[Kalender] Randonnée 200KM Södertälje med start 09:00

Blir bara sjukare. Halsen känns som ett rivjärn. Blir ingen start för mig. Trist, för vädret verkar bli åt det mer miserabla hållet.

Får bli internetcyklande av denna 20-milare för min del.

Konstig i halsen senaste dryga veckan och väderprognoserna gör att brevetpremiären för året skjuts till lite senare. I och med detta kommer väl Murphy att se till att det blir 12 grader och strålande sol på fredag. Om så sker så vill jag att ni skänker mig en tacksamhetens tanke.

Senast ändrad:
Lycka till, ni med böjbara knän!
Själv kan jag fortfarande inte ens cykla på trainer, sedan olyckan i november. Det blir ingen randonnée-säsong för mig i år.

Äntligen randonnépremiär!

Är det någon som vill ha skjuts från Sumpan, eller någonstans på vägen, får ni hojta till. Har plats för en cykel på taket.

Tänkte cykla på 8h+-30 min.

Enligt YR ganska lite eller inget regn, enligt Klart.se mer droppande med start vid 11-snåret och enligt SMHI lite sådär. Nåja, bara att cykla på så är man väl varm hela tiden...?

Godspeed galningar! Jag har dock fega förhinder i form av famljeförpliktelser för att hitta på stolligheter denna helg, men hade gärna hängt på.

Ser ut som biten ner över fälten på Mörkö kan bli karaktärsdanande med motvind och (lätt) regn.

39 anmälda varav en del osäkra p.g.a. sjukdom, däribland jag och Åsa som drabbats av någon elak magbacillusk. Kul med så många anmälda trots helg och väderprognos. Vädret ser dock ut att vända till det bättre. Med lite tur så slipper vi nattfrost natten innan så att även den försiktige vågar sig på dubbfritt och förhoppningsvis blir det mer sol än regn. Vägnötterna är numera uppdaterade, ingen större skillnad emot tidigare. Några ”skylt saknas” som bytts ”till skylt finnes” och några tvärtom. Stora ändringen är väl att Sorunda bytt namn till Spångbro. Vi hade gärna sätt att Sorundaskyltarna hade fått varit kvar och sympatiserar med lokalbefolkningens kamp för att återfå Sorundaskyltarna och hoppas på en lösning som både lokalbefolkning och Trafikverk kan kända sig nöjda med.

Det är jättekonstigt det där med Sorunda/Spångbro. Allvarligt; vem och varför gjorde de så? Känns tråkigt...

Torötraktens enda kritvita katt är bortsprungen! Vi är mycket tacksamma ifall ni kan ha utsikt efter denna. PM:a eller ring Åsa ifall ni ser den så kan hon förmedla till orolig ägare. Spårhund har markerat färska spår för 12 h sedan så hopp finnes men ingen har sett henne sedan försvinnandet.

kitzblitz sa:
Det är jättekonstigt det där med Sorunda/Spångbro. Allvarligt; vem och varför gjorde de så? Känns tråkigt...

Håller med, underligt är det! Vill man stödja lokalbefolkningen så finns info på Sorundas hembygdsföreningens hemsida om hur man gör. http://www.sorunda.b.se. Vill man stödja trafikverket så har även de en hemsida http://www.trafikverket.se.

Har man skrivit i tråden måste man väl cykla!

Undrar hur mycket misär det blir? Ska man satsa på racer så det går lite fortare, lr ska man ta tungcrossen med långa stänkor. Då får man ju lite längre lidande. Det är ju ändå långfredag.

Livet har vänt, min märkesfipplare blev äntligen klar med skruvandet så nu kan jag cuckla min Bianchi Infinito Resurrection, om det nu blir lvg-före vill säga. Frågan är om beslutet tas idag eller imorgon typ 0857? Bökigt att ha med sig två cyklar till starten dock.

Jag vill cykla racer! Det hänger lite på hur grisigt och blött det ser ut att vara på morgonen. Men..både CX och racer står redo. Det blir ett sista minuten beslut.

Jag kliver av nu
Får sträcka de sociala banden långt för förmånen att nöta ner mitt krånglande knä i misärväder.

Ha så kul!

LTS sa:
Lycka till, ni med böjbara knän!
Själv kan jag fortfarande inte ens cykla på trainer, sedan olyckan i november. Det blir ingen randonnée-säsong för mig i år.

Oj lät inte bra! Helt gått mig förbi.
Krya massor! Hade själv problem med att böja armbåge förra året och gnällde över detta men inser så här i efterhand att knät är betydligt mer väsentligt för cyklingen. Tråkigt att du missar säsongen! Själv fick jag njuta av en rehabsäsong förra året. Hoppas att du kan få njuta av motsvarande framgent. När det väl vänder så kan man på kort tid göra enorma förbättringar vilket får humör och självförtroende på topp. Känner mig numera på topp och räknar med att året blir det bästa någonsin.
VH Henrik

Visst finns det bild från starten. 30 förväntansfulla cyklister väntar ivrigt på att klockan ska bli 9:00.

Bilagor

• 20160325_090053.jpg
    20160325_090053.jpg
    175.8 KB · Besök: 24
Snyggt!

Är avis. Inte så kul att försöka kurera förkylning. Mer rapporter efterfrågas för att verligen då grotta ner mig i självömkan.

Landat i soffan. nu vill man internetcykla.
- vem tog Södertäljeskylten?
- vem lämnades åt korparna?
- vilka sommarhjul självantände på vårgruset?

Sådärja. Duschad och varmt kaffe i handen. Det blev en trevlig tur. Full fart ner till Torö. Butiken var öppen även fast klockan inte passerat 11. Sedan norrut igen. Fick sällskap av ett trevligt gäng - Sumo. Det verkade dock som bara benen var sumo. Fort gick det i alla fall. Efter en snabb bunkring i Eldtofta fick vi stressa till färjan. På Mörkö så slog hammaren till mig. Jag sa tack för hjälpen och släppte. Återträffade dem dock i Trosa när de drog iväg. Körde sedan själv till Gnesta. Blev lite förvånad när tre sumokillar dök upp på statoil efter mig. De hade visst kört lite fel på grusvägarna. Då var det bara till att bita ihop och haka på i ökat tempo igen. Efter lite keampkänningar så vart vi snart tillbaka till Södertälje igen för vi stämplade in på 730. Tack för draghjälpen! Det kändes bra att återuppstå från bonken, redan på långfredagen.

Senast ändrad:
Heldag med släkten är över. Hoppas alla som cyklade hade en trevlig dag. Nu får man nog ta tag i sin cykling om det inte skall bli en säsong i undanflykternas tecken. Släng upp lite mer berättelser och foton som kan inspirera OCH ge dåligt samvete. Det behövs.

MarcusS sa:
Sådärja. Duschad och varmt kaffe i handen. Det blev en trevlig tur. Full fart ner till Torö. Butiken var öppen även fast klockan inte passerat 11. Sedan norrut igen. Fick sällskap av ett trevligt gäng - Sumo. Det verkade dock som bara benen var sumo. Fort gick det i alla fall. Efter en snabb bunkring i Eldtofta fick vi stressa till färjan. På Mörkö så slog hammaren till mig. Jag sa tack för hjälpen och släppte. Återträffade dem dock i Trosa när de drog iväg. Körde sedan själv till Gnesta. Blev lite förvånad när tre sumokillar dök upp på statoil efter mig. De hade visst kört lite fel på grusvägarna. Då var det bara till att bita ihop och haka på i ökat tempo igen. Efter lite keampkänningar så vart vi snart tillbaka till Södertälje igen för vi stämplade in på 730. Tack för draghjälpen! Det kändes bra att återuppstå från bonken, redan på långfredagen.

Som newbies på det här hade vi ju inga direkta färdigheter på det här med nötter och att ladda till någon GPS var visst överkurs för oss. Stod och glodde i skogen när du passerade. Att se dig igen blev ett kärt återseende. Inte alltid man får träffa livs levande PBP legendarer och även cykla med en sådan, du körde sanslöst jämnt och säkert. Vi hade KUL!

PS, får se om jag lyckas fippla in lite bilder senare...

Senast ändrad:
Allehanda ekipage
12887483_10207527909214375_1239975909_o.jpg

Startkort och instruktion av den förträffliga arrangören
12874500_10207527909254376_609827222_o.jpg

Första stopp Torö, dit blev vi plötsligt gruvarbetare
12903632_10207527908814365_476086845_o.jpg

Trängsel i hytten på färjan vid skanssundet
12894571_10207527908294352_1217561643_o.jpg

Målet nått. Borde kanske kliva in i lokalen bakom oss? By the way - tur man redan är gift :-)
12874512_10207529456653060_829385070_o.jpg

Det var ju själva dj*vulen vad folk var snabba i dag. Jag hade tur som fick sälsis med Micke Olofsson och Martin(?) redan från Rosenhill och hela vägen i mål, tack för förningarna.
Vi slet som galärslavar efter färjan som jag förresten tyckte var för tidigt att komma till och frysa, INNAN bommarna börjat gå ner. Living on the edge ;)
Sen antar jag att det naturligt ska svartna för ögonen när man närmar sig trosa, förlåt Trosa för det gjorde det. Allt var stängt. Utom 1 pizzeria, där Anton och hans polare skamlöst vältrade sig i tantraggning. Vi andra tittade bort och svarade fåordigt, blygt.
Sen var det medvind men jobbigt ändå, eller kanske inte såå jobbigt, via en Pucko i Gnesta och ett pucko (taxi) i S-tälje. Han kunde inte trafikregler för rondell. Sen gick vi i mål, sent sent, det var nästan mörkt.
Sen vet jag inte om kompislapp, eller ens stänka, eller ens ass-saver! är något som randonnörer tycker är tungt/löjligt/dyrt/annat då avsaknaden av dylika var väldigt frekvent?
Ändå, tack arrangörer för en finfin runda!

IngvarW sa:
Allehanda ekipage

Startkort och instruktion av den förträffliga arrangören

Första stopp Torö, dit blev vi plötsligt gruvarbetare

Trängsel i hytten på färjan vid skanssundet

Målet nått. Borde kanske kliva in i lokalen bakom oss? By the way - tur man redan är gift :-)

Som småbarn - leende och genomskitiga!

Tillbaka
Topp