[Kalender] Randonnée 200 km, Barkarby 2021-09-11

Oj. Jaha. Jamen snyggt cyklat iaf! (Känner inte igen en enda pers på bilderna, så går det när man är lat och oföretagsam)

Nu har även sista man slutstämplat, 19:45. Siktade på att vara klar två timmar tidigare men knäna gick sönder vid halvvägskontrollen. Tur att ipren fanns i väskan!
Bra jobbat. Fast egentligen vet jag om det är listigt att cykla på ipren.

Åas...
Cykla 20mil när man knappt cyklat längre än 5 mil de senaste åren är inte heller jetteliztigt....

Senast ändrad:
Jubileums Brevet 11 september 2021

Starten gick från Wellcome Hotell i Barkarby klockan åtta på morgonen.

Vädret var disigt och på vissa håll var det även dimma, temperaturen låg strax under 20 grader Celsius under dagen och det var inte fören framåt kvällen strax innan målgång som man kunde se stråk av blått på himlen.

Från början hängde jag på klungan för att snabbt komma ut från orten men insåg redan i Kallhäll att det var bättre att släppa då 30 km/h blev för snabbt för mig. Så det blev en solo tur som var riktigt fin från det att man svängt ut från Bålsta. Dagen bjöd på nyplöjda åkrar med doft från den fuktiga jorden och vidsträckta landskap. I träden kunde man se att hösten börjat komma genom de röda och gula skimrande löven.

Ganska tidigt fick jag ont i mina knän, en liten eftersläntrare från Vätternrundan helgen innan som jag trodde läkt ut. Det var först efter tio mil i Örsundsbro som jag på ICA kunde köpa Ipren men när väl värken lagt sig så upptäckte ja att låren inte orkade med. Inte riktigt i form helt enkelt men jag trampade på.

Stoppen var fina vid Salnecke, Wenngarn och Görvälns- slott. Vid Werngarn såg jag Peder och en annan deltagare stå och inspektera motorcyklar utanför ett café. Jag passade på att glida förbi obemärkt, tror jag. På så sätt kände jag mig lite jagad och tryckte på extra för att inte komma in sist men efter Rosersberg fick det bli ett stopp vid macken för inmundigande av grillkorv och en kola. Jag kände att det skulle bli för drygt att plåga sig den sista biten bara för att inte var sist in, trotts allt är det bara en tävling mot sig själv. Men som oftast hittar jag på olika saker för att motivera mig att trycka på lite extra.

Väl i mål strax innan 18.00 träffade jag på Peder som kommit in dryga kvarten innan och vi pratade cykel, det kändes roligt efter tiotimmar i tystnad på sadeln genom det norduppländska landskapet.

Det finns en sak jag ångrar med turen och det var att jag inte stannade, efter cirka 75km, vid den lilla Foodtrucken mitt i ingenstans som sålde tunnbrödsrullar med räkor, kräftor och eller lax. Var det någon som testade?

Det finns en sak jag ångrar med turen och det var att jag inte stannade, efter cirka 75km, vid den lilla Foodtrucken mitt i ingenstans som sålde tunnbrödsrullar med räkor, kräftor och eller lax. Var det någon som testade?
Fin RR :)
Ja den där slängde jag långa ögon mot. Får kolla upp den. kanske kan få sonen att övningsköra dit inomkort

Tillbaka
Topp