NotReallyGunde
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 200 km, Barkarby 2021-09-11
Jo man vill ju inte gärna förbi Lapplands-VäsbyÅtusan! Hade jag missat. Men anser iofs att allt norr om wennegren center är lappland....
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo man vill ju inte gärna förbi Lapplands-VäsbyÅtusan! Hade jag missat. Men anser iofs att allt norr om wennegren center är lappland....
Rekommenderas! Bra mat och du kan också bo där. Schyssta rum, perfekt för en romantisk helg kanske ?Åtusan! Hade jag missat. Men anser iofs att allt norr om wennegren center är lappland....
Den här rundan ser inte ut som när jag körde den sist.... men men! ?kartan uppdaterad och uppladdad nu. Men ni slapp inte Görväln :)
Jag får väl ladda in rundan i gpsen. Det blir för mycket att memorera.....Det är väl kul med lite omväxling, se lite nya vägar
Fegis! Friskt vågat är hälften vunnet! Eller var det hälften bortvillat?!Jag får väl ladda in rundan i gpsen. Det blir för mycket att memorera.....
Ungefär. Har tryckt in den i apparaten nu. Undrar om det finns något sätt annat än att behöva starta datorn för att mekla in gpx spår i den - känns lite daterad metod....Fegis! Friskt vågat är hälften vunnet! Eller var det hälften bortvillat?!
Sedan 6(7?) år tillbaka överförs data från alla(?) Garmin Edge-modeller utan datoruppkoppling, endera via WIFI eller BT (då via telefon).Har tryckt in den i apparaten nu. Undrar om det finns något sätt annat än att behöva starta datorn för att mekla in gpx spår i den - känns lite daterad metod....
Vi kanske ska sy ihop en kyrkorandorutt?Hmm, med en omväg på bara några hundra meter hinner en med Härnevi kyrka också. Den e nyrenoverad. Kanske ska anmäla mig ändå....
Hm, undrar hur lång den rutten blir.Kan ni träffa alla?
![]()
Medeltida kyrkor - Stockholms läns museum
Letar du efter utställningen Medeltida kyrkor som fanns på vår förra hemsida? Den behöver byta format för att vara tillgänglig för alla våra besökare, men så fort det är klart kommer du hitta den bland våra andra utställningar. Kanske du kan hitta något annat roligt att läsa om medans du väntar?stockholmslansmuseum.se
folk har så brottom nu förtiden.Hm, undrar hur lång den rutten blir.
Dessutom får vi nog väldigt många stämplingar om man hyggligt ska säkerställa att deltagarna genomfört hela rutten. Kommer i så fall garanterat inte att bli något brevet för snabba lopp.
Kanske läge att höra med ACP om man kan få extra tid för banor med många (kyrk)stämplingar!? På Super Randonnées ges ju extra tid för väldigt kuperade bansträckningar.folk har så brottom nu förtiden.
Hallå, en Barkarbybrevet kan väl inte starta i Ösmo ??!Att optimera rutten känns som ett given uppgift för @GoranS . Jag la in Ösmo som startpunkt och Edebo som slutpunkt och sedan klickade jag in 20 kyrkor som på sydsidan, plus Märlaröarna. Då är man uppe i 421km enligt Komoot. De resterande 70 borde väl vara lugna?
Med RyanAir-logik kan väl Ösmo sägas vara Barkarbys södra förort?Hallå, en Barkarbybrevet kan väl inte starta i Ösmo ??!
Lysande! Låter som en TV-serie för ungdomar på SVTOch så kallar vi banan för Kyrksilverjakten!?
Hmmm... så är det kanske - det har av okänt orsak inte fungerat för mig, men iofs inte heller försökt listat ut varför....Sedan 6(7?) år tillbaka överförs data från alla(?) Garmin Edge-modeller utan datoruppkoppling, endera via WIFI eller BT (då via telefon).
Läs in rutten i Garmin Connect så överförs den nästa gång du synkar.
Föreslår målgång vid en valfri kyrka i den medeltida söderförorten Visby.Jag har annars en inplanerad 60-milare från en av stockholms yttre förorter också. Alltå, start Åre, Sticklestad (1100 talalare), Snåsa (1200 tal) sen diverse kyrkor i ödemarken på vägen tillbaka.
Misstänker att det är stämpling vid Wenngarns slott med ytterligare chans till gofika ?. Kan man misstänka stämpling vid Görväln också ??Det har nämnts tidigare men eftersom spåret gör en omväg till Salnecke slottscafe borde det vara en rimlig stämpelpunkt. Käkade där förra sommaren och maten där är bra.
Nu e jag anmäld i alla fall. Kyrkan e ju för fan en pictorkyrka, har aldrig målats över och har en målning av en gris som spelar orgel. Det vill jag ju inte missa...
Nä det är jag som har knäck i lurarna och cement i sandlådan.Hmm, antagligen är jag seg i huvudet, men hittar inte vilka orter ska man stämpla i?
För övrigt, finns det några mat & dass-ställen längst med vägen som rekommenderas? Vore ju smidigt att planera in pauser i förväg.
Kommer fotostämpling att godkännas?Nä det är jag som har knäck i lurarna och cement i sandlådan.
Såg inte att waypoints inte sparades.
Tanken är Salnecke, Wenngarn, Görväln.
Potentiella bonusstopp kan man göra:
Bro - Mazarin
Bålsta - Ica Maxi
Bälsunda - Sussis Gårdsbageri
Krägga Lanthandel
Steninge Slott
Och andra Bensinmackar, affärer och dyligt.
jepp, den är ju med på andra rundor :)Landsberga gårdsbutik/café är bra, men verkar kräva en avstickare på ca 2km (fr Nysätra).
JAPP!Kommer fotostämpling att godkännas?
Den grillen fick pris för Sveriges bästa tunnbrödsrulle i år.Tycker man att slottsfikat inte räcker finns det tunnbrödsrullar i Bro, väl värt ett stopp.
![]()
Brogrillen
www.grillbarenibro.se
Den grillen fick pris för Sveriges bästa tunnbrödsrulle i år.
De öppnar kl 11. så blir lite stökigt.Tycker man att slottsfikat inte räcker finns det tunnbrödsrullar i Bro, väl värt ett stopp.
![]()
Brogrillen
www.grillbarenibro.se
Förvånar mig inte alls. När jag åt där första gången blev jag serverad något jag kände igen, men smakmässigt var det långt över alla andra rullar jag smakat tidigare.Den grillen fick pris för Sveriges bästa tunnbrödsrulle i år.
Ja, Jag har inte pratat med Sizzler den Indiska som blivit efter Lilla Barkarby om att ha mål där. Men welcome har sagt ok till både start och Mål.Är både start och mål på Welcome Hotel?
Okej!Ja, Jag har inte pratat med Sizzler den Indiska som blivit efter Lilla Barkarby om att ha mål där. Men welcome har sagt ok till både start och Mål.