[Kalender] Randonnée 200 km, Barkarby 2021-09-11

GoranS

Aktiv medlem
Det är specialmedaljen för denna, som @dlridings nämnde i annan tråd.
En liten förvarning här: pga ett missförstånd från Randonneur Stockholms sida (Daniel är helt oskyldig till detta) är det preliminärt så att vi har 30 jubileumsmedaljer och att dessa i första hand kommer att gå till de som åker Täbys 200 km samma dag.

dlridings

Aktiv medlem
En liten förvarning här: pga ett missförstånd från Randonneur Stockholms sida (Daniel är helt oskyldig till detta) är det preliminärt så att vi har 30 jubileumsmedaljer och att dessa i första hand kommer att gå till de som åker Täbys 200 km samma dag.

35, enligt mina anteckningar. Randonneur Stockholm hörde inte av sig för att beställa, men jag är inte dummare än att jag förstod att det skulle vara lite väl hårt att inte ta hem medaljer även till Stockholm. Så jag gissade 35 och hoppades på ett överskott från annat håll.

Det finns tre andra klubbar som kan ha beställt för många, så det är min förhoppning att det ska räcka åt alla.

Vid beställningstidspunkt fanns bara Täbys lopp. Barkarbys kom till i juni när man justerade kalendern.

Daniel

GoranS

Aktiv medlem
Ja, felet var som sagt helt vårt.

Att jag skrev (preliminärt) 30 medaljer berodde på att det var ett tal jag hittade i ett mejl. Men finns det fem till är det ju ingen nackdel. Sen får vi se hur många som kommer att köra våra två 20-milare det aktuella datumet.

dlridings

Aktiv medlem
Ja, felet var som sagt helt vårt.

Att jag skrev (preliminärt) 30 medaljer berodde på att det var ett tal jag hittade i ett mejl. Men finns det fem till är det ju ingen nackdel. Sen får vi se hur många som kommer att köra våra två 20-milare det aktuella datumet.
Talet "30" kan mycket väl ha kommit från mig om jag citerade ur minnet. Men idag hade jag anledning att kolla upp mina anteckningar och såg att det var 35.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Jag hade tänkt köra Täby när detta kom upp med jubileum, men funderade lite till när kalendern skulle justeras "att va fanken vi slänger in en till i leken" :) ( vart lite enklare förhandling hemma då det är närmre)

Bengt-re

Aktiv medlem
Tycker det var ett trevligt sportgrus men har förstått att det finns en del som inte uppskattar det.

Tycker dessutom det var kul när det först dök upp på en av de helt orekade rundorna som dök upp i historien.
Brokaoset med invigning 2017 var kul annars!

Håkan1

Aktiv medlem
typ såhär tänkte jag. Så kan vi köra Nya vårrundan som sena höstrundan istället i oktober https://www.alltrails.com/explore/map/200-jubileum-c51ce41
Extraknorren till Görväln, den såg jag inte riktigt komma :-) !

Får jag föreslå en alternativ väg ut från Wenngarn. Bilden stämmer inte riktigt då det gjort om vägarna så man kommer direkt ut till rondellen, istället för några 100m N om rondellen som bilden visar. Innebär knappt 1km grusväg förbi golfbanan, men det bör inte vara några problem. Knappt någon trafik och lite trevligare väg.

Utfart-Wenngarn.png

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Extraknorren till Görväln, den såg jag inte riktigt komma :-) !

Får jag föreslå en alternativ väg ut från Wenngarn. Bilden stämmer inte riktigt då det gjort om vägarna så man kommer direkt ut till rondellen, istället för några 100m N om rondellen som bilden visar. Innebär knappt 1km grusväg förbi golfbanan, men det bör inte vara några problem. Knappt någon trafik och lite trevligare väg.

Visa bilaga 507738
Nä tänkte det skulle vara lite pampig avslutning.
Jag var osäker på skicket på den grusvägen, men lägger givetvis med den istället.

Håkan1

Aktiv medlem
Får jag föreslå ytterligare en ändring så kanske vi kan slippa extraknorren till Görväln. Efter Örsundsbro skulle man kunna ta en variant på några småmulliga vägar istället för att åka direkt till Hjällsta.

Alt-örsundsbro.png

ooms

Aktiv medlem
Håkans förslag kan ju dras om lite så får du med Sjöö slott istället!
(men det är privatägt och inte öppet för allmänheten vad jag vet…)

Bengt-re

Aktiv medlem
Vi är tre anmälda till denna runda. I all välmening så är kanske inte gubbarna värda all den omsorg och tankemöda som läggs ner...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer