[Kalender] Randonnée 200 km - Uppsala 2022-03-26

GoranS

Aktiv medlem
Myndigheternas restriktioner är tillbakadragna, solen visar sig, snö och is smälter och det känns som våren är på väg. Hoppas nu bara att bakslag uteblir och att vi efter ett inställt lopp i januari och ett i februari på tredje försöket kan komma igång med randoloppen i Stockholmstrakten under kalenderåret 2022.

I dagsläget är det fyra anmälda till detta lopp som alltså är tänkt att gå av stapeln om två veckor på vägar norr om Uppsala.

Nu finns bana till mars-versionen av Uppsala 200 km 26/3. Lövstabruks värdshus har precis öppnat, och serverar både fika enklare lunch vid turens vändpunkt. Vi hinner också förbi både Alunda, Österbybruk / Dannemora och Örbyhus på klassisk "brukscykling".

Varmt välkomna!

Kashedian

Aktiv medlem
Funderar på att köra men totalt obekant med trakterna. Någon som kört samma sträcka Innan och har/kommer anmäla sig?

GoranS

Aktiv medlem
F.n. fem anmälda. Du kan se dessa här (uppdateras varefter folk anmäler sig).

Har nog inte åkt exakt den där rutten, men ett par likartade och vägarna är riktigt trevliga tycker jag så rekommendationen blir: Åk!

Även om det är trevligt med sällskap lär man ju oavsett se till att ha någon strategi för att klara navigeringen om man blir solo. Med GPS är det väl numera i det närmaste ett icke-problem!?

När jag körde mitt första randolopp (snart preskriberat) hade jag förvisso ytterst vaga begrepp om rutten och hade bara fått ett papper med "obegripliga" vägnötter av Bengt samt en karta. Har nog sällan käkat så mkt styrlinda för att hänga med en grupp som då. Var genuint osugen på att bli solo på de uppländska vägarna utan riktig koll på var jag befann mig så det var bara att bita ihop.

Min strategi för att hitta är att memorera rutten. Okonventionellt, men jag slipper allt beroende av elektroniska manicker som kan strula (och jag är bra på att få sådana att strula). Mesta jobbet med memorering på Randonneur Stockholms lopp tycker jag är i början och slutet. Väl är ute på landsvägen är det inte så många avtag/vägskäl mellan kontrollerna att komma ihåg. Google streetview är en bra hjälp. Har jag sett en bild av ett vägskäl tidigare har jag lättare att komma ihåg om jag ska höger, vänster eller rakt fram.

Grimpeur

Aktiv medlem
Blir det ofarligt att köra odubbat så kommer jag känna mig mycket lockad. Avvaktar mao före innan jag bestämmer mig.

bigmollo

Aktiv medlem
Anmäld. Nu hoppas jag bara på att vädret blir fint och att det blir premiär för dubbfritt. Körde rundan förra sommaren, tror jag, och den är verkligen jättefin.

mkallstrom

Aktiv medlem
Någon som har koll på hur vägarna ser ut idag? Är det snö i plogvallar och terräng som inte har smält bort som kan göra det halt tidigt på dagen?

Grimpeur

Aktiv medlem
Någon som har koll på hur vägarna ser ut idag? Är det snö i plogvallar och terräng som inte har smält bort som kan göra det halt tidigt på dagen?
Inte koll men cyklade Södertälje Linköping idag start 0900 och det var helt halkfritt. Med tanke på hur prognosen ser ut så borde väl all snö försvinna även norröver? Och för att få rinnis så måste det väl luta och Uppsala slätten är väl platt som en pannkaka?

ooms

Aktiv medlem
Här inne i stan finns det på nåt ställe här och där smutsiga rester av snöhögar eller en liten smutsig sträng längs trottoarkant på skuggsidan av några enstaka vägar som smälter ut lite dagtid. Men det är alltså skuggiga platser och där det plogats upp eller ansamlats snö, och inte alls mycket kvar nu. Smälter det ut sträcker det sig max 1 m in på vägen, och begränsade sträckor. Men säkert 95% av gatorna/vägarna är helt torra. Har inte varit ute på landsvägarna, men misstänker det är minst lika torrt där (med reservation för att det kom mycket mer snö utåt kusten i nord-uppland vid snöovädret för nån månad sedan). Men innan ni hunnit ut dit borde väl solen hunnit värma på en del.

Kashedian

Aktiv medlem
Jag är avundsjuk. Kan inte någon ordna tandemcykel så att jag kan följa med? mina fötter funkar faktiskt helt okej fortfarande 😅

Får stå strax utanför Uppsala och dela ut pigelin annars

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Snitt 23km/h
Ska nog skruva på tempopinnarna

1647955576701.png

Hi, and apologies for writing in English here.

I tried to enlist for this BRM a few time through the form, but my name does not show in the list of people that are participating. Not sure if anything went wrong, but if I remember correctly you should get a confirmation email when you enlist, right? Did not receive one.

Thanks,

/Stijn Planckaert

NotReallyGunde

Aktiv medlem

I tried to enlist for this BRM a few time through the form, but my name does not show in the list of people that are participating. Not sure if anything went wrong, but if I remember correctly you should get a confirmation email when you enlist, right? Did not receive one.

Thanks,

/Stijn Planckaert
You should get a confirmation email
I just enlisted with no problem so the site works.

GoranS

Aktiv medlem

Thanks,

/Stijn Planckaert
Sounds like there is something wrong. I have notified the person who is responsible for this ride.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Sounds like there is something wrong. I have notified the person who is responsible for this ride.

Thanks,

/Stijn Planckaert

I have had problems with auto filled in information. Try to write all info from scratch

kontrapunkt

Aktiv medlem

Thanks,

/Stijn Planckaert
Hi! I'm organising the brevets in Uppsala. I have asked our webmaster to take a look. Meanwhile, if it does not work, please send a mail to per@pilgrimbrevet.se and I will register you manually.

Thanks for the quick responses everyone. I had already tried some f the suggestions (not using auto fill, use incognito mode, using different computer) but none of it worked. Got myself registered a few minutes back. For some reason, when I selected Individuell/Klubblös in the Klubb dropdown, things went wrong. Selected Randonneurs Stockholm now and it worked. Will make myself member of the club now :-)

See you all on Saturday!

Köp & Sälj

Topp