[Kalender] Randonnée 200KM Södertälje med start 09:00

Äntligen så kommer den dagen som många har väntat på, dagen när årets första brevet från Södertälje går av stapeln.
I år blir det på långfredagen som då ger många möjlighet att fira påskafton med gott samvete och lite trötta ben.
Välkomna att anmäla er på vår sida:http://stockholm.randonneurs.se/wp/anmalan-sodertalje/

Ja varför inte.
Jag ska vara hemma, ombytt och klar till kl 14 men det är väl en baggis ;)
Allvar, funtar på att hänga på, får nog skaffa dispens några timmar?

sjnvidsjunda.jpg

Vi provcyklade sträckan igår. Vägarna i stort sett torra. Fanns enstaka ställen med rinnis i kant eller ifrån tjälspricka på småvägarna förbi Väggarö och Söderby. Inte speciellt mycket tjälsprickor. Dock en del grus här och var så man bör ha uppsikt framåt. Grusvägen efter Trosa höll man som bäst på och skrapa när vi körde förbi men upplevdes som fast efter skrapning. Torö butiken var stängd när vi var där. Butiken skall öppna i ny regi, av de som drev finrestaurangen på Ankarudden, med inriktning mot lite delikatess hållet med nya utemöbler, färdiga mackor och finfika om vi förstod det hela rätt. De skall enligt ryktet öppna på tisdag. Vi har ännu inte lyckats nå dem för att fråga om de har öppet på långfredagen. Jag körde heldubb och Åsa dubb fram. Hade funkat med sommardäck. Gärna lite bredare då det var en del grus på asfalten vid Väggarö och Söderby. Skulle tro att bilarna hinner trycka till den nyskrapade grusvägen efter Trosa till på långfredagen annars så kan även det vara ett argument för bredare däck. Däckvalet för långfredagen bör man dock göra baserat på isläget då.

Inlandsis och grusdränkta vägar med avgrundsdjupa raviner kan man väl klara, men en stämplingsplats som man inte vet är öppen låter för farligt för mig!

SMHI säger snöblandat regn och 2 plusgrader.

Vem kan motstå det?

(Såg också att det inte går några pendeltåg mellan Stockholm C och Älvsjö på fredag)

Fjärdebrunn sa:
adrianm sa:
SMHI säger snöblandat regn och 2 plusgrader.

Vem kan motstå det?

(Såg också att det inte går några pendeltåg mellan Stockholm C och Älvsjö på fredag)

Vad kan då gå fel?

Låter upplagt för dikesgråtande. Kom just på att jag nog inte cyklat längre än 4 mil i streck i år. Ska bli kul att se om kroppen håller.

Jag brukar dra iväg en avanmälan om jag vet att jag inte kan komma trots att jag anmält mig.

Ingen aning om det har någon effekt, men jag tycker det känns vettigt.

Senast ändrad:
Jag har via rykten hört att jag är ledig på fredag, så jag skriver väl i tråden. Men om jag inte kan åka tåg till starten så får vi se vad som händer..

Mange. sa:
Jag har via rykten hört att jag är ledig på fredag, så jag skriver väl i tråden. Men om jag inte kan åka tåg till starten så får vi se vad som händer..

Jag såg att du bodde i Kallhäll. Jag bor i Kungsängen och tar bilen, du får gärna hänga med. Hemfärden går nog också att lösa beroende på hur snabb/långsam du är :-)

Fått svar ifrån Torö. Butiken öppnar kl 11:00 på fredagen. Tidigast tillåtna tid på Torö är 10:53 så det borde funka för de flesta.

Jag är förvirrad. Det finns väl en Grimpeur och en Grimpeuse? Den först nämnda bör inte heta Åsa och den sist nämnda bör heta Åsa. För övrigt har jag inte skrivit i tråden, hittar inte till Södertälje heller. Glöm mig!

Hasse#7 sa:
Jag är förvirrad. Det finns väl en Grimpeur och en Grimpeuse? Den först nämnda bör inte heta Åsa och den sist nämnda bör heta Åsa. För övrigt har jag inte skrivit i tråden, hittar inte till Södertälje heller. Glöm mig!

Med brasklapp för att jag tror att de någon gång lånat varandras användarnamn så tror jag du har helt rätt. Dock är starten i Östertälje, så den ursäkten duger inte!

Hasse#7 sa:

Ooops: du har rätt, my bad. Sorry.

Rekommenderar varmt ett extrastopp på Eldtomta café (efter 11 mil). Har kollat och de har öppet på långfredagen. Förutom att maten och atmosfären är fantastisk är det också ett bra ställe att tajma in färjetiden (25 och 55 varje timma) då caféet ligger ca 7 km innan färjan. De har ny regi sedan några år och är numera riktigt bra. Åsa var mycket förtjust i sin rostbiffmacka med pepparrot. Storsäljaren är annars räkmackor. Rekommendationen för lunch är sålunda Eldtomta Café på höger sida i utförslöpa precis efter Tibble.
VH Henrik

PS Ingen fara Kitzblitz.

Då stämplingen flyttat till Trosa så misstänker jag att den vagnhäradiska fulpizzakonsumtionen är i fritt fall.

neron sa:
Mange. sa:

Jag såg att du bodde i Kallhäll. Jag bor i Kungsängen och tar bilen, du får gärna hänga med. Hemfärden går nog också att lösa beroende på hur snabb/långsam du är :-)

Vad snällt! verkligen, det uppskattas =)
Tyvärr var ryktet felaktigt, jag jobbar halvdag och missar denna gång..
När går 20milaren från Barkarby?

Jag har inte heller fått något bekräftelsemail?
Är det bara att flyta upp och lösa det på plats, eller kommer det ett mail senare i veckan?
Tänker närmast på själva "swishandet"

Mange. sa:
neron sa:
Mange. sa:

9:e april.
Här hittar du alla våra lopp: http://stockholm.randonneurs.se/wp/breveter/

Havoc 5 sa:
Jag har inte heller fått något bekräftelsemail?
Är det bara att flyta upp och lösa det på plats, eller kommer det ett mail senare i veckan?
Tänker närmast på själva "swishandet"

Vilket namn är du anmäld i?
Du kan skicka PM om du vill vara anonym så kollar jag om din anmälan gått igenom.

Mange. sa:
neron sa:
Mange. sa:

Stackare! Hör av dig om du ångrar dig!

Fjärdebrunn sa:
Jag har anmält mig nu.

Jag har inte fått något bekräftelsemail...

Men du är anmäld ser jag.
Vet inte vad det är för knas med att svarsmail inte skickas, men det överlåter jag åt vår IT avdelning att se över.

Grimpeur sa:
Rekommenderar varmt ett extrastopp på Eldtomta café (efter 11 mil). Har kollat och de har öppet på långfredagen. Rekommendationen för lunch är sålunda Eldtomta Café på höger sida i utförslöpa precis efter Tibble.
VH Henrik

Iof heter det Sibble, har sommarstuga där. Eller snarare Sibble Strand, fast skriver man det vill alla ner och bada. Efter den enda 30km/h sträckan på ett tag förbi Olberga skola går det hyfsat nedför, sedan ligger den gamla affären på höger sida, numera ombyggd till café. Jäklar, nu skrev jag i tråden.....

Anmäld, har ju varit på en Randonneur-träff för newbies med idel ädel Brevet-adel så det är väl dags att hänga på. Stora frågan är nu

CX med CX-däck
CX med vanliga LVG-däck
eller krav på vanlig karbång-rejser?

Tillbaka
Topp