[Kalender] Randonnée 200 km - Uppsala 2022-03-26

Jag undrar om kitzblitz är medveten om uppdateringen av Randonneur Stockholms anmälningsregler. Jag citerar för enkelhets skull:

"Person som anmält sig till lopp arrangerat av Randonneur Stockholm förbinder sig att starta loppet. Detta gäller utan undantag. Klarar man inte av att uppfylla detta påtar man sig att cykla resterande lopp som arrangeras av Randonneur Stockholm under innevarande säsong och betala för dessa. Undantag från regeln medges inte, oavsett om flera lopp genomförs samtidigt. Uppfyller man inte heller detta krav blir man tvångsrekryterad till styrelsen för kommande år."
Jag antar det var tack vare denna reglering som ni fick en ny ordförande.

Senast ändrad:
Jag undrar om kitzblitz är medveten om uppdateringen av Randonneur Stockholms anmälningsregler. Jag citerar för enkelhets skull:

"Person som anmält sig till lopp arrangerat av Randonneur Stockholm förbinder sig att starta loppet. Detta gäller utan undantag. Klarar man inte av att uppfylla detta påtar man sig att cykla resterande lopp som arrangeras av Randonneur Stockholm under innevarande säsong och betala för dessa. Undantag från regeln medges inte, oavsett om flera lopp genomförs samtidigt. Uppfyller man inte heller detta krav blir man tvångsrekryterad till styrelsen för kommande år."
Ett inte helt orimligt krav kan jag tycka.

Det blåser på en del här inne i centrala Uppsala redan nu. Brukar vara avsevärt värre ute på schlätta...?

Grannens vimpel pekar ganska konsekvent åt söder med måttligt fladder. Det är resterna av Uppsalavindarna som passerar.

Gick ner på Konsum för att köpa frukostbröd, höll på att blåsa bort. Riktiga stormbyar. Hoppas cyklisterna håller ordentligt i styret idag.

Lanterne rouge i Alunda. Kom ikapp lite andra.

Bilagor

• 20220326_112115.jpg
    20220326_112115.jpg
    561.5 KB · Besök: 152
I mål på 7:09. Det var kämpigt i motvinden upp till Lövstabruk (och rätt läskigt, höll på att blåsa av vägen ett par gånger), men sen var det bara att hissa segel och flyga tillbaka till Uppsala!

Den här banan vill jag köra igen när det är varmare (och inte lika blåsigt).

Nu ska det bli varm dusch och pizza!

I mål på 7:09. Det var kämpigt i motvinden upp till Lövstabruk (och rätt läskigt, höll på att blåsa av vägen ett par gånger), men sen var det bara att hissa segel och flyga tillbaka till Uppsala!

Den här banan vill jag köra igen när det är varmare (och inte lika blåsigt).

Nu ska det bli varm dusch och pizza!
7.09 med kraftig motvind första halvan är inte illa!

Ja jäklar vilken dag. Höll på att blåsa av vägen nägra gånger på väg upp till Lövstabruk. Sen var det medvind hela vägen hem. Vi blev en bra grupp som höll ihop från Lövsta. Det var rätt svalt när inte solen sken. Garmin sa att det var 5 grader. Är fortfarande kall om näsan. En fantastisk Randonnédag. Tack för idag!

Jo, men vad var snitthastighet sista halvan? :-)
Rullsnitt enligt strava, 27.9 km/h till Lövstabruk och sen 34 km/h tillbaka till Uppsala. Ganska kort stopptid (med mina mått mätt), 23 min.

Edit: Det värsta idag var ändå när vinden kom i byar från sidan, om man hade vinglat ut i gruset vid vägkanten så hade det varit väldigt svårt att rädda. Var bättre när vi hade rak motvind, och då hatar jag normalt att cykla i motvind.

Medans bastun blir varm får jag väl plita ihop en RR.
Lite sen till Uppsala så var min tänka p-plats omgjord till betalplats.. jaja det får väl kosta då men tog några minuter att försöka hitta andra utan att lyckas vilket åt värdefulla minuter.
Glömde bor att jag behövde ma med powerbank så den låg kvar i bilen. Blåste rejält och gruset på vägen rde, kommer bli kul detta hann jag tänka.
Kom till start 10 min till godo. Efter genomgång av per-Eric rullade vi iväg på grusiga vägar i Uppsala. Märktes att kalvarna var lössläppta för de drog tidigt.
Jag kände väldigt snabt att det får nog bli en solotur och höll mig i ett lagom tempo.
I Skölsta efter 8 km från start kom jag ikapp Lisa som hakade på mig. Det var mot och kantvind så det stod härliga till men vi krigade på. efter ett tag fick vi vittring på en trolig kvartett men de höll sig på konstant avstånd fram till Alunda och första kontrollen.
Vi fikade snabbt och kunde gå ut tillsammans. 7 personer, och Per-Eric på liggcykel.
Det var tungt i vinden och svårt att gömma sig bakom någon och mina ben var lite möra efter ha dragit Skölsta-Alunda så det var ingen idé att försöka dra.
Vi rullade ändå på bra och var kul att vara flera. Leufstabruk hade precis öppnat för säsongen och Gulaschsoppa var vi flera som tog. den var riktigt god.
Jag var sist ut så de andra fick vänta lite på mig.
Vi trampade på men de andra drog ifrån mig lite, fick lite draghjälp att komma ikapp med gruppen. Stort tack!. sedan svängde vi lite söderut och fick medvind och farten höjdes markant.
Rätt trevlig cykling faktiskt :)
Snabbstopp i Örbyhus där flera av oss tog gratisfika från Sossarna som stod utanfö Ica.
"Var är Sture".... ja ja jag bjuder på den men jag var inte sist denna gången :)
Vi drog iväg och det flöt på bra hela vägen in till Uppsala och i må vart det snabbt in med korten på Caféet sedan drog alla fort.
Stort tack alla för en trevlig första runda för i år.
Jättefina vägar överlag.

Rullsnitt enligt strava, 27.9 km/h till Lövstabruk och sen 34 km/h tillbaka till Uppsala. Ganska kort stopptid (med mina mått mätt), 23 min.

Edit: Det värsta idag var ändå när vinden kom i byar från sidan, om man hade vinglat ut i gruset vid vägkanten så hade det varit väldigt svårt att rädda. Var bättre när vi hade rak motvind, och då hatar jag normalt att cykla i motvind.

Enligt TrainingPeaks, tror vi körde 35 km/h i snitt sista ca 85, varav ca 35,5 km/h sista dryga 50 när vi hade hemlängtan. ? Ja, det var några byar/kastvindar som var otäcka, med facit i hand gissar jag att det skulle varit smart att ha lägre profil på framhjulet men vi fick lite träning varje fall... :sneaky:

Senast ändrad:
Bra kört alla! Huttrar av blotta tanken på gårdagens vindar. Hoppas inga randogubbar och gummor somnade i bastun sen och numera har russinform, fast det kanske är aero med luftkanaler på huden =p

Jag är glad att jag inte tog en 200 som premiärtur idag. Nöjde mig med 100. Jag tror rekordnoteringen på platten var 270W och 13 km/h.

Kämpa på!
Något liknande har jag upplevt på Gotland. Hemskt jobbigt att "maxa" utan att förflytta sig särdeles långt. Bra jobbat av er alla som var ute igår. Hatten av.

Riktigt roligt att vara igång igen! Jag fick hålla ordentligt i styret för att parera vindbyarna några gånger första halvan. Sedan var det bara att hissa segel på hemvägen :)

Tack för en fin säsongsstart!

Edit: Ruskigt fin bana detta! Stort kudos till banläggaren som verkligen gjort ett toppenjobb. I sommar ska jag göra ett återbesök när vädret är perfekt och då pricka in precis varje fik på vägen.

Riktigt roligt att vara igång igen! Jag fick hålla ordentligt i styret för att parera vindbyarna några gånger första halvan. Sedan var det bara att hissa segel på hemvägen :)

Tack för en fin säsongsstart!

Edit: Ruskigt fin bana detta! Stort kudos till banläggaren som verkligen gjort ett toppenjobb. I sommar ska jag göra ett återbesök när vädret är perfekt och då pricka in precis varje fik på vägen.
Låter som bra gerillarando. När kör vi?

+1 på testa den där när värmen kommit. kanske får bli ett projekt med utgånspunkt från landet. Blir perfekt att skarva på vid Löfstabruk, köra varvet sen hem igen.

Tillbaka
Topp