[Kalender] Randonnée 200 km - Barkarby 2021-10-16

GoranS

Aktiv medlem
Lite sugen på denna. Går det att äta på Skokloster i oktober eller är det stängt där?
Ser inte så lovande ut så givet att du inte kan få till ngn specialbeställning:
1631519252827.png

Källa: https://skoklostersslott.se/sv/besok/mat-och-dryck

Mange.

Aktiv medlem
Bigmollo har väl f.ö. rutin på det där med två varv på 20ish mil långa banor. Nove Colli by night (eller vad det nu kallades) var väl ett brevet!? Även om Barkarby har Dalkarlsbacken så är jag inte helt säker på att den banan innehåller åtta backar till som matchar NC.
trion är ju Swerockbacken innan Kungsängen, Dalkarlsbacken och sen backen upp till Stäket.
Men asfalten är alldeles för bra för att bara i närheten av det kaoset som snökedjorna har gjort i Italien.

ooms

Aktiv medlem
Om jag tolkar GPS-spåret och riktning rätt så har ni ju backen efter Märsta (efter man kommit in på 255:an) och både Granebergsbacken och Lurbo backe i Uppsala också. De är hiskeliga backar med Uppsalamått mätt 😏

ooms

Aktiv medlem
Ser att omdragningen för att slippa gruset resulterat i att ni kör rakt ut mot Skärfälten och sedan 55:an till Ramstalund. 55:an är inte jättekul att cykla på även om den har bred vägren, och framförallt korsningen i Skärfälten där ni behöver göra en vänstersväng ut på 55:an vill jag varna lite för. Är det mycket trafik gäller det att ta det väldigt försiktigt där. Dels är det svängfiler för de som ska av 55:an in mot golfbanan, och dels kan det gå rejält fort för de som kör rakt fram på 55:an. Så det är mycket att vara uppmärksam på om man ska göra vänstersväng ut där.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Ser att omdragningen för att slippa gruset resulterat i att ni kör rakt ut mot Skärfälten och sedan 55:an till Ramstalund. 55:an är inte jättekul att cykla på även om den har bred vägren, och framförallt korsningen i Skärfälten där ni behöver göra en vänstersväng ut på 55:an vill jag varna lite för. Är det mycket trafik gäller det att ta det väldigt försiktigt där. Dels är det svängfiler för de som ska av 55:an in mot golfbanan, och dels kan det gå rejält fort för de som kör rakt fram på 55:an. Så det är mycket att vara uppmärksam på om man ska göra vänstersväng ut där.
Jo den är lite onödig, kan du asfaltera upp en grusväg så vli slipper? du har ju hela helgen på dig

ooms

Aktiv medlem
Jo den är lite onödig, kan du asfaltera upp en grusväg så vli slipper? du har ju hela helgen på dig
En möjlig variant är att fr ursprungliga varianten skippa grusvägen och istället fortsätta ner till Balingsta, där korsa 55:an och ansluta Skogstibblevägen en bit ovanför Ramstalund. Det blir lite längre, men är en trevlig väg. Å andra sidan vet jag inte hur bra den korsningen av 55:an är heller, tror hastighetsbegränsningen är högre där (typ 90, så det går säkert 100).

Edit: är nog den du ritat ovan. Men som sagt, jag ska inte svära vilket som är bäst.

ooms

Aktiv medlem
Jag tyckte inte gruset var så besvärligt. Det gav bara lite charm till rundan.
Bara för att du åker pansarvagnen Domane med ballongdäck 😂

Skämt åsido, jag tror inte heller den där grusvägen är så farlig, har iofs aldrig åkt den men när jag passerat i båda ändarna ser den helt ok ut.

bigmollo

Aktiv medlem
Bara för att du åker pansarvagnen Domane med ballongdäck 😂

Skämt åsido, jag tror inte heller den där grusvägen är så farlig, har iofs aldrig åkt den men när jag passerat i båda ändarna ser den helt ok ut.
Det kan också vara för att jag ritade Barkarbys brevetrundor när vi började med starterna i Barkarby. :O

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer