NotReallyGunde
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 200 km - Barkarby 2021-10-16
Jädra tur att du har mig som sitter och detaljgranskar rutten. (OBS kan innehålla en stor portion ironi)
kika på denna
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jädra tur att du har mig som sitter och detaljgranskar rutten. (OBS kan innehålla en stor portion ironi)
Det bör samtliga RS bandragare ha (a.k.a klubbkonto). Min högst personliga åsikt dock.Jag har inte riktigt fått ordning på ruttdragningsverktyg och är för snål för Ridewithgps abonemang
Okee, jag slänger ett öga på denkika på denna
just den delen när man har en fil och ska ändra lite finner jag lite klurigt.Plotaroute är ganska bra som gratis verktyg tycker jag.
Bygga banor finns det många sajter som fungerar. Tänker man större för en hel klubb, arkiverade banor, permaneter, möjlighet till support, identisk miljö för banbyggare och utövare. Kommenteringsfunktioner, data kring stämpelorter mm. så finns det färre.Plotaroute är ganska bra som gratis verktyg tycker jag.
@NotReallyGunde Är detta rätt fil? Denna går ju genom Häggviksrondellen. Skulle vi inte köra Mossvägen -> Stora Malmvägen -> osv?kika på denna
Själv använder jag Komoot när jag ska skapa backpackingrundor, grusrundor, osv.Bygga banor finns det många sajter som fungerar. Tänker man större för en hel klubb, arkiverade banor, permaneter, möjlighet till support, identisk miljö för banbyggare och utövare. Kommenteringsfunktioner, data kring stämpelorter mm. så finns det färre.
Sen får man vägnoter i rwgps och loggar efter utförda lopp.
Lite OT här men hur ser du på dess potential för klubbverksamhet?Själv använder jag Komoot när jag ska skapa backpackingrundor, grusrundor, osv.
Hmmm ?, det törs jag nog inte svara på då jag inte vet vilka krav en klubb har på denna typ verktyg.Lite OT här men hur ser du på dess potential för klubbverksamhet?
Det finns nog ingen direkt kravspec....men vi skulle kanske dra igång en tråd. Denna vecka fullt med åtaganden så jag passar för nu men drar gärna igång eller hoppar in i en annan tråd nästa vecka.Hmmm ?, det törs jag nog inte svara på då jag inte vet vilka krav en klubb har på denna typ verktyg.
@NotReallyGunde Är detta rätt fil? Denna går ju genom Häggviksrondellen. Skulle vi inte köra Mossvägen -> Stora Malmvägen -> osv?
Ja, det var den (röda) jag förväntade mig, men filen du bifogat var genom rondellen (orange)
fixat, nu får det bli som det är. tackar för hjälpen!Ja, det var den (röda) jag förväntade mig, men filen du bifogat var genom rondellen (orange)
Du hinner ju provcykla rundan och ladda upp din GPX från verkligheten annars?fixat, nu får det bli som det är. tackar för hjälpen!
Ser bra ut!fixat, nu får det bli som det är. tackar för hjälpen!
njaä, måste in till kontoret och skriva ut korten i morgon och lämna in på hotellet, sedan drar bilen västerut kl 18-isch.Du hinner ju provcykla rundan och ladda upp din GPX från verkligheten annars?
fira 102åriga mormor i Potatisstaden så ni får överleva utan mig, kanske därför det är så många anmälda sa sambon ;)Ser bra ut!
Jag kan inte se att du är anmäld, eller du kör ”out of contest”?
Attans! Fint väder verkar det vara annarsnjaä, måste in till kontoret och skriva ut korten i morgon och lämna in på hotellet, sedan drar bilen västerut kl 18-isch.
Rutten passerar Alsta trädgårdscafe straxt före Örsundsbro. Det är ett hetare tips! Deras pelargonkaka är värd all världens omvägar. http://alstatradgardar.se/Vädret ser ju ut att bli perfekt (för en solskenscyklist). Jag tänker ta en avstickare i Örsundsbro för en gofika på Salnecke slottscafe. https://salneckeslottscafe.se/en/ hoppas det inte innebär en diskvalificering.
ähhh var ju bara lite små justeringar på grund av jordklotets rotation som kastat omkull diverse planer.. jag griper efter halmstrån :)Grymt kul att det dykt upp ett Rando i månaden på hemsidan året ut och sen final på Ötzin i januari.
Gällande morgondagen kommer jag vela fram till avfärd om jag skall dyka upp på räser eller prutta runt på stål-krossen med skärmar?
Verkar bli spännande med rutten också efter att ha läst den här tråden:-)
4 me 2 know and 4 U 2 find out... eller kika på kartanAnnan startriktning!? Söderut?
Ett varv på hotellets parkering först kanske?Annan startriktning!? Söderut?
GP.. ja fasiken ingen dum idé. alternativ som avslut. fasiken detta måste spånas på.Ett varv på hotellets parkering först kanske?
Va!? Ska jag behöva göra ngt mer än att sitta och häva ur mig tramskommentarer? Det känns inte rimligt.4 me 2 know and 4 U 2 find out... eller kika på kartan
Fast GP körs väl typiskt flera varv på en och samma bana och det lirar inte med ACPs reglemente.GP.. ja fasiken ingen dum idé. alternativ som avslut. fasiken detta måste spånas på.
inte samma två gånger... men står inte hur tight vägarna kan vara. se det som en innåtgående spiralFast GP körs väl typiskt flera varv på en och samma bana och det lirar inte med ACPs reglemente.
Avslutandes med en piruett på bakhjulet!?inte samma två gånger... men står inte hur tight vägarna kan vara. se det som en innåtgående spiral
Eftersök ingår väl i startavgiften?Så arrangören inför en massa nymodigheter, men flyr fältet och håller sig undan i potatisstaden långt bort under själva eventet?
Jag får väl svänga av vid Bålsta på vägen hem och ta slutet på småvägarna och se vad för lik det ligger i dikeskanten söndag kvällEftersök ingår väl i startavgiften?
Räcker det inte att matcha ev. personer som inte lämnat in brevetkortet med dödsannonserna i de större dagstidningarna?Jag får väl svänga av vid Bålsta på vägen hem och ta slutet på småvägarna och se vad för lik det ligger i dikeskanten söndag kväll
Det går att göra så men det är inte rätt. Enligt hörsägen så brukar man hitta dessa arma satar först i december i samband med Ötzi XL.Räcker det inte att matcha ev. personer som inte lämnat in brevetkortet med dödsannonserna i de större dagstidningarna?
Problemet kan vara att utrustningen kan ha blivit gammalmodig. Nu vill ju alla t.ex ha skivbromsar, då blir det lätt att man bara åker förbi sånt som är omodernt, förutsatt att det inte går att visa upp på Antikrundan.Jag förstår inte varför människor ska vara så stressade. Vad gör väl några månader hit eller dit? De är ju ändå döda.
Problemet kan vara att utrustningen kan ha blivit gammalmodig. Nu vill ju alla t.ex ha skivbromsar, då blir det lätt att man bara åker förbi sånt som är omodernt, förutsatt att det inte går att visa upp på Antikrundan.
hmm den har vi inte med i Randoåret som kommer. ska den med framöver? Blir ju bra efter 600 AlhelgonarullningDet går att göra så men det är inte rätt. Enligt hörsägen så brukar man hitta dessa arma satar först i december i samband med Ötzi XL.
330 och inte rando (stämplar) mer social misär. I mitt tycke kan den förbli sådan.hmm den har vi inte med i Randoåret som kommer. ska den med framöver? Blir ju bra efter 600 Alhelgonarullning