneurs.se och hittade följande tider på under 2 dygn:

2003-8: Ingen
2009: Niklas W, 45.29, Stockholm.
2010: petert, 47.42, Västerås.
2011: jonas-ni & Niklas W, 44.01, Västerås.
2012: Staffan G, 46.45, Västerås.
2013-4: Ingen
2015: NLC & Niklas W, 45.10, Södertälje
2016: NLC & Niklas W, 45.56, Södertälje
2017: mhenry, 43.10, Södertälje

Herr Wennberg framstår i skenet av detta som Sveriges mest rutinerade sub-2-åkare på 100 mil. Dessutom är det bara på Västerås- och Sthlms/Södertälje-banor som sådana tider klarats av. Delvis förklaras det väl av att det inte körs jättemånga 100-milare och att Örebros ju är omöjlig att komma under två dygn på om man kör det arrangerade upplägget.

Angående Göteborg 2011 så hittar jag ingen under 63 timmar. Var det några som körde "utom tävlan" eller var de från Göteborg men körde någonstans utanför landets gränser?

The Usual Suspects, var ordet. Niklas kan det här.

Mycket imponerande körning av Martin. Stopptiden är som alltid ett gissel och just det att vara solo är ofta en fördel. Blir intressant att se hur fördelningen har varit mellan stopp och rull.

Anar en liten parallell till mitt eget lopp i Norge - vädret var helt enkelt för grisigt för att kunna sova i någon större utsträckning.

Vi är också i Kisa. Söderköping (10 mil till) kändes jobbigt. Och när hotelltanten där körde "Det går inte" på alla försök att få tillgång till rum på småtimmarna så fick det bli Kisa. (Det har aldig hänt förut "Inga problem, vi lägger nycklarna under den blå blomkrukan. Ni är så välkomna!" brukar vara det gängse bemötandet.

Hasse#7 sa:
Jag känner att jag behöver gratulera Martin, mhenry med en liten återblick. Konstaterar att han nått astronomiskt långt samtidigt som jag stått still i utveckling. Sånt man får bjuda på.

https://happyride.se/forum/read.php/1/2480453/page=3
Får väl efter denna uppvisning se det som en av mina större idrottsliga bedrifter att ha lyckats köra partempo med fartfantomen drygt halva nationaldagsbrevet 2015.

GoranS sa:
Hasse#7 sa:
Jag känner att jag behöver gratulera Martin, mhenry med en liten återblick. Konstaterar att han nått astronomiskt långt samtidigt som jag stått still i utveckling. Sånt man får bjuda på.

Får väl efter denna uppvisning se det som en av mina större idrottsliga bedrifter att ha lyckats köra partempo med fartfantomen drygt halva nationaldagsbrevet 2015.

Haha! Jag kände också att det var något speciellt.

Stackar cyklister med pedalproblem. Räcker det inte att det är jättelåååångt att cykla?

Hasse#7 sa:
GoranS sa:
Hasse#7 sa:

Haha! Jag kände också att det var något speciellt.

Stackar cyklister med pedalproblem. Räcker det inte att det är jättelåååångt att cykla?
Telefonrapport från banan:
Utan mat från Torsvik 643km via Eksjö 709km där allt var stängt till Kisa, på min rekommendation ett powernap (tills Ica öppnat). Ny upptäckt, stämpelkort borttappat tillsammans med en oskrapad trisslott.

Själv sitter man proppmätt i Lkpg Väst och funderar på vilka roliga vägval det finns hemåt. Blir nog en kustnära variant från den tiden starten var förlagd till Tumba.
Grattis till alla som kommit i mål och hoppas dom som är kvar ute får en lätt hemresa utan mer trassel.

Senast ändrad:
IMG_1020.JPG
Nattcykling i all ära men...

Bonusstopp Stigtomta. Benen vakna till liv igen efter 2 Pucko och en ostmacka. 10 mil till mål känner vittring.

Bilagor

• 1498989002572-1109411734.jpg
    1498989002572-1109411734.jpg
    354.6 KB · Besök: 183
Fortfarande för seg för några vidare reflektioner, men jag har i alla fall till slut lyckats para ihop fyra olika filer från min Wahoo och Garmin så nu finns allt på Strava: https://www.strava.com/activities/1063619541

Jag har sovit runt 16 timmar och börjar känna mig som en människa igen. Forceringen från Stigtomta till Södertälje var tog rätt hårt på kroppen och eftersom min Wahoo tog slut där någonstans var jag tvungen att förlita mig på vägnötter och mitt minne (inte helt tillförlitligt vid tillfället). Manuell navigering med en söndersliten vägnotslapp under kvalificerad sömnbrist var lite av ett säkerhetsproblem, så nästa gång tar jag med ett extrabatteri eller låter telefonen dö.

mhenry sa:
Fortfarande för seg för några vidare reflektioner, men jag har i alla fall till slut lyckats para ihop fyra olika filer från min Wahoo och Garmin så nu finns allt på Strava: https://www.strava.com/activities/1063619541

Jag har sovit runt 16 timmar och börjar känna mig som en människa igen. Forceringen från Stigtomta till Södertälje var tog rätt hårt på kroppen och eftersom min Wahoo tog slut där någonstans var jag tvungen att förlita mig på vägnötter och mitt minne (inte helt tillförlitligt vid tillfället). Manuell navigering med en söndersliten vägnotslapp under kvalificerad sömnbrist var lite av ett säkerhetsproblem, så nästa gång tar jag med ett extrabatteri eller låter telefonen dö.

Läste lite slarvigt och trodde först att du menade att du sovit 16 timmar under loppet. Insåg dock ganska raskt att 100+ mil på strax över 27 timmars cykling ger ett väldigt högt rullsnitt!

Jag var femtegubben som åkte med Bengt, Magnus, Reinhart och Erik.

Dessa rutinerade rävar var otroligt hjälpsamma stort ack för alla tips.

Efter vändningen vid Landvetter så stannade B,M,R och E för övernattning,
Nu var jag alltså själv. Hur skulle det gå att cykla 50 mil solo.
Har "bara" kört en 60-milare tidigare.

Jag rullade på genom natten och besegrade backe efter backe.

Efter Taberg ner mot Eksjö hade jag första riktiga svackan och började undra vad är det man håller på med. Och efter diverse felnavigeringar på denna etapp så var jag inte på topp.

Vid kontrollen i Eksjö kom en lättare regnskur men uppehåll efter någon mil igen.
rullade på fint under dagen och jag såg att det fanns en bra chans att hinna med färjan i Söderköping innan natten.

Bordade färjan vid 21:00 och sen rullade jag på till jag hittade en inbjudande busskur utanför Gnesta. jag behövde sova lite och ville inte tvinga upp min upphämtare vid målgång mitt i natten.

Tog mig i mål i morse kl 06:30
så det blev 57 timmar och 30min på 1053km

Grym insats mhenry har ju haft lite koll på din framfart vid kontrollerna

Marcusorca sa:
Jag var femtegubben som åkte med Bengt, Magnus, Reinhart och Erik.

Dessa rutinerade rävar var otroligt hjälpsamma stort ack för alla tips.

Efter vändningen vid Landvetter så stannade B,M,R och E för övernattning,
Nu var jag alltså själv. Hur skulle det gå att cykla 50 mil solo.
Har "bara" kört en 60-milare tidigare.

Jag rullade på genom natten och besegrade backe efter backe.

Efter Taberg ner mot Eksjö hade jag första riktiga svackan och började undra vad är det man håller på med. Och efter diverse felnavigeringar på denna etapp så var jag inte på topp.

Vid kontrollen i Eksjö kom en lättare regnskur men uppehåll efter någon mil igen.
rullade på fint under dagen och jag såg att det fanns en bra chans att hinna med färjan i Söderköping innan natten.

Bordade färjan vid 21:00 och sen rullade jag på till jag hittade en inbjudande busskur utanför Gnesta. jag behövde sova lite och ville inte tvinga upp min upphämtare vid målgång mitt i natten.

Tog mig i mål i morse kl 06:30
så det blev 57 timmar och 30min på 1053km

Grym insats mhenry har ju haft lite koll på din framfart vid kontrollerna

Grattis! Bra jobbat och imponerande!

Grym 100-milsdebut, Markus! Jag trodde att du tänkte övernatta med de andra. Starkt att fortsätta i det läget :) Och det är nog ett sundhetstecken att undra vad man håller på med.

Tillbaka
Topp