Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 200 km - Barkarby 2021-10-16
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte lite tidigt att ställa in med nästan ett år till start?Då läget snarast försämrats jämfört med situationen då vi ställde in loppen i november så är vi tyvärr tvungna att även ställa in detta lopp.
Du vet att denna tråd är länkad ifrån 2021-10-16 sidan?Ah, helt rätt. Det är januariloppet som avses. Uppenbarligen inte vaken när jag gjorde ändringen.
Nu ska det vara fixat.
Ja, det är uppenbarligen inte rätt. Fixar till det imorgon.Du vet att denna tråd är länkad ifrån 2021-10-16 sidan?
Något känns vimsigt här?
För sent...vi cyklar ändå?Ja, det är uppenbarligen inte rätt. Fixar till det imorgon.
Nu är jag anmäld på riktigt.Nu ska länken i kalendereventet här på happy vara omdirigerad så att man faktiskt kommer till anmälningen för avsett lopp.
Ser inte så lovande ut så givet att du inte kan få till ngn specialbeställning:Lite sugen på denna. Går det att äta på Skokloster i oktober eller är det stängt där?
Attans....Ser inte så lovande ut så givet att du inte kan få till ngn specialbeställning:
Visa bilaga 512475
Källa: https://skoklostersslott.se/sv/besok/mat-och-dryck
Jo, överlever gör man nog. Jag minns bara en väldigt smarrig hamburgetallrik där på en runda. Den var värd hela rundan!
Konstigt vad som fastnar i minnet när man är i omloppsbana?Jo, överlever gör man nog. Jag minns bara en väldigt smarrig hamburgetallrik där på en runda. Den var värd hela rundan!
vad ska det stå?Jäklars anmälde mig som klubblös, nåja det är bättre än byxlös iaf.
Nu är jag anmäld på riktigt.
40-milare!?
Deutsche Telekom.....nä dom finns ju inte längre så det får bli RandoSthlm ?vad ska det stå?
Bigmollo har väl f.ö. rutin på det där med två varv på 20ish mil långa banor. Nove Colli by night (eller vad det nu kallades) var väl ett brevet!? Även om Barkarby har Dalkarlsbacken så är jag inte helt säker på att den banan innehåller åtta backar till som matchar NC.40-milare!?
trion är ju Swerockbacken innan Kungsängen, Dalkarlsbacken och sen backen upp till Stäket.Bigmollo har väl f.ö. rutin på det där med två varv på 20ish mil långa banor. Nove Colli by night (eller vad det nu kallades) var väl ett brevet!? Även om Barkarby har Dalkarlsbacken så är jag inte helt säker på att den banan innehåller åtta backar till som matchar NC.
Fixade, vart dock Fredrika Bremer velocipedklubbDeutsche Telekom.....nä dom finns ju inte längre så det får bli RandoSthlm ?
En fjärde, men betydligt tidigare kommande, backe är den vid Rotebro.trion är ju Swerockbacken innan Kungsängen, Dalkarlsbacken och sen backen upp till Stäket.
Men asfalten är alldeles för bra för att bara i närheten av det kaoset som snökedjorna har gjort i Italien.
NCCstupet. ja den är inte nådigEn fjärde, men betydligt tidigare kommande, backe är den vid Rotebro.
På den tiden det fanns mindre bilar (färre också) så cyklade vi en rundbana där.NCCstupet. ja den är inte nådig
Jo den är lite onödig, kan du asfaltera upp en grusväg så vli slipper? du har ju hela helgen på digSer att omdragningen för att slippa gruset resulterat i att ni kör rakt ut mot Skärfälten och sedan 55:an till Ramstalund. 55:an är inte jättekul att cykla på även om den har bred vägren, och framförallt korsningen i Skärfälten där ni behöver göra en vänstersväng ut på 55:an vill jag varna lite för. Är det mycket trafik gäller det att ta det väldigt försiktigt där. Dels är det svängfiler för de som ska av 55:an in mot golfbanan, och dels kan det gå rejält fort för de som kör rakt fram på 55:an. Så det är mycket att vara uppmärksam på om man ska göra vänstersväng ut där.
En möjlig variant är att fr ursprungliga varianten skippa grusvägen och istället fortsätta ner till Balingsta, där korsa 55:an och ansluta Skogstibblevägen en bit ovanför Ramstalund. Det blir lite längre, men är en trevlig väg. Å andra sidan vet jag inte hur bra den korsningen av 55:an är heller, tror hastighetsbegränsningen är högre där (typ 90, så det går säkert 100).Jo den är lite onödig, kan du asfaltera upp en grusväg så vli slipper? du har ju hela helgen på dig
Bara för att du åker pansarvagnen Domane med ballongdäck ?Jag tyckte inte gruset var så besvärligt. Det gav bara lite charm till rundan.
Det kan också vara för att jag ritade Barkarbys brevetrundor när vi började med starterna i Barkarby. :OBara för att du åker pansarvagnen Domane med ballongdäck ?
Skämt åsido, jag tror inte heller den där grusvägen är så farlig, har iofs aldrig åkt den men när jag passerat i båda ändarna ser den helt ok ut.
Dra då gärna om lite mer, ner över Ölsta. De lilla vägnutten över Sävakvarn är fin och asfalteradKan ju dra om den mot 5 extra km Visa bilaga 513108
2*200 intervall med x minters vila.
Blir ändå grus i svarta rektangelnDra då gärna om lite mer, ner över Ölsta. De lilla vägnutten över Sävakvarn är fin och asfalterad
HA HA det är ju om 1 månad så det ska nog lösa sigÄr det fulltecknat? Är intresserad ???