[Kalender] Randonnée 200 km - Barkarby 2021-10-16

GoranS

Aktiv medlem

GoranS

Aktiv medlem
Har ingen koll på grusvägarna i den där trakten, men en nackdel(?) med grusväg på turer som huvudsakligen är lvg-turer (s.a. folk dyker upp på racercyklar) är att grusväg och mycket regn inte är så rolig kombination. Än mindre kul blir det om det kombineras med att vägen sladdats kort innan regnet. Är ju ingen jätterisk, men om det sker kan det bli rätt eländigt.

Pling

Medlem
Bigmollo har väl f.ö. rutin på det där med två varv på 20ish mil långa banor. Nove Colli by night (eller vad det nu kallades) var väl ett brevet!? Även om Barkarby har Dalkarlsbacken så är jag inte helt säker på att den banan innehåller åtta backar till som matchar NC.
Skohalvön är ju härligt knixig: Segmemtet Skoklostervarvet ger 232 hm på 17 km enligt Strava 😃.
Mackens Fish ’n Chips är toppen och det finns dessutom en liten affär i Slottskogen om man nöjer sig med en kexchoklad. Slottscafeet portioner har ingen någonsin blivit mätt på så de får gärna ha stängt.

nieves

Aktiv medlem
Nej, och jag tror att risken är minimal att anmälan kommer att stängas i förtid p.g.a. för många intresserade. Dock måste du anmäla dig senast 48 timmar innan start. Och det finns egentligen ingen större nackdel med att anmäla sig i god tid.

Amälningslänk: https://www.randonneurstockholm.se/events/barkarby-200-nya-varrundan-fast-pa-hosten/
Förtur i startfållan och man får dra hårt åtminstone den sträckan där det blåser motvind. Sen får man bonka och lägga upp selfies med rando-blick.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
avvaktar väderprognosen men klart sugen!
Det blir soligt och 12 grader. Det kan även vara o-sol och 5 grader men det räknas ändå som sol och 12 grader. Skulle det vara hällregn och 2 grader räknas det också som sol och 12 grader. Är det däremot över 12 grader kallas det högsommar och då har du tur, annars har fu ändå en god tur.

nieves

Aktiv medlem
Det blir soligt och 12 grader. Det kan även vara o-sol och 5 grader men det räknas ändå som sol och 12 grader. Skulle det vara hällregn och 2 grader räknas det också som sol och 12 grader. Är det däremot över 12 grader kallas det högsommar och då har du tur, annars har fu ändå en god tur.
No no no, the request was for brit-somaah.

uandt

Aktiv medlem
Inklusive felkörning vid stäket. Är det inte grusväg där upp till Kalhälls station?
Edit: syns ju till och med på spåret, har bara cyklat nerför där, inte så kul, men uppför, spela roll...

Senast ändrad:

uandt

Aktiv medlem
Satte just på en aero-stänka på en cykel, ska försöka få dit en vanlig (med kompislapp kanske!) på en annan, har avsrammat och campagnolifierat en annan. Börjar mao få ont om ursäkter att inte åka. Avvaktar ändå

Peth

Aktiv medlem
Med tre 20-milare (varav en pirat) och en 30-milare betraktar jag mig själv som en randowannabe. Med tanke på det är hustrun nybörjare
Vi får hoppas att hon fastnar i träsket. Provat att få med henne när det inte är oktober och kallt och blåsigt?

Apropå nybörjare, så ser jag mig själv som färsking.

Håkan1

Aktiv medlem
Vi får hoppas att hon fastnar i träsket. Provat att få med henne när det inte är oktober och kallt och blåsigt?

Apropå nybörjare, så ser jag mig själv som färsking.
LOL 😆 slår mig just att den enda (officiella) 20-milare hon kört var den i Uppsala i oktober för två år sedan. Sedan körde vi Nya vårrundan pirat (covidvariant) våren 2020.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer